Ανακαλούνται οι θερινές άδειες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας
Σε ανάκληση των θερινών αδειών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας προχωρά η ΥΠΑ, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των καθυστερήσεων στις πτήσεις. Ο υπουργός Υποδομών Δ.Ρέππας χαρακτήρισε αδικαιολόγητη τη «λευκή» απεργία, αφήνοντας αιχμές για «καθαρά οικονομικά αιτήματα».
Αδικαιολόγητη χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών τη «λευκή» απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σημειώνοντας ότι όλοι οι κλάδοι είναι σύμφωνοι με το νομοσχέδιο, το οποίο εναρμονίζει και την κοινοτική στην ελληνική νομοθεσία.
Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε καθαρά οικονομικά τα αιτήματα των ελεγκτών και άφησε αιχμές για «κάποιους που αντιδρούν επειδή θίγονται τα οικονομικά τους».
Την ίδια ώρα, η ΥΠΑ προχωρά στην ανάκληση των θερινών αδειών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις πτήσεις. Ο ίδιος ο υπουργός φαίνεται πάντως να αποκλείει το ενδεχόμενο επιστράτευσης, λέγοντας πως σε περίπτωση επιδείνωσης της κατάστασης θα αναζητηθούν «άλλα μέτρα μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες».
Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι σε ό,τι αφορά τη νέα δομή της ΥΠΑ, διατηρείται ο ίδιος αριθμός των τριών γενικών διευθύνσεων, δηλαδή του φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, των αερομεταφορών και της διοικητικής υποστήριξης.
Οι βασικές δομικές αλλαγές που επέρχονται είναι:
Η δημιουργία γενικής διεύθυνσης φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας
Η γενική διεύθυνση αεροναυτιλίας μετεξελίσσεται σε διεύθυνση φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα κοινοτικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διακίνηση των αεροσκαφών.
Η συγκεκριμένη διεύθυνση θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση του εναέριου χώρου, της ροής της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.
Σε ό,τι αφορά το θέμα της αυτοτέλειας των υπηρεσιών αεροναυτιλίας που επικαλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και έχουν προχωρήσει σε λευκή απεργία, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η αυτοτέλεια είναι δεδομένη, αλλά διευκρίνισε, πως το χρηματικό ποσό των περίπου 180 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, θα το χειρίζεται η αρμόδια γενική διεύθυνση.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης, ρυθμίσεις για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων.
Η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει με δυο τρόπους. Η πρώτη, με συμβάσεις παραχώρησης, για ορισμένο χρόνο, σε ιδιώτες και δεύτερον, την ίδρυση ανώνυμων εταιριών, το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων θα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.
Διευκρινίζεται ότι σε όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως καθεστώτος λειτουργίας η ΥΠΑ εξακολουθεί να ασκεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας των πτήσεων.
Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και την απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, γεγονός που όπως τόνισε, ο υφυπουργός Νίκος Σηφουνάκης, θα επιφέρει ποιοτική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, αύξηση των θέσεων απασχόλησης, μείωση του κόστους ανά επιβάτη για τις αεροπορικές εταιρίες, γεγονός που σημαίνει αύξηση των πτήσεων και των επιβατών που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή και να κατατεθεί στη Βουλή.