Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ράλι Ντακάρ 2011: Θρίαμβος των Nasser Al Attiyah και Marc Coma

Ράλι Ντακάρ 2011: Θρίαμβος των Nasser Al Attiyah και Marc Coma

Ο οδηγός από το Κατάρ δικαιώθηκε μετά από χρόνια προσπαθειών και κέρδισε το 33ο Ράλι Ντακάρ, κρατώντας τη Volkswagen για 3η διαδοχική χρονιά στην κορυφή, ενώ ο Ισπανός αναβάτης της ΚΤΜ ανέβηκε για τρίτη φορά στην κορυφή του κόσμου.

Σε ένα από τα σκληρότερα Ράλι Ντακάρ των τελευταίων ετών ο Nasser Al Attiyah στα αυτοκίνητα και ο Marc Coma στις μοτοσικλέτες κατάφεραν να κάνουν τα πάντα στην εντέλεια και πέρασαν στην ιστορία ως οι θριαμβευτές της 33ης έκδοσης της μεγαλύτερης περιπέτειας του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Παράλληλα, στα φορτηγά ο τερματισμός στο Μπουένος Άιρες, έπειτα από 9.500 χιλιόμετρα στην Αργεντινή και τη Χιλή, θριαμβευτής ήταν για έβδομη (!) φορά ο «τσάρος» Vladimir Chagin της Kamaz, ενώ στις «γουρούνες» (quads) ο Alejandro Patronelli κατάφερε να κερδίσει έπειτα από έναν επικό αγώνα!

Στην 14η και τελευταία φετινή Ειδική Διαδρομή 181 χιλιομέτρων από την Cordoba στο Μπουένος Άιρες νικητής στα αυτοκίνητα ήταν ο Carlos Sainz και το μόνο στο οποίο αυτό είχε σημασία είναι ότι ξεπέρασε τις 23 νίκες του Stephane Peterhansel. Ο Nasser Al Attiyah τερμάτισε μόλις 38 δευτερόλεπτα πίσω του.

«Τα καταφέραμε. Είμαι πολύ χαρούμενος!», είπε ο Nasser Al Attiyah. «Σημαίνει πολλά να κερδίζεις ένα Ντακάρ για μένα, για τους ανθρώπους μου, για την πατρίδα μου και για την ομάδα. Είναι μια σπουδαία νίκη. Είναι δύσκολο να εξηγήσω τι περνάει από το μυαλό μου. Αλλά είναι ένα πολύ καλό συναίσθημα.

Αποδείξαμε ότι έχουμε την ισχυρότερη ομάδα του κόσμου. Είναι η τρίτη νίκη της ομάδας στο Ντακάρ. Είναι, επίσης, η μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας μου. Ελπίζω ότι τώρα ο κόσμος θα μάθει επιτέλους που βρίσκεται το Κατάρ», κατέληξε.

Ο Carlos Sainz συμπλήρωσε: «Πριν ξεκινήσει το Ντακάρ ξέρεις ότι θα είναιο δύσκολο. Δεν είμαι απογοητευμένος. Έτσι είναι οι αγώνες. Μετά από δύο σκληρές εβδομάδες δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πω. Έδωσα όσα περισσότερα μπορούσα».

Όσο για τον «θρύλο» Stephane Peterhansel, μετά από απέτρητα κλαταρίσματα και ορισμένα μηχανικά προβλήματα, περιορίστηκε εκτός βάθρου – όπως και το 2010. Ασυνήθιστη θέση για τον πολυνίκη αρχικά στους δύο και έπειτα στους τέσσερις τροχούς.

«Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα μπορούσαν», είπε ο Γάλλος. «Είχαμε ό,τι έπρεπε να για διεκδικήσουμε τη νίκη. Την πρώτη εβδομάδα ήμασταν στη μάχη της κορυφής. Όλα πήραν την κατιούσα έκτοτε, λόγω δικών μου λαθών πλοήγησης, καθώς και ορισμένων μηχανικών προβλημάτων. Και στο τέλος δεν τα καταφέραμε καλύτερα από την περσινή 4η θέση.

Έτσι είναι οι αγώνες. Το Ράλι Ντακάρ κρύβει παγίδες, το ξέρουμε. Πρέπει να ξεπεράσεις τα προβλήματα και τις παγίδες για να κερδίσεις. Θα είμαστε εδώ του χρόνου. Θα επανεξετάσουμε τη στρατηγική μας και θα βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο. Έχουμε ήδη ορισμένες ιδέες».

Στις μοτοσικλέτες, νικητής της τελευταίας Ειδικής ήταν ο Ολλανδός Frans Verhoeven (BMW), εμπρός από τους Helder Rodrigues (Yamaha) και Jean de Azevedo (KTM). Ακολούθησε ο Cyril Despres, που κέρδισε μόλις ενάμισι λεπτό από τον Marc Coma, που κράτησε την πρωτοπορία της γενικής από τις πρώτες Ειδικές μέχρι τέλους.

Ο Ισπανός Marc Coma, που ισοφάρισε τις τρεις νίκες του Cyril Despres, τόνισε: «Δεν μπορούσα να χάσω την προσοχή μου ούτε για μια στιγμή. Όταν κάτι δύσκολο τελείωνε, ξεκινούσε κάτι άλλο ακόμα πιο δύσκολο. Όλοι ξέρουμε ότι το Ντακάρ είναι δύσκολος αγώνας, αλλά φέτος ήταν ακόμα δυσκολότερος.

Η νίκη είναι η ανταμοιβή όλης της σκληρής δουλειάς πολλών ετών και της έντασης των τελευταίων ημερών. Είναι το κέρδος από όλες τις θυσίες. Πρέπει να δώσω τα εύσημα σε όλους τους ανθρώπους της ομάδας μου, που με υποστήριξαν. Όπως ο καθένας είχαμε κι εμείς δύσκολες στιγμές. Θα ξεκουραστώ λίγο και θα σκεφτώ το μέλλον. Διότι με τη μόνιμη ένταση του αγώνα δεν μπορούσα να σκεφτώ τίποτα άλλο για πολύ καιρό».

Ο Cyril Despres, ο οποίος δέχθηκε νωρίς στον αγώνα ποινή δέκα λεπτών διότι δεν ακολούθησε τις ταμπέλες του αγώνα γυρνώντας στον καταυλισμό για να πάρει τα θερμικά του γάντια, είπε: «Η αίσθηση του τερματισμού στο Ντακάρ είναι πάντοτε ωραία, ειδικά εδώ με την υποδοχή του κόσμου.

Λυπάμαι που δεν μπόρεσα να κάνω κάτι καλύτερο, παρότι έχω τρέξει σε 11 Ντακάρ, έχω κερδίσει τα τρία και έχω ανέβει οκτώ φορές στο βάθρο. Μια ακόμα νίκη θα ήταν σπουδαία. Αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι καλύτερο. Έκανα ορισμένα λάθη, ήταν μικρά αλλά είχαν πολύ βαριές συνέπειες».

Ο μεγάλος χαμένος της τελευταίας μέρας του αγώνα ήταν ο Francisco Lopez, ο οποίος έσπασε την ανάρτησή του μόλις 22 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό και έχασε τη τρίτη θέση του βάθρου από τον Πορτογάλο Helder Rodrigues!

Όσο για τις «γουρούνες», ο νικητής Alejandro Patronelli (Yamaha) μίλησε για την εκπληκτική προσπάθειά του στο 33ο Ντακάρ: «Ήταν απίστευτο. Δεν θα έπρεπε να ήμασταν εδώ, βασικά. Χάσαμε τις ελπίδες μας, επιστρέψαμε, τις ξαναχάσαμε όταν έσπασα το χέρι μου και δεν μπορούσα να επιταχύνω. Απέμεναν 400 χιλιόμετρα για εκείνη την Ειδική και άλλες 7-8 Ειδικές, με σπασμένο χέρι.

Τότε σκέφτηκα ότι αν το χέρι μου άντεχε εκείνη την Ειδική, θα μπορούσε να αντέξει και τα επόμενα 5.000 χιλιόμετρα. Και τώρα είμαι εδώ, πρωταθλητής με ενάμισι χέρι! Τι ανταμοιβή! Δεν έχω κερδίσει τίποτα από το 2000 και τώρα είμαι το Νο1 του Ντακάρ! Δεν μπορώ να το πιστέψω».

Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του 33ου Ράλι Ντακάρ τα τελικά αποτελέσματα και δείτε εδώ το μεγάλο φωτογραφικό αφιέρωμα του in.gr για τον αγώνα της Λατινικής Αμερικής.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο