Η ομάδα που είχε αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ στο Διαδίκτυο προσπάθησε να αποθαρρύνει εκατομμύρια Αφροαμερικανούς να ψηφίσουν στις προεδρικές εκλογές του 2016, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα του βρετανικού καναλιού Channel 4 News.

Ηλεκτρονικό αρχείο

Οι δημοσιογράφοι του καναλιού ανέφεραν ότι περιήλθε στην κατοχή τους ηλεκτρονικό αρχείο που χρησιμοποιήθηκε πριν 4 χρόνια και αφορούσε περίπου 200 εκατομμύρια αμερικανούς ψηφοφόρους.

Σε αυτό το αρχείο, οι ψηφοφόροι είχαν χωριστεί σε διάφορες κατηγορίες, ώστε να τους στέλνουν στοχευμένες διαφημίσεις μέσω των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.

Από αυτούς τους ανθρώπους, πάνω από 3,5 εκατομμύρια Αφροαμερικανοί είχαν τοποθετηθεί στην κατηγορία της «αποθάρρυνσης», με στόχο να πειστούν να απέχουν από τις εκλογές.

Οι Αφροαμερικανοί ήταν η μεγαλύτερη από τις κοινότητες που μπήκαν στο στόχαστρο αυτής της στρατηγικής, σύμφωνα πάντα με το κανάλι. Για παράδειγμα, στην Τζόρτζια, μολονότι αποτελούν το 32% του πληθυσμού αυτής της Πολιτείας, οι Αφροαμερικανοί αποτελούσαν το 61% στην κατηγορία των «προς μετάπειση» εκλογέων.

Ενας από τους ερευνητές-δημοσιογράφους επισήμανε ότι σε κρίσιμες Πολιτείες, όπως στο Ουισκόνσιν, το ποσοστό των μαύρων πολιτών που ψήφισαν τελικά κατέρρευσε.

Και η Cambridge Analytica

Στην «ψηφιακή» προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ μετείχε και ομάδα από τη βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica, η οποία κατηγορείται από το Channel 4 και από άλλα μέσα ενημέρωσης ότι συνέλεγε και εκμεταλλευόταν για πολιτικούς σκοπούς τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του Facebook, χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Ο Μπραντ Παρσκέιλ, που ήταν διευθυντής της ψηφιακής προεκλογικής καμπάνιας του Τραμπ το 2016, διαβεβαίωσε ότι η ομάδα του δεν έβαλε στο στόχαστρό της τους αφροαμερικανούς ψηφοφόρους.

«Θα έλεγα πως είμαι σχεδόν σίγουρος 100% ότι δεν κάναμε καμία εκστρατεία με στόχο τους Αφροαμερικανοόυς», είπε σε δημοσιογράφους του PBS Frontline.

Ομως το Channel 4 News επιμένει ότι οι δημοσιογράφοι του είδαν εμπιστευτικό έγγραφο στο οποίο η Cambridge Analytica παραδεχόταν ότι στοχοθετούσε τους αφροαμερικανούς πολίτες.

Το κανάλι αναφέρθηκε και στις αρνητικές διαφημίσεις που στόχευαν να αποθαρρύνουν τους πολίτες από το να ψηφίσουν τη Χίλαρι Κλίντον, όπως τα βίντεο στα οποία η πρώην υπουργός Εξωτερικών χαρακτήριζε «σούπερ αρπακτικά» τους νεαρούς μαύρους.

«Σοκαρισμένος»

Ο Τζαμάλ Ουότκινς, ο αντιπρόεδρος της NAACP, της μεγαλύτερης οργάνωσης για τα πολιτικά δικαιώματα των Αφροαμερικανών, δήλωσε «σοκαρισμένος» και «προβληματισμένος» από αυτές τις αποκαλύψεις.

«Χρησιμοποιούμε κι εμείς παρόμοια δεδομένα σε λίστα ψηφοφόρων, αλλά για να τους κινητοποιήσουμε, να τους πείσουμε ή να τους ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν (στις εκλογές). Δεν χρησιμοποιούμε τα δεδομένα για να πούμε ποιον θα αποθαρρύνουμε. Αυτό μοιάζει σαν να είναι μια αλλαγή σε σχέση με την έννοια της δημοκρατίας», σχολίασε.

Πηγή: ΑΠΕ