Eurostat: 1 in 2 Greek companies uses social media
This is an increase of 19 percentage points from 2015
More than half (56%) the companies in Greece used social media in 2021 to promote their business activities, which is an increase of 19 percentage points from 2015 (37%), according to Eurostat data, which were published on the occasion of World Social Media Day on June 30. However, Greece remains well below the European average.
In the EU, almost six out of ten companies used social media in their activities, and more specifically 59% said they used at least one type of social media. This is an increase of 22 percentage points from 2015 (37%).
Malta leads
The use of social media was most popular among businesses in Malta (84%), Sweden and the Netherlands (80%) and Finland (79%), while it was less popular among businesses in Romania (36%), Bulgaria (39%), and Slovakia (45%).
The largest increase in the use of social media
Compared to 2015, the proportion of companies using social media has increased in all EU Member States except Ireland. The largest increases were recorded in Belgium and France (both +31 percentage points), followed by Latvia (+30 am) and Finland (+29 am).
- Από τον Φόντεν στον Ρόδρι: Τα «αστέρια» της Premier League που «κατέρρευσαν» χρηματιστηριακά στο 2025 (pic)
- Ιαπωνία: Επίθεση με μαχαίρι σε εργοστάσιο – Τουλάχιστον 15 τραυματίες, συνελήφθη ο δράστης
- Από τα μπαχαρικά μέχρι τον έρωτα, τα πιο τρελά γκάτζετ που έφερε το 2025 στον κόσμο της τεχνολογίας
- Από την UEFA στη Νότια Αμερική: και το βραζιλιάνικο ποδόσφαιρο υιοθετεί το Financial Fair Play
- Άρης Μουγκοπέτρος: Στα δικαστήρια της Τρίπολης μετά τη μήνυση της συζύγου του – «Αισθάνθηκε ότι απειλείται» λέει ο δικηγόρος της
- Havaianas – Και για ποιον λόγο, παρακαλώ, η Δεξιά μποϊκοτάρει τις αγαπημένες σαγιονάρες της Βραζιλίας;

