Την τεχνολογία της Nokia υποστηρίζει η ΕΕ για την κινητή τηλεόραση
Σε μια προσπάθεια να επιταχύνει την ανάπτυξη υπηρεσιών τηλεόρασης στα κινητά τηλέφωνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε το πρότυπο DVB-H της Nokia. Όμως οι τηλεοπτικοί παραγωγοί και οι εταιρείες κινητής θεωρούν ότι η Κομισιόν προτρέχει.
36
Σε μια προσπάθεια να επιταχύνει την ανάπτυξη υπηρεσιών τηλεόρασης στα κινητά τηλέφωνα,ηΕυρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε το πρότυπο DVB-H της Nokia. Όμως οι τηλεοπτικοί παραγωγοί και οι εταιρείες κινητής θεωρούν ότι η Κομισιόν προτρέχει.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε παλαιότερα δηλώσει ότι η συνύπαρξη πολλών ανταγωνιστικών τεχνολογιών δυσχεραίνει την ανάπτυξη της αγοράς. «Για να διαδοθεί στην Ευρώπη η κινητή τηλεόραση πρέπει πρώτα να υπάρχει βεβαιότητα για την τεχνολογία» επανέλαβε τη Δευτέρα η επίτροπος Τηλεπικοινωνιών Βίβιαν Ρέντινγκ.
Οι χώρες-μέλη είναι τώρα υποχρεωμένες να ενθαρρύνουν τη χρήση του DVD-H (Digital Video Broadcasting Handheld), μια εξέλιξη που στέλνει«ένα σημαντικό μήνυμα» για την επιλογή προτύπων σε άλλες χώρες.
Η τεχνολογία της Nokia, αναφέρει το Reuters, είναι η μόνη με παρουσία σε όλο τον κόσμο, καθώς ήδη δοκιμάζεται σε 16 χώρες, ωστόσο οι ΗΠΑ, η Νότιος Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία υιοθετούν τις δικές τους τεχνολογίες. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, προωθείται το πρότυπο της Qualcomm.
Ακόμα και ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες -Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία- είχαν διαφωνήσει με την καθιέρωση του DVB-H ως κοινό πρότυπο σε όλη την ΕΕ.
Η Ένωση GSM που εκπροσωπεί της εταιρείες κινητής στην Ευρώπη διατηρεί ουδέτερη στάση, θεωρώντας ότι το πρότυπο πρέπει να επιλεγεί από την ίδια την αγορά. «Η επίσημη υιοθέτηση σίγουρα έχει βάρος αλλά δεν είναι ξεκάθαρο εάν το DVB-H είναι απαραίτητα το καλύτερο στάνταρτ» είπε εκπρόσωπός της.
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες παραγωγής τηλεοπτικών εκπομπών θεωρούν ότι η επιλογή προτύπου αποτελεί δευτερεύον θέμα, δεδομένου ότι δεν έχει βρεθεί ακόμα το επιχειρηματικό μοντέλο για τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεόρασης
«Πώς σχεδιάζει κανείς μια ελκυστική υπηρεσία που ο κόσμος θα θέλει; Ακόμα κι αν είναι δωρεάν και χρηματοδοτείται από διαφημίσεις, πόσες διαφημίσεις θα θέλει ο κόσμος να δει σε μια μικρή οθόνη;» δήλωσεο Ρος Μπίγκαμ, διευθυντήςτης ευρωπαϊκής Ένωσης Εμπορικής Τηλεόρασης.
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η κινητή τηλεόραση είναι διαθέσιμη σε δοκιμαστική μορφή, κυρίως με μουσικά βιντεοκλίπ και περιεχόμενο που αφορά τα σπορ και την ενημέρωση. Η Ιταλία, επισήμανε ο Μπίγκαμ, είναι η μόνη χώρα της ΕΕ όπου η κινητή ΤV λειτουργεί πλήρως ως εμπορική υπηρεσία.
Η Κομισιόν πάντως θεωρεί ότι το φετινό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και οι Ολυμπιακοί του Πεκίνου είναι καλές ευκαιρίες για την προώθηση της τεχνολογίας.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- ΗΠΑ: Εξαφανίστηκε σε ηλικία 3 ετών και βρέθηκε 42 χρόνια μετά – Δεν γνώριζε ότι την είχε απαγάγει η μητέρα της
- Αποκαλύψεις για την αποχώρηση του Ομπράντοβιτς: «Ο τρόπος που δούλευε δεν άρεσε σε μια ομάδα παικτών»
- Θα κόψει η ανθρωπότητα τη σχέση της με το… αλκοόλ;
- Νέα σενάρια για Σέιμπεν Λι από το εξωτερικό
- Ο Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στην Πανδώρα με το πιο πολιτικό Avatar μέχρι σήμερα
- Καμπανάκι ειδικών για την μετάδοση της γρίπης στις γιορτές – Ποιοι κινδυνεύουν



