Μετά τον ταχύτερο χρόνο του στη βροχή της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο Σπα, ο Fernando Alonso παρέμεινε στην κορυφή και στη δεύτερη – όμως αυτή τη φορά σε στεγνή άσφαλτο, αποδεικνύοντας την εξαιρετική απόδοση της Ferrari F10 στην πίστα των Αρδεννών.
Τόσο στη βρεγμένη άσφαλτο της πρώτης περιόδου δοκιμών όσο και στη στεγνή της δεύτερης, ο Fernando Alonso σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και απέδειξε ότι η Ferrari F10 αποδίδει εξαιρετικά στην πίστα του Σπα στο Βέλγιο, ενόψει του 13ου φετινού Grand Prix της Formula 1 την Κυριακή (29/8).
Τον Ισπανό ακολούθησε ο –παραδοσιακά εντυπωσιακός στη βροχή- Adrian Sutil της Force India, ενώ η πλησιέστερη McLaren με τον Lewis Hamilton ήταν δύο δέκατα μακριά και η Red Bull του Sebastian Vettel 6,5 δέκατα πίσω από τη Ferrari του Ισπανού.
Ωστόσο, αυτές οι διαφορές δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία. Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με βροχή αλλά σταδιακά η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ώσπου στο τέλος η ιδανική γραμμή ήταν σχεδόν καθαρή. Όλα αυτά έκαναν το γυρολόγιο κάθε οδηγού απολύτως σχετικό με το χρονικό σημείο στο οποίο σημείωσε κάθε γύρο.
Επιπλέον, η ανησυχία των οργανωτών στα τελευταία δεκαπέντε λεπτά σχετικά με τις επικίνδυνες θέσεις στις οποίες καθόταν ορισμένοι θεατές τους ανάγκασε να κλείσουν την πίστα για δέκα από αυτά. Περιμένοντας στα pits, ο F. Alonso τοποθετήθηκε πρώτος πίσω από το κόκκινο φως και, έπειτα, εκμεταλλεύτηκε την καθαρή πίστα.
Σε κάθε περίπτωση όμως, ο ανασχεδιασμένος διαχύτης και ο αποδοτικός αεραγωγός F-duct της Scuderia έδειξαν να αποδίδουν εξαιρετικά – όπως συνέβη και με τον αεραγωγό F-duct της Renault, τον οποίο η ομάδα του Ενστοουν μόλις εισήγαγε με εξαιρετικά αποτελέσματα και τον Robert Kubica να σημειώνει τον 4ο χρόνο.
Νωρίς, στη βροχή των πρώτων λεπτών, ο Tonio Liuzzi είχε έξοδο που έσπασε την εμπρός αεροτομή της Force India, ενώ ο Timo Glock προσέκρουσε πλευρικά στις μπαριέρες και εγκατέλειψε εκεί την προετοιμασία του.