Grand Prix Γερμανίας 2012: Ένας αγώνας που η Red Bull – Renault θέλει να ξεχάσει
Μία παράλιγο παρατυπία με τη χαρτογράφηση των κινητήρων και η απώλεια της 2ης θέσης του S. Vettel κάνουν την ομάδα της Red Bull Racing να μην θέλει να θυμάται το Hockenheim
Η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται λέει μία παροιμία την οποία θα αρχίσουν να λένε και στην Αυστρία. Για την Red Bull Racing η ημέρα δεν ξεκίνησε καλά αφού ο τεχνικός έφορος της FIA, Jo Bauer, κατέθεσε καταγγέλια η οποία αφορά τη χαρτογράφηση στους κινητήρες των μονοθεσίων της Red Bull – Renault των Sebastian Vettel και Mark Webber.
Ο J. Bauer εξέτασε τις χαρτογραφήσεις στα δύο μονοθέσια και διαπίστωσε ότι σε κάποια περιοχή στροφών του κινητήρα, η απόδοση ροπής είναι μικρότερη από τις δυνατότητες του κινητήρα και από ότι ήταν σε προηγούμενους αγώνες.
Η επιστολή που έστειλε στους αγωνοδίκες ο Jo Bauer αναφέρει: «Έχοντας εξετάσει τους χάρτες ροπής στα μονοθέσια 1 και 2 έγινε φανερό ότι η μέγιστη απόδοση ροπής και στους δύο κινητήρες είναι σημαντικά μικρότερη στις μεσαίες στροφές από ότι σε προηγούμενους αγώνες. Κατά τη γνώμη μου αυτό αποτελεί παραβίαση του Άρθρου 5.5.3 των τεχνικών κανονισμών της Formula 1 καθώς οι κινητήρες έχουν τη δυνατότητα να αποδώσουν περισσότερη ροπή στις μεσαίες στροφές».
«Επιπλέον, ο νέος χάρτης ροπής θα μεταβάλλει τεχνητά τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και των δύο μονοθεσίων, κάτι που είναι αντίθετο στους κανονισμούς. Παραπέμπω αυτό το θέμα στους αγωνοδίκες».
Αυτό που στην πραγματικότητα απασχολεί τη FIA είναι το ενδεχόμενο η Red Bull να χρησιμοποιεί αυτήν την τροποποιημένη χαρτογράφηση για να αναπαράγει στο βαθμό του δυνατού τη λειτουργία του -απαγορευμένου από το ξεκίνημα της σεζόν- blown diffuser.
Ενώ οι αγωνοδίκες δεν δέχονται όλα τα επιχειρήματα της ομάδας, συμπέραναν ωστόσο ότι με τον τρόπο που ο κανονισμός είναι διατυπωμένος η χαρτογράφηση που είδαν δεν παραβιάζει τους Τεχνικούς Κανονισμούς της Formula 1 και επομένως αποφάσισαν να μην προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια.
Η ποινή των 20” και η «πτώση» του S.Vettel στην 5η θέση
Αν το ξεκίνημα της ημέρας ήταν κακό η συνέχεια έγινε χειρότερη. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν παράνομο το προσπέρασμα του S. Vettel στον J. Button έτσι ο Γερμανός χάνει την 2η θέση την οποία κερδίζει ο Κ. Raikkonen
Αλλαγή είχαμε στο τελικό αποτέλεσμα του Grand Prix Γερμανίας. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το προσπέρασμα του Sebastian Vettel στον Jenson Button στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.
Τη στιγμή που ο S.Vettel κατάφερε να περάσει τον Βρετανό έβγαλε ολόκληρο το αυτοκίνητο του στην (ασφαλτοστρωμένη) περιοχή διαφυγής έξω από την πίστα.
Οι αγωνοδίκες στο Hockenheim εξέτασαν το περιστατικό και έκριναν ότι η κίνηση του Γερμανού ήταν παράτυπη. Η τιμωρία ήταν ποινή διέλευσης από τα pits. Επειδή, όμως του δόθηκε μετά το τέλος του αγώνα μετατράπηκε σε πρόσθεση 20 δευτερολέπτων στο συνολικό χρόνο του.
Έτσι η τιμωρία αυτή ρίχνει τον S.Vettel στη 5η θέση της κατάταξης, ανάμεσα στις δύο Sauber – Ferrari των K. Kobayashi και S. Perez. Ταυτόχρονα, «ρίχνει» τον S. Vettel στους 110 βαθμούς στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, 44 πίσω από τον πρωτοπόρο Fernando Alonso.
Αυτός που ευνοήθηκε από αυτή την απόφαση είναι ο Kimi Raikkonen, ο οποίος κέρδισε τους βαθμους από ένα τερματισμό στο podium και ανεβαίνει στους 98. Ο Φινλανδός βρίσκεται έτσι να απειλεί τον S. Vettel.
«Grand Prix Γερμανίας; Ποιός αγώνας ήταν αυτός; Και πότε έγινε;» θα λένε όλοι τη Δευτέρα το πρωί στην Red Bull Racing