Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Δύο χρόνια μετά, το Costa Concordia επιπλέει και πάλι

Δύο χρόνια μετά, το Costa Concordia επιπλέει και πάλι

Δύο χρόνια μετά την πρόσκρουση στις ακτές του ιταλικού νησιού Τζίλιο και το θάνατο 32 ανθρώπων, το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia σηκώθηκε ένα μέτρο πάνω από την υποβρύχια πλατφόρμα που το συγκρατούσε για σχεδόν ένα χρόνο. Εφόσον η επιχείρηση ανέλκυσης δεν αντιμετωπίσει σημαντική καθυστέρηση, το ναυάγιο δεν αποκλείεται να μπορεί να ρυμουλκηθεί το Σάββατο.

Δύο χρόνια μετά την πρόσκρουση στις ακτές του ιταλικού νησιού Τζίλιο και το θάνατο 32 ανθρώπων, το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia σηκώθηκε ένα μέτρο πάνω από την υποβρύχια πλατφόρμα που το συγκρατούσε για σχεδόν ένα χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι το σκάφος επιπλέει, ωστόσο τα περισσότερα καταστρώματα παραμένουν ακόμα βυθισμένα.

Εφόσον η επιχείρηση ανέλκυσης δεν αντιμετωπίσει σημαντική καθυστέρηση, το ναυάγιο δεν αποκλείεται να μπορεί να ρυμουλκηθεί το Σάββατο.

Το πλοίο είχε οριζοντιωθεί πέρυσι με μία πρωτοφανή διαδικασία και παρέμενε όρθιο πάνω στην πλατφόρμα που είχε κατασκευαστεί στο βυθό για να το υποστηρίξει.

Το πρωί της Δευτέρας, τα συνεργεία ξεκίνησαν να γεμίζουν με αέρα τις τεράστιες δεξαμενές που έχουν δεθεί στις δύο πλευρές του σκάφους.

Λίγες ώρες αργότερα, το πλοίο των 114.500 τόνων, διπλάσιο σε μέγεθος από τον Τιτανικό, ανασηκώθηκε ένα μέτρο και επέπλευσε, αν και το μεγαλύτερο τμήμα του παραμένει κάτω από την επιφάνεια του νερού. Οι μηχανικοί επρόκειτο στη συνέχεια να ελέγξουν τη δομική ακεραιότητα του κύτους, πριν συνεχίσουν να διοχετεύουν αέρα και ανυψώσουν το σκάφος κατά ακόμα 18 μέτρα.

Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει έξι με επτά μέρες και στη συνέχεια το σκάφος θα ρυμουλκηθεί με χαμηλή ταχύτητα μέχρι τη Γένοβα όπου θα διαλυθεί.

Η Greenpeace και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν πάντως για ενδεχόμενη διαρροή τοξικών ουσιών κατά τη ρυμούλκηση.

Το Costa Concordia βυθίστηκε στην περιοχή ενός από τα μεγαλύτερα θαλάσσια καταφύγια της Ευρώπης, στην οποία ζουν μεταξύ άλλων φάλαινες και δελφίνια.

Πρόθεση των συνεργείων πριν την καταστροφή του πλοίου θα είναι να ερευνηθεί για εξονυχιστικά το ναυάγιο τον εντοπισμό της μοναδικής σορού από τα 32 θύματα που δεν έχει ανασυρθεί. Πρόκειται για έναν σερβιτόρο του κρουαζιερόπλοιου, τον ινδό Ρούσελ Ρέμπελο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο