Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4: Low budget story

Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4: Low budget story

Mία από τις πιο προσιτές προτάσεις στην κατηγορία των τετρακίνητων crossover μας προσγειώνει, με τις γήινες προδιαγραφές της, στην σκληρή πραγματικότητα του σήμερα.

Γιάννης Αδάναλης

Η εποχή που η απόκτηση ενός αυτοκινήτου φάνταζε εύκολη υπόθεση ανήκει, για πολλούς, στο παρελθόν. Τα «καλοθρεμμένα» SUV έπαψαν να αποτελούν την αυτονόητη επιλογή, χάνοντας μέρα με τη μέρα τη δημοφιλία που απολάμβαναν στο πρόσφατο παρελθόν.

Ο κυβισμός των κινητήρων περιορίστηκε, οι εξοπλιστικές επιλογές εκλογικεύτηκαν και οι εξωτερικές διαστάσεις συρρικνώθηκαν. Όχι τυχαία, προτάσεις χαμηλού ή χαμηλότερου κόστους απέκτησαν το δικό τους κοινό.

H συζήτηση, λοιπόν, για το Dacia Duster μόνο επίκαιρη μπορεί να χαρακτηριστεί. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την τετρακίνητη έκδοση του φιλόδοξου crossover, η οποία έχει την τύχη να εξοπλίζεται με ένα αξιόμαχο μοτέρ πετρελαίου χωρητικότητας 1,5 λίτρων.

Ο παραπάνω συνδυασμός διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά, καθώς δεν θα βρεις άλλη πρόταση στην κατηγορία που να «παντρεύει» έναν μεσαίου κυβισμού πετρελαιοκινητήρα με ένα κατά επιλογή σύστημα τετρακίνησης.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το «αδερφό» Nissan Qashqai, το οποίο ωστόσο προσφέρεται με μοτέρ 1,6 λίτρων και τιμή εκκίνησης τα 25.960 ευρώ.

Πριν, ωστόσο, ξεκινήσουν οι αναπόφευκτες συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό, καλό θα ήταν να συμφιλιωθείς με το ιδιόρρυθμο, ομολογουμένως, παρουσιαστικό του αμαξώματος, καθώς και με το σπαρτιάτικης λογικής εσωτερικό.

Στην πρώτη περίπτωση, ο σχεδιασμός των μεταλλικών -και μη- επιφανειών προσφέρει ένα σαφές σημείο διαφοροποίησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα δηλώνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Αποφεύγοντας τις στιλιστικές υπερβολές σου δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για μία λιτή και ταυτόχρονα αξιόπιστη κατασκευή που με την πρώτη ευκαιρία θα τηρήσει τις υποσχέσεις της.

Αντιθέτως, το εσωτερικό του αυτοκινήτου θυμίζει κάτι από… το παρελθόν, αποτυγχάνοντας να ακολουθήσει τις κατασκευαστικές και εξοπλιστικές πρακτικές των ημερών μας.

Οι εργονομικοί συμβιβασμοί, που τα αναχρονιστικά χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας επιβάλλουν και τα μέτριας ποιότητας υλικά που θα συναντήσεις στις επιφάνειες του ταμπλό το αποδεικνύουν.

Ακόμη και στην πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση των 20.050 ευρώ (τιμή χωρίς όφελος απόσυρσης), η οποία προσφέρει τέσσερις αερόσακους, ABS, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, air condition και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, η εικόνα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών παραμένει υπερβολικά λιτή.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το Duster έχει επιλέξει ένα διαφορετικό και την ίδια στιγμή μοναχικό «μονοπάτι», αναδεικνύοντας την απλότητα της κατασκευής του ως το ισχυρότερό του προσόν.

Με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων κάτω από το καπό να εξασφαλίζει την απαιτούμενη ισχύ και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων να δημιουργεί, με τη «σφικτή» κλιμάκωσή του, τις προϋποθέσεις ώστε να την αξιοποιήσεις, το Duster περνά στην αντεπίθεση.

Έστω και προσωρινά, καθώς η «αργή» κρεμαγιέρα σε συνδυασμό με το βαρύ τιμόνι, δεν δημιουργεί και τον πιο ευέλικτο συνδυασμό, ενώ εξοικείωση απαιτεί και η αίσθηση που αποκομίζεις από το σύστημα πέδησης.

Αντιθέτως, χάρη στις μετριοπαθείς ρυθμίσεις τους, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου, απορροφώντας αποτελεσματικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες που θα συναντήσεις στο δρόμο σου.

Την άνεση στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών μετριάζει ο θόρυβος και ο κραδασμός που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, ο οποίος κατά τ’ άλλα λειτουργεί ικανοποιητικά, από τη στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά κατά πολύ τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (149 γρ./χλμ.) εξασφαλίζούν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (246,5 ευρώ). Τη διαφορά σε αυτήν την περίπτωση, πάντως, κάνουν τα 240 Nm ροπής, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα από αρκετά «χαμηλά».

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και το περιορισμένο βάρος του συνόλου –μόλις 1.294 κιλά- τότε οι καθόλα ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα) δικαιολογούνται απόλυτα.

Σε ότι αφορά το σύστημα μετάδοσης, πέρα από το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με την χαρακτηριστικά «κοντή» κλιμάκωση, το σύστημα τετρακίνησης σου επιτρέπει -μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη- να επιλέξεις μία από τις τρεις λειτουργίες του.

Στην πρώτη (4×2 Mode) η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Στη διαμόρφωση «Auto» η κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα μεταβάλλεται αυτόματα, ενώ επιλέγοντας το «Lock» η παραγόμενη ροπή μοιράζεται ισόποσα.

Μπορεί, λοιπόν, το Duster να μην διαθέτει τα χαρακτηριστικά ενός καθαρόαιμου offroader –μεταξύ άλλων απουσιάζουν οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού- ωστόσο η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, σε συνδυασμό με την απόσταση που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος (21 εκατοστά), τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και την κλιμάκωση του κιβωτίου, σου επιτρέπει να κινείσαι με άνεση εκτός δρόμου.

Άλλωστε, ο διττός χαρακτήρας του και ειδικότερα η ικανότητά του να ανταποκρίνεται τόσο στις εντός όσο και στις εκτός δρόμου υποχρεώσεις του, σου δίνει την ευκαιρία να δικαιολογήσεις την τιμή των 19.050 ευρώ (βασική έκδοση χωρίς όφελος απόσυρσης), που για τα δεδομένα μίας χαμηλού κόστους πρότασης δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα προσιτή.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο