Προσωπικά δεδομένα: Η Meta αντιμέτωπη με πρόστιμο για το μοντέλο «συναινέστε ή πληρώστε»
Οι χρήστες στην Ευρώπη καλούνται να διαλέξουν είτε πρόσβαση με συνδρομή, είτε «δωρεάν» πρόσβαση με στοχευμένες διαφημίσεις που επιλέγονται με βάσει προσωπικά δεδομένα.
Τον περασμένο Νοέμβριο η Meta έθεσε στους ευρωπαίους χρήστες το δίλημμα είτε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τη δωρεάν υπηρεσία που χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους για να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις, είτε να προστατεύσουν τα δεδομένα τους πληρώνοντας συνδρομή για υπηρεσίες που δεν συνοδεύονται από διαφημίσεις.
Οργανώσεις για την προστασία του καταναλωτή κατηγόρησαν τότε την εταιρεία ότι ουσιαστικά ζητά χρήματα με αντάλλαγμα τον σεβασμό στην ιδιωτική ζωή των χρηστών.
Η Κομισιόν, αρμόδια για την επιβολή των κανόνων ανταγωνισμού, έστειλε στη Meta τα προκαταρκτικά συμπεράσματά της, σύμφωνα με τα οποία το δίλημμα που θέτει η εταιρεία παραβιάζει τον κανονισμό για τις Ψηφιακές Αγορές.
Όπως εξήγησε, το κόστος της συνδρομής αναγκάζει τους χρήστες να συναινούν στη χρήση των δεδομένων τους, ενώ για όσους δεν θέλουν να πληρώνουν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση.
«Θέλουμε να δώσουμε στους πολίτες τη δύναμη να παίρνουν τον έλεγχο των δεδομένων τους και να διαλέγουν μια εμπειρία με λιγότερες εξατομικευμένες διαφημίσεις» δήλωσε η επίτροπος Ψηφιακών Τεχνολογιών της ΕΕ Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Από την πλευρά της, η Meta υποστήριξε ότι το συνδρομητικό μοντέλο είναι σύμφωνο με προηγούμενη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
Η έρευνα της Επιτροπής αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τον επόμενο Μάρτιο.
Αν η Μeta κριθεί ένοχη και δεν λάβει διορθωτικά μέτρα, κινδυνεύει με τσουχτερό πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 10% του παγκόσμιου τζίρου της.