Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Καθυστερήσεις στην αναμόρφωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού

Στην ματαίωση του ανοικτού διαγωνισμού που αφορούσε στην πρόσληψη συμβούλου για την εφαρμογή μέτρων πάταξης της γενικευμένης φοροδιαφυγής και επίτευξης βιώσιμης φορολογικής συμμόρφωσης προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών, λόγω της κατάθεσης περιορισμένων και μη συγκρίσιμων μεταξύ τους προσφορών. Η ακύρωση του διαγωνισμού -που θα επαναπροκηρυχθεί στο επόμενο διάστημα – καθυστερεί σοβαρά τον προγραμματισμό του υπουργείου, ειδικά εάν συνυπολογίσει κανείς πως το έργο απαιτεί 15 μήνες για την ολοκλήρωσή του.

Στην ματαίωση του ανοικτού διαγωνισμού που αφορούσε στην πρόσληψη συμβούλου για την εφαρμογή μέτρων πάταξης της γενικευμένης φοροδιαφυγής και επίτευξης βιώσιμης φορολογικής συμμόρφωσης προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών, λόγω της κατάθεσης περιορισμένων και μη συγκρίσιμων μεταξύ τους προσφορών.

Σημειώνεται πως η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών είχε ξεκινήσει στις 5 Νοεμβρίου 2010 τη διαβούλευση για το έργο συνολικού προϋπολογισμού 2,67 εκατ. ευρώ και βάσει της προκήρυξης το έργο θα έπρεπε να παραδοθεί εντός 15 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Το σχέδιο δράσης που θα έπρεπε να καταρτίσει ο ανάδοχος για την πάταξη της γενικευμένης φοροδιαφυγής θα έπρεπε να περιλαμβάνει:

-Τη δημιουργία Συμβουλίου συμμόρφωσης και Διεύθυνσης διαχείρισης κινδύνου, την κατάρτιση Στρατηγικής προς την συμμόρφωση για την αντιμετώπιση απειλών κατά του φορολογικού συστήματος.

-Την εφαρμογή ουσιαστικά βελτιωμένων φορολογικών ελέγχων (βάσει ανάλυσης κινδύνου και συστηματικής χρήσης), που θα αποτρέπουν πραγματικά τις απόπειρες φοροδιαφυγής.

– Την υιοθέτηση διαδικασιών στρατηγικού σχεδιασμού.

-Την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης στα ανώτατα κλιμάκιά της.

– Την εφαρμογή σθεναρών μέτρων πάταξης της διαφθοράς.

-Την ανάπτυξη δυνατοτήτων ανάλυσης εσόδων.

– Έρευνα για εντοπισμό καλών πρακτικών (best practices), διεθνώς, στον τομέα της είσπραξης οφειλών.

-Στοχοθεσία είσπραξης οφειλών (ποσοτικοποίηση και διαμερισμός των υφιστάμενων χρεών, εκτίμηση δυνατότητας ανάκτησης).

– Συντονισμό ενεργειών για την αύξηση είσπραξης καθυστερούμενων οφειλών (φόρων, εισφορών κλπ.).

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό το φιλόδοξο αυτό σχέδιο δράσης -που αποτελεί μέρος των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την κυβέρνηση στο πλαίσιο του Μνημονίου- θα έπρεπε να υλοποιηθεί με τη δημιουργία μιας ειδικής, για τον συγκεκριμένο σκοπό, δομής διαχείρισης έργου εντός του υπουργείου Οικονομικών, η οποία θα παρέμενε ενεργή έως τις αρχές του 2012, οπότε θα ενσωματωνόταν στη νέα δομή οργάνωσης της φορολογικής διοίκησης.

Ωστόσο, η ακύρωση του διαγωνισμού -που θα επαναπροκηρυχθεί στο επόμενο διάστημα- καθυστερεί σοβαρά τον προγραμματισμό του υπουργείου, ειδικά εάν συνυπολογίσει κανείς πως το έργο απαιτεί 15 μήνες για την ολοκλήρωσή του.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο