Πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που ρυπαίνουν προτείνει η Κομισιόν
Πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων τα οχήματα υπερβαίνουν τα όρια εκπομπών πρότεινε για πρώτη φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Γερμανία διαφωνεί κάθετα, καθώς θεωρεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της θα επιβαρυνθούν δυσανάλογα από το μέτρο.
36
Πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων τα οχήματα υπερβαίνουν τα όρια εκπομπών πρότεινε για πρώτη φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι η επιβολή προστίμου είναι αναγκαία, δεδομένου ότι η δέσμευση των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ΕΕ να μειώσουν τους ρύπους των αυτοκινήτων έως το 2008 δεν τηρήθηκε. Η Γερμανία πάντως διαφωνεί κάθετα, καθώς θεωρεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της θα επιβαρυνθούν δυσανάλογα από το μέτρο.
Συγκεκριμένα, για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη από το 2012, η Κομισιόν προτείνει ως μέσο επιτρεπτό όριο ρύπων τα 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο, έναντι των 160 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο που ισχύει σήμερα. Ο περιορισμός αυτός μεταφράζεται σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 5 λίτρα βενζίνης (ή 4,5 λίτρων diesel) ανά 100 χιλιόμετρα.
Για κάθε επιπλέον γραμμάριο εκπομπής CO2 (πέραν του ορίου) προτείνεται να επιβληθεί στην κατασκευάστρια εταιρεία πρόστιμο 20 ευρώ το 2012, το οποίο θα αυξηθεί στα 35 ευρώ το 2013, στα 60 ευρώ το 2014 και στα 95 ευρώ το 2015. Το όριο ρύπων αφορά το σύνολο της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι κάθε μοντέλο ξεχωριστά και οι εταιρείες θα μπορούν να «μοιράζονται» το δικαίωμα στη ρύπανση.
Ο Έλληνας Επίτροπος Σταύρος Δήμας τόνισε ότι ο στόχος που θέτει η Επιτροπή αποδεικνύει την αποφασιστικότητα της ΕΕ να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την κλιματική αλλαγή, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων, προς όφελος των καταναλωτών.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA), στην οποία είναι μέλη μεταξύ άλλων οι Porsche, DaimlerChrysler, BMW, Fiat και Renault, τα πρόστιμα που προτείνει η Επιτροπή. Υποστηρίζει ότι το κόστος είναι δυσανάλογο με τα περιβαλλοντικά οφέλη και ίσως οδηγήσει σε μείωση των θέσεων εργασίας.
Έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις, μεταξύ του επιτρόπου Περιβάλλοντος, Σταύρου Δήμα, ο οποίος ζητά αυστηρότερα μέτρα, και του Γερμανού επιτρόπου Βιομηχανίας, Γκίντερ Φερχόιγκεν, ο οποίος συμφωνεί, σε γενικές γραμμές, με τις επιφυλάξεις της ΑCEA, η Επιτροπή αποφάσισε να ορίσει ένα μέσο επιτρεπτό όριο ρύπων.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έκριναν ανεπαρκείς τους στόχους που πρότεινε η Επιτροπή. «Οι Ευρωπαίοι ιθύνοντες από τη μία θέτουν αισιόδοξους στόχους για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα, έως το 2020, και από την άλλη προτείνουν μια ανίσχυρη νομοθεσία στον τομέα των οδικών μεταφορών», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Greenpeace.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα ΙΧ αυτοκίνητα ευθύνονται για το 12% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ. Επίσης, παρότι οι συνολικές εκπομπές καυσαερίων μειώθηκαν στην ΕΕ κατά 5% από το 1990 ως το 2004, το ίδιο διάστημα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 26%.
Η πρόταση της Επιτροπής για «καθαρότερα αυτοκίνητα» και το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, θα εξετασθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από τα κράτη μέλη της ΕΕ, μέσα στο 2008.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Στο χείλος της καταστροφής η Κούβα λόγω ναυτικού αποκλεισμού Βενεζουέλας από ΗΠΑ
- Φάμελλος για δώρο Χριστουγέννων: Κ. Μητσοτάκη ώς πότε θα συντηρείτε κοινωνικές ανισότητες και αδικίες;
- Τι είπε ο Μόντε Μόρις μετά το ντεμπούτο του: «Είχα λίγο άγχος, από εδώ και πέρα όλο και καλύτερος»
- Σέρρες: Συνελήφθη καθηγητής μετά από καταγγελία 17χρονης μαθήτριας για παρενόχληση – Κατηγορείται πως την θώπευσε σε άδεια τάξη
- Ενέσεις για απώλεια βάρους: Τι συμβαίνει όταν τις σταματάτε; – Δυο γυναίκες καταθέτουν τις εμπειρίες τους
- Χαρίτσης: Θετική η μετατόπιση ΣΥΡΙΖΑ στις αμυντικές δαπάνες – Η εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ έργο του Netflix



