Την αναστολή της λειτουργίας της Β’ Σκηνής του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας από τον Οκτώβριο του 2012, αποφάσισαν ο Βασίλης Πουλαντζάς και η Μπέττυ Αρβανίτη, σύμφωνα με επιστολή τους που κοινοποίησαν στη σελίδα του θεάτρου στο Facebook, μια εβδομάδα μετά την ανακοίνωση των επιχορηγήσεων από την Γνωμοδοτική Επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού.

Σύμφωνα με τους ίδιους, η αξιολόγηση της Β’ Σκηνής από την επιτροπή ως μη υπάρχουσας τους οδήγησε σε αυτήν την απόφαση.

«Δυστυχώς, σ’ αυτές τις δύσκολες εποχές που διανύουμε όλοι μας, είναι αδύνατον να επωμιστούμε τόσο μεγάλο οικονομικό βάρος μόνοι μας. Επίσης, δεν θα θέλαμε να αναγκαστούμε να κατεβάσουμε την ποιότητα των παραστάσεών μας, να αφήσουμε ανθρώπους απλήρωτους και ανασφάλιστους, ουσιαστικά να υποβιβάσουμε τη Β΄Σκηνή, για την οποία εμείς, όπως και τόσοι άλλοι, είμαστε υπερήφανοι. Δεν ξέρουμε πόσο περήφανος μπορεί να είναι κάποιος που αντί να στηρίξει αυτή την προσφορά, συμβάλλει στην κατάργησή της» αναφέρουν, μεταξύ άλλων, στην επιστολή τους.

Η Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας υπήρξε η πρώτη Β’ Σκηνή που δημιουργήθηκε στο χώρο των επιχορηγούμενων θεάτρων το 1989.

Παράλληλα, την επαναξιολόγηση της πρότασης για επιχορήγηση ρεπερτορίου ζητά το Θέατρο Τέχνης από την Γνωμοδοτική Επιτροπή του υπουργείου, σύμφωνα με ανακοίνωσή του.

Ειδικότερα, το Θέατρο Τέχνης απορεί και διερωτάται με ποια κριτήρια η Γνωμοδοτική Επιτροπή αποφάσισε την επιχορήγηση μιας μόνο παράστασης με το ποσό των 30.000 ευρώ και όχι του συνολικού του προταθέντος ρεπερτορίου του.

«Το Θέατρο Τέχνης την χειμερινή σεζόν 2011-2012 περιέλαβε στο ρεπερτόριο του έξι νέες παραστάσεις συν δύο συμπαραγωγές, μια επανάληψη και την παιδική του παράσταση. Εντούτοις, η Επιτροπή αποφάσισε ότι δεν άξιζαν επιχορήγησης το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ ή το «Περί ζώων» της Ελφ. Γέλινεκ (Βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας 2004) όπως και το «Χαίρε Νύμφη» του Γρ. Ξενόπουλου.

Εκτίμησε, λοιπόν, ότι μόνο ένας Ιάκωβος Καμπανέλλης με το «Ο δρόμος περνάει από μέσα» άξιζε μιας οικονομικής βοήθειας», αναφέρει η ανακοίνωση.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ