Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Φωνές» υπεράσπισης της Ferrari

«Φωνές» υπεράσπισης της Ferrari

Οι Michael Schumacher και Bernie Ecclestone τάχθηκαν υπέρ της Scuderia για το θέμα της εναλλαγής θέσεων του Felipe Massa με τον Fernando Alonso στο GP Γερμανίας, ενώ ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, χαρακτήρισε "υποκρισία" την κατηγορία για "...κάτι που γίνεται στη F1 εδώ και ογδόντα χρόνια".

Καθώς η Ferrari αναμένει τη σύγκλιση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport, για να εκδικαστεί η υπόθεση της εναλλαγής θέσεων του Felipe Massa με τον Fernando Alonso στο GP Γερμανίας, οι απόψεις διίστανται σχετικά με την κατηγορία ότι έδωσε εντολή στον Βραζιλιάνο να αφήσει την πρώτη θέση στον Ισπανό.

Στον 48 γύρο του αγώνα του Χόκενχαϊμ ο –μέχρι τότε πρωτοπόρος- F. Massa επιβράδυνε στην ευθεία και άφησε τον F. Alonso να περάσει και να κερδίσει. Λίγο νωρίτερα ο αρχιμηχανικός του, Rob Smedley, του είπε πει από τη ραδιοεπικοινωνία: «Ο Fernando είναι ταχύτερος. Μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι κατάλαβες αυτό το μήνυμα;»

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, Stefano Domenicali, επέμεινε ότι απλώς ενημέρωσε τον F. Massa ότι ο F. Alonso ήταν ταχύτερος, αλλά ο αγωνιστικός διευθυντής της RBR, Christian Horner, μίλησε για «αλλοίωση αποτελέσματος», ενώ ο τεχνικός διευθυντής της Lotus, Mike Gascoyne, είπε ότι «…οι θεατές εξαπατήθηκαν».

Ωστόσο, δύο ισχυροί άνδρες του σπορ, ο πρώην οδηγός της Ferrari Michael Schumacher και ο εμπορικός διευθυντής της F1, Bernie Ecclestone, τάχθηκαν υπέρ των επιλογών της Scuderia. «Συμφωνώ με όσους έχουν αυτή την εντύπωση. Αναγκάζουμε τους ανθρώπους να την αποκαλούν ομάδα», είπε ο 78χρονος.

«Τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι ακριβώς ίδια, οι οδηγοί φορούν την ίδια φόρμα, οπότε όλοι πρέπει να δείχνουν σαν ομάδα – μια ομάδα ανθρώπων που αγωνίζονται. Πιστεύω ότι οι πράξεις και οι διοίκηση μιας ομάδας αφορούν μόνο τους ανθρώπους που βρίσκονται μέσα σε αυτή».

Σε ερώτηση αν πρέπει να αλλάξουν οι κανονισμοί, ο B. Ecclestone είπε: «Δεν ξέρω, αυτό θα πρέπει να συζητηθεί. Μια ομάδα πρέπει να διοικείται όπως επιθυμεί η ίδια. Κανείς δεν πρέπει να παρεμβαίνει στον τρόπο διοίκησής της. Φυσικά αν κάνουν κάτι επικίνδυνο προφανώς θα μπουν σε μπελάδες – διαφορετικά ας κάνουν ό,τι θέλουν».

M. Schumacher: «Θα έκανα το ίδιο»

Ο κανονισμός απαγόρευσης των εντολών μιας ομάδας σε έναν εκ των οδηγών της να παραχωρήσει τη θέση του στον άλλο θεσπίστηκε το 2002. Στο GP Αυστρίας εκείνη τη χρονιά ο Rubens Barrichello παραχώρησε τη νίκη στον Michael Schumacher στην τελευταία στροφή του αγώνα.

Παρά την κατακραυγή που ακολούθησε, ο Michael Schumacher λέει ότι η παρόμοια κίνηση της Ferrari στο GP Γερμανίας 2010 ήταν σωστή: «Μου έχει ασκηθεί κριτική στο παρελθόν ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Πρέπει να πω ότι καταλαβαίνω 100 τοις εκατό την κατάσταση και θα έκανα ακριβώς το ίδιο στη θέση τους.

Στο τέλος της ημέρας, για ποιο λόγο είμαστε εδώ; Για να διεκδικούμε το πρωτάθλημα. Μόνο ένας οδηγός μπορεί να το κερδίσει. Αν στο τέλος της χρονιάς χάσεις το πρωτάθλημα για επτά βαθμούς, θα ρωτήσεις τον εαυτό σου, τους θεατές, τους δημοσιογράφους, γιατί δεν έκανες κάτι τέτοιο;

Αν ανατρέξετε σε άλλες χρονιές, άλλες ομάδες και άλλες περιστάσεις, στο τέλος της χρονιάς υπάρχουν ξεκάθαρες εντολές και όλοι τις αποδέχονται. Αν συμβεί νωρίτερα ποια είναι η διαφορά; Συμφωνώ με ό,τι συμβαίνει. Πρέπει να το κάνεις με έναν τρόπο σχετικά καλό και όχι εμφανή αλλά ο στόχος είναι ένας: Η κατάκτηση του τίτλου».

Luca di Montezemolo: «Αρκετά με την υποκρισία»

Η Scuderia τιμωρήθηκε με πρόστιμο 100.000 δολαρίων από τους αγωνοδίκες στο Χόκενχαϊμ και στην εκδίκαση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport φημολογείται ότι μπορεί να αποφασιστεί η ανατροπή του αποτελέσματος είτε αφαίρεση των βαθμών που κέρδισε η ομάδα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η θέση του νυν προέδρου της FIA, Jean Todt, είναι λεπτή. Ο Γάλλος ήταν ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari μέχρι το 2006 και επίσης ήταν εκείνος που ενορχήστρωσε το συμβάν Barrichello – Schumacher στην Αυστρία το 2002.

Παρά την ενδεχόμενη τιμωρία της ιταλικής ομάδας, ο πρόεδρος της Ferrari Luca di Montezemolo τοποθετήθηκε ως εξής: «Αυτή η πολεμική δεν με ενδιαφέρει. Απλά επιβεβαιώνω αυτό που πάντοτε τηρούσαμε, το οποίο γνωρίζουν καλά οι οδηγοί μας και στο οποίο πρέπει να μείνουμε πιστοί, ότι αν κάποιος αγωνίζεται για τη Ferrari τότε το συμφέρον της ομάδας έρχεται πάνω από το προσωπικό του.

Σε κάθε περίπτωση αυτά τα πράγματα συμβαίνουν από την εποχή του [Tazio] Nuvolari (σ.σ.: προπολεμικός οδηγός στα Grands Prix) και τα βίωσα και εγώ όταν ήμουν αγωνιστικός διευθυντής τις ημέρες του Niki Lauda (σ.σ.: δεκαετία 1970) και όχι μόνο τότε.

Αρκετά με αυτή την υποκρισία, αν και πιστεύω ότι ορισμένοι θα ήθελαν να δουν τους δύο οδηγούς μας να εξουδετερώνει ο ένας τον άλλο – αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα ούτε για εμένα ούτε για τους υποστηρικτές μας», κατέληξε ο Ιταλός.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο