Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Μείωση προσωπικού μέσω μετατάξεων και είσοδος ιδιωτών στον νέο ΟΣΕ

Μείωση προσωπικού μέσω μετατάξεων και είσοδος ιδιωτών στον νέο ΟΣΕ

Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον το σχέδιο για την εξυγίανση της πιο ζημιογόνου ΔΕΚΟ της χώρας, του ΟΣΕ, ενώ την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκαν οι απολύσεις που που ζητούσε η τρόικα. Είσοδος ιδιωτών στα προαστιακά σιδηροδρομικά δίκτυα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, τους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς και τα εμπορευματικά κέντρα.

Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον το σχέδιο για την εξυγίανση της πιο ζημιογόνου ΔΕΚΟ της χώρας, του ΟΣΕ, ενώ την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκαν οι απολύσεις που ζητούσε η τρόικα.

Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο που αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα στο Υπουργικό Συμβούλιο, μεταξύ άλλων προβλέπονται η μετάταξη και η συνταξιοδότηση 2.400 εργαζομένων, η αλλαγή των κανονισμών εργασίας και των συλλογικών συμβάσεων και η δημιουργία φορέα υποδοχής του πλεονάζοντος προσωπικού.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα, ο σιδηρόδρομος θα λειτουργεί με τις εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, θα δημιουργηθεί ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή που θα ελέγχει τη σιδηροδρομική αγορά, τα ελλείμματα του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το Δημόσιο θα διαγραφούν, τα ελλείμματα προς τρίτους θα τα αναλάβει το Δημόσιο, το οποίο αποκτά την κυριότητα της ακίνητης περιούσιας του ΟΣΕ, ενώ θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το μάνατζμεντ.

Στον ΟΣΕ θα μείνουν περίπου 3.600 εργαζόμενοι από 6.000 σήμερα. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται να φύγουν ως πλεονάζον προσωπικό 744 άτομα από τους εξής τομείς: Σιδηροδρομικής Έλξης: 117 άτομα, Σιδηροδρομικής Κίνησης: 378, Οδικών Μέσων και Λεωφορείων: 27, Ανάπτυξης Οικονομικής Διαχείρισης, Διοίκησης και Υποστήριξης: 141, Ζύγισης και Φόρτωσης: 81.

Για τον ΟΣΕ μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης του ΕΔΙΣΥ θα μεταταγούν ή θα συνταξιοδοτηθούν 1.600 εργαζόμενοι από τους τομείς Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (380), Διαχείρισης Κυκλοφορίας (330) και Ανάπτυξης, Οικονομικής Διαχείρισης, Διοίκησης και Υποστήριξης (370).

Η διαδικασία μεταφοράς του πλεονάζοντος τακτικού προσωπικού θα γίνει σε φορείς υποδοχής που θα είναι δημόσια υπηρεσία ή οργανισμός ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, εποπτευόμενο από δημόσια αρχή.

Η διοίκηση της κάθε εταιρείας θα συντάξει κατάλογο όπου θα αναγράφονται τα ονοματεπώνυμα με την πραγματική και αναγνωρισμένη προϋπηρεσία των εργαζομένων της που αποτελούν πλεονάζον προσωπικό.

Αυτοί είναι ανά ειδικότητα ή τομέα λειτουργίας οι έχοντες τη μεγαλύτερη πραγματική και αναγνωρισμένη προϋπηρεσία σε μία ή περισσότερες από τις εταιρείες. Κάθε εργαζόμενος που θα επιλεγεί για μετάταξη οφείλει να προσδιορίσει εγγράφως τον νομό και τρεις θέσεις προτίμησής του.

Στο άρθρο 18 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι κάθε εταιρεία θα πραγματοποιήσει νέες συλλογικές διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους. Επίσης αναφέρεται ότι από τη δημοσίευση του νόμου δεν οφείλεται καμία αποζημίωση, αμοιβή, προσαύξηση και εν γένει ποσόν για εκτός έδρας εργασία. Ακόμα, εφαρμόζονται περικοπές επιδομάτων τα οποία δεν θα ξεπερνούν το 10% το μισθού.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα πρέπει να περιορίσει δραματικά το κόστος μισθοδοσίας, που ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ, προκειμένου να προκύψει όφελος 200 εκατ. ευρώ ετησίως. Αυτό θα γίνει με περικοπή ως και 50% στις αποδοχές των εργαζομένων.

Στόχος είναι η μείωση κατά 58% του κόστους μισθοδοσίας της εταιρείας λειτουργίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατά 50% του κόστους μισθοδοσίας του ΟΣΕ.

Ιδιώτες

Η κυβέρνηση σκοπεύει να παραχωρήσει σε ιδιώτες τα κυριότερα φιλέτα του Οργανισμού, με «κράχτες» τη μεγάλη ακίνητη περιουσία του, τα προαστιακά σιδηροδρομικά δίκτυα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και τους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς και τα εμπορευματικά κέντρα.

Η αρχή θα γίνει με τον Σταθμό της Λάρισας, ενώ θα ακολουθήσουν αυτοί της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και του Πειραιά. Οι σταθμοί θα αποτελούν ξεχωριστές εταιρείες και θα φιλοξενούν μεγάλα εμπορικά κέντρα, στα πρότυπα των «villages».

Ήδη, μέσω ιδιωτών προωθείται η ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, συνολικής επιφάνειας 590 στρεμμάτων, ενώ αντίστοιχη διαδικασία θα ακολουθηθεί και για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές-εμπορευματικές μεταφορές) με ταυτόχρονη εκχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρείας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πωληθεί καθαρή, απαλλαγμένη από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον κυρίως σιδηροδρομικών εταιρειών από την Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία). Στόχος της κυβέρνησης είναι να βρεθεί εταίρος με ευρωπαϊκή σιδηροδρομική εταιρεία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο