Ο Νταν Πικάρντ είναι πασιφανές πως λατρεύει την σύγχρονη κινηματογραφική ποπ κουλτούρα κι όλους τους υπερ-ήρωες που αυτή έχει «γεννήσει» κατά καιρούς: τον Νταρθ Βέιντερ ή τα ρομπότ R2D2 και IG-88 Assassin Droids από τον «Πόλεμο των Άστρων», τον Σούπερμαν, τον Μπάτμαν και πολλούς ακόμη.

Ο νεαρός Καναδός φωτογράφος και γραφίστας σκέφτηκε λοιπόν το εξής: πώς θα ήταν οι μορφές αυτές όχι μέσα στο υπέρ-ηρωικό πλαίσιο που τις έχουμε συνηθίσει και μάθει, αλλά μέσα στην καθημερινότητα τους, αν ήταν σαν εμάς κι είχαν ανθρώπινες αδυναμίες και ελαττώματα;

Να ξυπνάνε, να πηγαίνουν τουαλέτα, να βάζουν βενζίνη στο όχημα τους, να κάνουν αθλοπαιδιές, ακόμη και να ζηλεύουν ή να… σκοντάφτουν στο δρόμο.

Έτσι ο Πικάρντ «απαθανάτισε» όλους αυτούς τους υπέρ-ήρωες σε στιγμές της καθημερινότητας τους: τον Νταρθ Βέιντερ να ουρεί σε μια δημόσια τουαλέτα, συνοδεία πάντα της φρουράς του.

Τον Σούπερμαν να τραβάει… selfies τον εαυτό του την ώρα που σταματάει ένα τρένο και κατόπιν να «μαρτυράει» την πραγματική ταυτότητα της «νέμεσης» του, του Μπάτμαν, πάνω σε έναν τοίχο.

Με τη σειρά του, τον Μπάτμαν να βάζει βενζίνη στη μοτοσικλέτα του, το ρομποτάκι R2D2 να σκοντάφτει και να πέφτει πάνω σε ένα σαμαράκι στη μέση του δρόμου ή τα IG-88 Assassin Droids να παίζουν μπάσκετ σε μια αλάνα και να κάνουν γιόγκα.

Και αν αναρωτιέστε πως τα έχει φωτογραφήσει όλα αυτά ο Πικάρντ, οι υπέρ-ήρωες δεν είναι ηθοποιοί που τους έχει ντύσει και τους έχει πει να παίξουν κάποιο ρόλο, αλλά πραγματικές παιδικές μινιατούρες (action figures) ύψους μερικών εκατοστών που κατόπιν τις έχει περάσει από photoshop και ψηφιακή επεξεργασία για να μοιάζουν πως είναι σε πραγματικό μέγεθος.

«Το να βλέπεις τον Σούπερμαν να σταματάει ένα τρένο είναι κάτι που το φαντάζεσαι, αλλά το να τον βάζεις να το σταματάει την ώρα που τραβάει selfie τον εαυτό του προκειμένου να κάνει φιγούρα, αυτό είναι κάτι που δεν έχεις ξαναδεί», τονίζει ο Πικάρντ.

Ο φωτογράφος έχει συγκεντρώσει όλες τις φωτογραφίες σε ένα λεύκωμα που πωλείται στο Amazon, ενώ η δουλειά του εκτίθεται στην προσωπική του ιστοσελίδα εδώ.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ