36

Το πρόβλημα των ανεπιθύμητων διαφημιστικών μηνυμάτων στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επιτείνεται μήνα με τον μήνα, δείχνει έρευνα της εταιρείας υπολογιστικής ασφάλειας MessageLabs. Από το σύνολο των email που στάλθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο τα 62,7% ήταν spam, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το Νοέμβριο ήταν 55,1% και για τον Οκτώβριο 50,5%.

Για τις ανάγκες της έρευνας, αναφέρει την Τετάρτη το NewScientist.com, η εταιρεία εξέτασε 463 εκατομμύρια μηνύματα από όλο τον κόσμο. Σε ορισμένες χώρες, όπως στην Αυστραλία, τα διαφημιστικά μηνύματα αντιστοιχούσαν σε περισσότερο από τα δύο τρίτα του συνόλου των email.

Με το spam να προκαλεί ασφυξία στα ηλεκτρονικά γραμματοκιβώτια εκατομμυρίων χρηστών, οι τεχνολογίες φιλτραρίσματος των ανεπιθύμητων μηνυμάτων τείνουν να γίνουν απολύτως απαραίτητες: «Έως τα μέσα του 2005 το email χωρίς προηγμένο σύστημα φιλτραρίσματος θα είναι άχρηστο» προβλέπει ο Μαρκ Σάνερ της MessageLabs.

Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, το φαινόμενο spam σύντομα θα επεκταθεί και στα προγράμματα άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Microsoft Instant Messenger, τα οποία αναμένεται να διαδεχθούν το email ως το κύριο μέσο επικοινωνίας στο Διαδίκτυο.

Το πρόβλημα είναι πλέον τόσο οξύ ώστε πολλές χώρες θεσπίζουν νέους νόμους για να το καταπολεμήσουν, στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό. Στις ΗΠΑ απαγορεύεται η αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων στους χρήστες που έχουν δηλώσει ότι δεν θέλουν να ενοχλούνται, ενώ η νέα νομοθεσία της ΕΕ -την οποία η Ελλάδα δεν έχει ακόμα εφαρμόσει- απαγορεύει την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων χωρίς τη συγκατάθεση του παραλήπτη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ