Τα μαθήματα μουσικής βελτιώνουν τη μνήμη και τη μάθηση
Τορόντο: Τα μαθήματα μουσικής βελτιώνουν τη μνήμη και τη μάθηση στα μικρά παιδιά ενθαρρύνοντας διαφορετικά πρότυπα εγκεφαλικής ανάπτυξης, σύμφωνα με καναδική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Brain.
Τορόντο: Τα μαθήματα μουσικής βελτιώνουν την μνήμη και τη μάθηση στα μικρά παιδιά ενθαρρύνοντας διαφορετικά πρότυπα εγκεφαλικής ανάπτυξης, σύμφωνα με καναδική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Brain.
Ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Μακ Μάστερ με επικεφαλής την Δρ Λόρελ Τρέινορ συνέκρινε παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως έξι ετών που έκαναν μαθήματα μουσικής για έναν χρόνο με συνομήλικά τους που δεν παρακολούθησαν αντίστοιχα μαθήματα.
Διαπιστώθηκε ότι η ομάδα μουσικής είχε καλύτερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης σχεδιασμένο να καταγράφει επίσης και ικανότητες όπως η ανάγνωση και τα μαθηματικά.
Οι ερευνητές κατέγραψαν επίσης τις αλλαγές στις εγκεφαλικές λειτουργίες των παιδιών ως προς τους ήχους, κατά τη διάρκεια του έτους. Παρατήρησαν ότι οι αλλαγές άρχισαν να γίνονται αντιληπτές στην ομάδα μουσικής εντός τεσσάρων μηνών.
Παλαιότερες μελέτες είχαν δείξει ότι τα μεγαλύτερα παιδιά που παρακολουθούν μαθήματα μουσικής έχουν μεγαλύτερες βελτιώσεις στο δείκτη νοημοσύνης από τα παιδιά που παρακολουθούν μαθήματα υποκριτικής τέχνης.
Οι επιστήμονες στην παρούσα μελέτη συγκρότησαν ομάδα 12 παιδιά, έξι εκ των οποίων εγγράφηκαν σε σχολή μουσικής Suzuki, δηλαδή μια ιαπωνική τεχνική που ενθαρρύνει τα παιδιά πρώτα να ακούνε και να προσπαθούν να μιμηθούν τη μουσικά και μετά να προσπαθούν να την διαβάσουν. Τα άλλα έξι παιδιά δεν έκαναν μαθήματα.
Οι ερευνητές κατέγραψαν την εγκεφαλική δραστηριότητα χρησιμοποιώντας μαγνητοεγκεφαλογράφημα ενώ τα παιδιά άκουγαν δύο τύπους ήχου: τον ήχο βιολιού και ένα κύμα λευκού θορύβου.
Όλα τα παιδιά είχαν μεγαλύτερες αλλαγές όταν άκουγαν το βιολί συγκριτικά με τον λευκό θόρυβο, ένδειξη ότι περισσότερη εγκεφαλική ισχύ αναπτυσσόταν κατά τη διεργασία των σημαντικών ήχων.
Επιπρόσθετα, όλα τα παιδιά ανταποκρίνονταν ταχύτερα σε ήχους κατά τη διάρκεια της μελέτης, υποδεικνύοντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα της εγκεφαλικής ωρίμανσης.
Ωστόσο, όταν οι επιστήμονες επικεντρώθηκαν σε συγκεκριμένες μετρήσεις σχετικές με την προσοχή και διάκριση του ήχου, διαπίστωσαν μεγαλύτερη αλλαγή κατά τη διάρκεια του έτους στα παιδιά που είχαν παρακολουθήσει μαθήματα μουσικής.
Επόμενο στάδιο της μελέτης είναι η διερεύνηση των πλεονεκτημάτων της μουσικής εξάσκησης σε ηλικιωμένα άτομα.