55

Την άγνοιά τους για την τύχη έργων τέχνης ανυπολόγιστης αξίας δήλωσαν οι υπεύθυνοι της Εθνικής Πινακοθήκης της Αυστρίας, ενώ παραδέχτηκαν ότι γνώριζαν για την εξαφάνισή τους τα τελευταία 17 χρόνια. Ωστόσο, άξιο απορίας είναι το γεγονός ότι στα αρχεία του ιδρύματος δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για τα απωλεσθέντα έργα τέχνης, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της βρετανικής Τelegraph την Κυριακή.

Οι υπεύθυνοι της Πινακοθήκης που γνώριζαν την εξαφάνιση των έργων από το 1983, δεν παρείχαν επαρκείς εξηγήσεις για το πώς εξαφανίστηκαν τα έργα. Μεταξύ άλλων, ισχυρίστηκαν ότι πιθανότατα τα έργα να είχαν δανειστεί σε κάποιο άλλο μουσείο, χωρίς όμως να μπορούν να πουν με βεβαιότητα για ποιο πρόκειται. Κάποιοι άλλοι μάλιστα ισχυρίστηκαν ότι ουδέποτε είχε δεχτεί η Πινακοθήκη τους τα απωλεσθέντα έργα.


Η συλλογή -δωρεά του Γάλλου μόδιστρου Πολ Ποϊρέ το 1912- αποτελείται συνολικά από 52 υδατογραφίες και πίνακες, κάποιοι εκ των οποίων είναι έργα των Εγκον Σίλε, Αντόν Φαϊστάουρ και Φρανς Βίγκελε.


Τα περισσότερα από τα έργα απεικονίζουν γυμνές φιγούρες, γεγονός που αποκαλύπτει την αδυναμία του Ποϊρέ στο γυμνό.


Η διεύθυνση της Πινακοθήκης το 1983, οπότε εξακριβώθηκε η απώλεια των έργων, διεξήγαγε έρευνα για την τύχη τους, χωρίς αποτέλεσμα. Από τότε, ουδέποτε αναφέρθηκε το συμβάν στην αστυνομία.


Σύμφωνα με το διευθυντή της Πινακοθήκης Γκέρμπερτ Φροντλ, η αξία ενός πίνακα του Σίλε είναι γύρω στις 500.000 δολάρια (171 εκατ.δρχ.). Ισχυρίστηκε, μάλιστα, ότι εάν τα έργα ήταν ποτέ στην Πινακοθήκη, το πιθανότερο είναι να χάθηκαν κατά τη μεταπολεμική περίοδο, όταν οι μετακινήσεις έργων τέχνης ήταν συχνό φαινόμενο.


Καταλήγοντας, υποστήριξε ότι είναι πολύ πιθανόν τα έργα αυτά να μην επιστράφηκαν ποτέ στο ίδρυμα από τότε.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ