36

Το τελευταίο τμήμα του καταστρώματος στην κοιλαδογέφυρα του Μιλό στη νότια Γαλλία τοποθετήθηκε στη θέση του, φέρνοντας ένα βήμα πιο κοντά στην ολοκλήρωση την υψηλότερη γέφυρα του κόσμου, με πυλώνες ψηλότερους και από τον Πύργο του Αϊφελ.

Η επιφάνεια του δρόμου, μήκους 2.460 μέτρων, βρίσκεται 270 μέτρα από το έδαφος -ρεκόρ ύψους για κατάστρωμα γέφυρας- ενώ μετά την ολοκλήρωσή της η όλη κατασκεύή θα ορθώνεται στα 343 μέτρα, 23 μέτρα ψηλότερα από τον πύργο του Αϊφελ.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πυλώνας 2 κάτω από τη γέφυρα είναι ήδη ο μεγαλύτερος του κόσμου, με ύψος 245 μέτρα.

Η γέφυρα του Μιλό, σχεδιασμένη από τον διάσημο Βρετανό αρχιτέκτονα σερ Νόρμαν Φόστερ, κατασκευάζεται από τον όμιλο Eiffage, ο οποίος είχε αναλάβει και την ανέγερση του Πύργου του Αιφελ.

Το έργο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 17 Δεκεμβρίου, πάνω από τρεισίμισι χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών. Η γέφυρα διέρχεται πάνω από την κοιλάδα του ποταμού Ταρν, ως τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από το Κλερμόντ-Φεράντ έως το Μπεζιέ, συνδέοντας το Παρίσι με τη Μεσόγειο.

Η Eiffage θα καρπώνεται για 75 χρόνια το αντίτιμο των διοδίων, που καθορίστηκε για τα ΙΧ στα 4,6 ευρώ κατά τη χειμερινή περίοδο και στα 6,5 ευρώ την περίοδο υψηλής τουριστικής κίνησης.

Όταν οι εναπομείναντες πυλώνες ολοκληρωθούν πάνω από το κατάστρωμα και τοποθετηθούν στη θέση τους τα συρματόσχοινα, η κρεμαστή γέφυρα θα αποτελείται από 36.000 τόνους ατσαλιού.

Αν οι κατασκευαστές είχαν χρησιμοποιήσει μπετόν και συμβατικές μεθόδους δόμησης, η κατασκευή θα ζύγιζε τέσσερις φορές περισσότερο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ