Προσφυγή συνδικαλιστικών οργανώσεων κατά της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου της μέσων σταθεράς τροχιάς προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ζητώντας να κριθεί αντισυνταγματική και παράνομη η ιδιωτικοποίηση και η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου της μέσων σταθεράς τροχιάς προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ζητώντας να κριθεί αντισυνταγματική και παράνομη η ιδιωτικοποίηση και η μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηρόδρομου υπογραμμίζουν, κατ’ αρχήν, ότι η πλήρης ιδιωτικοποίηση και η μεταβολή της νομικής φύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βλάπτει άμεσα τα εργασιακά, ασφαλιστικά και οικονομικά συμφέροντα των μελών τους.
Ως προς το νομικό σκέλος, οι τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις υποστηρίζουν τονίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μεταβίβαση της περιουσίας της στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αντισυνταγματική γιατί οι μνημονιακές δεσμεύσεις για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αποτελούν απλές προγραμματικές διακηρύξεις και δεν περιέχουν κανόνες δικαίου.
Επίσης, υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές η μεταβίβαση έπρεπε να γίνει με Προεδρικό Διάταγμα και όχι όπως έγινε με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων.
Ακόμη, σημειώνεται ότι η επίμαχη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιβαίνει και το άρθρο 106 του Συντάγματος, καθώς η σιδηροδρομική συγκοινωνία, λόγω της στρατηγικής σημασίας της για την εθνική οικονομία, αλλά και γιατί ανήκει στην κατηγορία των «μεταφορών», δεν είναι δυνατό να ιδιωτικοποιηθεί πλήρως.
Παράλληλα, όμως, επισημαίνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθιστά επισφαλείς όχι μόνο τις εργασιακές σχέσεις των απασχολούμενων σε αυτή, αλλά είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει και σε άλλα σημαντικότερα και ιδιαίτερα αρνητικά κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα προς βλάβη του δημόσιου συμφέροντος.
Όπως υποστηρίζουν στην προσφυγή τους, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σήμερα είναι οριακά κερδοφόρα, θα έχει αρνητική συμβολή στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση και την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης γιατί το ποσό της πώλησης θα πάει στο ειδικό ταμείο της ΤτΕ για το χρέος, δεν θα αυξηθεί η απασχόληση αλλά η ανεργία, θα οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση και κλείσιμο εταιρείες συντήρησης και επισκευής τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και, τέλος, θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
- Ο Κουέντιν Ταραντίνο τελικά «δεν αντέχει» τους μισούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ – Και πιο πολύ τον Όουεν Γουίλσον
- Πούτιν: Θερμή υποδοχή του Ρώσου προέδρου στην Ινδία – Στο επίκεντρο το πετρέλαιο, υπό την πίεση των ΗΠΑ
- Το Παγκόσμιο Κύπελλο… ξεκινάει: Το βράδυ της Παρασκευής η κλήρωση του Μουντιάλ 2026
- Κακοκαιρία Byron: Υπερχείλισε ποταμός – Κινδύνευσαν τουρίστες και κάτοικοι στη Φοινικούντα
- Αγρότες: Χιλιάδες τρακτέρ στους δρόμους, «η πιο μεγάλη κινητοποίηση από το 2016» – Στα σκοινιά η κυβέρνηση
- 18 χρόνια και 1.297 αγώνες: Ο ΛεΜπρόν για πρώτη φορά μονοψήφιος από το 2007!
- Η Pantone κάνει μια εκπληκτική επιλογή για το χρώμα (μη χρώμα) της χρονιάς 2026 -«Η ιστορία από την αρχή»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442