36

Ένα τροποποιημένο όχημα παντός εδάφους ανακηρύχθηκε νικητής σε αγώνα δρόμου για ρομποτικά αυτοκίνητα εφαρμόζοντας σχεδόν αλάνθαστα τους κανόνες του ΚΟΚ σε μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων στην Καλιφόρνια.

Το Boss (αφεντικό), ένα SUV Chevy Tahoe που εφοδιάστηκε με υπολογιστές και ειδικά συστήματα στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon του Πίτσμπουργκ, κέρδισε το έπαθλο των δύο εκατ. δολαρίων στο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με χρηματοδότηση του αμερικανικού υπουργείου Αμυνας.

Το Πεντάγωνο σχεδιάζει να έχει αντικαταστήσει τους οδηγούς με ρομπότ στο ένα τρίτο των στρατιωτικών οχημάτων ανεφοδιασμού έως 2015, έτσι ώστε να περιορίζονται οι ανθρώπινες απώλειες στο πεδίο της μάχης.

Οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν εκτός δρόμου το 2004 και το 2005 με πρωτοβουλία της DARPA (Υπηρεσίας Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Αμυνας) μιας υπηρεσίας υψηλής τεχνολογίας που υπάγεται στο υπουργείο Αμυνας .

Φέτος, η κούρσα μεταφέρθηκε σε μια εγκαταλειμμένη στρατιωτική βάση στην Καλιφόρια που πλησιάζει το αστικό περιβάλλον κυκλοφορίας.

Εξοπλισμένα με σειρήνες, κάμερες, ραντάρ, περιστρεφόμενα αποστασιόμετρα λέιζερ και λογισμικό που περιλαμβάνει εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές κώδικα, οι 11 φιναλίστ τα πήγαν καλύτερα απ΄ό,τι τις προηγούμενες χρονιές.

Οι νικητές ανακηρύχθηκαν με βάση την ταχύτητα κίνησης, που έφτασε τα 48 χλμ ώρα, αλλά και το επίπεδο ασφάλειας. Το Boss χρειάστηκε έξι ώρες για να ολοκληρώσει τη διαδρομή των 100 χλμ.

Δεύτερο ήρθε το Volkswagen του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, που είχε κερδίσει το 2005, ενώ την τρίτη θέση κέρδισε η ομάδα του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Βιτρζίνια (Virginia Tech).

Το κάθε αυτοκίνητο, αναφέρει το Reuters, φαινόταν να έχει τη δική του προσωπικότητα. Το τζιπ του Carnegie Mellon, για παράδειγμα, ήταν γρήγορο στην εκκίνηση, ενώ το Volkswagen του Στάνφορντ ήταν πιο συντηρητικό και προσεκτικό.

Τα απρόοπτα πάντως δεν έλειψαν από την κούρσα. Μια ομάδα έλαβε την άδεια να ξεκολλήσει το όχημά της από την άμμο, όταν έστριψε και βγήκε από το δρόμο, ενώ πέντε από τα 11 οχήματα του τελικού δεν έφτασαν ποτέ στη γραμμή τερματισμού.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ