Στα διάφορα αφιερώματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη ζωή και το έργο της Τζόαν Ντίντιον, μετά τον θάνατό της, τον προηγούμενο μήνα, βρίσκεται και μία φωτογραφία «επιτομή» του κομψού διανοουμενισμού, στην οποία η συγγραφέας, καθισμένη στη γραφομηχανή της, φοράει ένα μαύρο ζιβάγκο.

Πόζαρε με ένα παρόμοιο ρούχο για τη διαφήμιση της Gap, το 1989, και, παρόλο που το ζιβάγκο δεν αποτέλεσε ποτέ κομμάτι της βαλίτσας της, ήταν κάτι που θα έπρεπε πάντα να κουβαλάει μαζί της. Ενέπνεε αυτό το λιτό και αυστηρό στυλ που έδειχνε τόσο μέσω της πρόζας της όσο και μέσω του ντυσίματός της.

Στην πραγματικότητα, τα ζιβάγκο είναι άνετα και κλασικά. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που τόσες πολλές επωνυμίες – από τη Givenchy, τη Paco Rabanne και την Prada μέχρι την Officine Générale, την Alex Mill και την Ann Mashburn- υποστήριξαν με ενθουσιασμό τα πλεκτά με ψηλό λαιμό, αυτή τη σεζόν, σε έντονες αποχρώσεις και μοτίβα. Είναι μία τάση που ξεκίνησε από τότε που ο Ραφ Σίμονς φόρεσε ζιβάγκο σε έντονα χρώματα στην πασαρέλα του Calvin Klein, το 2017.

Το ότι τα ζιβάγκο επανήλθαν στη μόδα κρύβει μία αίσθηση νοσταλγίας, δήλωσε ο Σόμσακ Σικουνμουόνγκ, design director της Alex Mill. «Ο καθένας μπορεί να θυμηθεί κάποια φωτογραφία ενός στυλάτου γονέα ή δασκάλου ή συγγραφέα που φοράει ένα τέτοιο ζιβάγκο. Είναι κάτι το συνηθισμένο.»

Επιπλέον, υποστήριξε, τα ζιβάγκο βγάζουν κάτι το κουλ, κάτι που επιβεβαιώνεται από το ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε χειμερινής κολεξιόν.

Δεν συμφωνούν, όμως, όλοι με τις απόψεις του Σικουνμουόνγκ. Οι απόψεις για τα ζιβάγκο διίστανται – είτε τα αγαπάτε γιατί σας θυμίζουν τον αγαπημένο σας διανοούμενο/μουσικό τζαζ/λαϊκό τραγουδιστή είτε σας κάνουν να νιώθετε ότι πνίγεστε. Αυτός ο ψηλός λαιμός, όμως, δεν αποτελεί ελάττωμα, αλλά πλεονέκτημα.

Προστατεύει αυτόν που το φοράει, κυρίως από το κρύο, αν και οι ιππότες στον Μεσαίωνα έβαζαν τα αυθεντικά ζιβάγκο κάτω από τον σιδηρόπλεκτο θώρακά τους, για να αποφύγουν ερεθισμούς και τραυματισμούς. Και το ασυμβίβαστο προφίλ που δημιουργεί αυτή η τσάκιση του ρούχου στον λαιμό αποτελεί στρατηγική.

«Φτιάχνει τη σιλουέτα», υποστήριξε ο Πιερ Μαχέο, σχεδιαστής και ιδρυτής της Officine Générale. «Δίνει έμφαση στο πρόσωπο και όλα τα υπόλοιπα εξαφανίζονται». Αυτό ισχύει, πρωτίστως, για το μαύρο ζιβάγκο, το οποίο ο κ. Μαχέο αποκάλεσε «το σμόκιν των πουλόβερ».

Διαβάστε περισσότερα εδώ