Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Πράσινο φως» από τις ομάδες για τις ριζικές αλλαγές του 2013

«Πράσινο φως» από τις ομάδες για τις ριζικές αλλαγές του 2013

Η διαφαινόμενη χρήση κινητήρων 1.6 Turbo και απόδοσης 650 ίππων, η επιστροφή του μαζικού ground effect και η πλειάδα οικολογικών τεχνολογιών που προτείνονται για τα μονοθέσια του 2013, αντιμετωπίζονται θετικά από την πλειοψηφία των ομάδων της Formula 1.

Η πλειοψηφία των ομάδων της Formula 1 φαίνεται να συμφωνεί με τις ριζικές αλλαγές τεχνικών κανονισμών που προετοιμάζονται για το 2013, μεταξύ των οποίων είναι η χρήση κινητήρων 1.6 Turbo 650 ίππων και η επιστροφή του περίφημου ground effect.

Οι νέοι κανονισμοί θεσπίστηκαν από μια ομάδα μηχανικών τόσο της FIA όσο και των ομάδων της Formula 1, με γνώμονα την βελτίωση του θεάματος και την εξέλιξη οικολογικών τεχνολογιών. Επιπλέον, οι κινητήρες 1.6 Turbo έχουν άμεσο συσχετισμό με εκείνους που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Ειδικά για τους κινητήρες, λέγεται ότι θα συνδυάζονται με συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ώστε να φτάνουν την απόδοση των 650 ίππων), ενώ για κάθε μονοθέσιο θα υπάρχουν μόνο πέντε διαθέσιμες μονάδες για όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς.

Αυτός δεν θα είναι ο μόνος περιορισμός: οι ομάδες εξετάζουν το ενδεχόμενο να υπάρξει περιορισμός στη ροή καυσίμου, έτσι ώστε οι μηχανολόγοι να αναγκάζονται να εφευρίσκουν τρόπους μείωσης της κατανάλωσης – κάτι που θα επιφέρει μεγάλα οφέλη και για τους κινητήρες παραγωγής.

Όσο για την αεροδυναμική, συζητείται η επαναφορά του ground effect, το οποίο απαγορεύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 διότι εκτόξευε, εκτός ελέγχου, την ταχύτητα των μονοθεσίων στις στροφές.

Το ground effect είναι το φαινόμενο κατά το οποίο η διαφορά της πίεσης του αέρα κάτω από το δάπεδο και της πίεσης του αέρα πάνω από το αμάξωμα του μονοθεσίου παράγει αρνητική άντωση. Ως ένα βαθμό, αυτό ισχύει φέτος με τους διαχύτες των μονοθεσίων, στην απόληξη του δαπέδου.

Στις σκέψεις για τους νέους κανονισμούς, το ground effect συνοδεύεται από τη φιλοδοξία ότι θα αποτελέσει το βασικό σημείο παραγωγής αρνητικής άντωσης. Έτσι, θα μειωθεί η αεροδυναμική επίδραση της εμπρός και πίσω πτέρυγας και θα προκύψει η δυνατότητα για τον οδηγό που επιχειρεί να προσπεράσει να μην χάνει την αεροδυναμική στήριξη όταν βρίσκεται κοντά στο προπορευόμενο μονοθέσιο.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο