37

Με ισοπαλία έληξε η αναμέτρηση στο σκάκι του Γκάρι Κασπάροφ εναντίον του ηλεκτρονικού υπολογιστή Deep Junior. Στην έκτη και τελευταία παρτίδα του αγώνα, την Παρασκευή, ο Ρώσος παγκόσμιος πρωταθλητής προτίμησε να οδηγήσει το παιχνίδι σε ισοπαλία παρά να «πολεμήσει» μέχρι εσχάτων.

Έτσι ο αγώνας «Ανθρωπος εναντίον μηχανής» έληξε 3-3, ικανοποιώντας εν μέρει τον Γκάρι Κασπάροφ που προσήλθε στο τελευταίο παιχνίδι με στόχο -όπως δήλωσε ο ίδιος- να μην χάσει.

Ο 39χρονος σκακιστής εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού σε πλεονεκτική θέση, ωστόσο στην 23η κίνηση πρότεινε στον Deep Junior ισοπαλία, προς έκπληξη των παριστάμενων ειδικών.

Ο Deep Junior απέρριψε τη προσφορά για να επιστρέψει πέντε κινήσεις αργότερα με δική του πρόταση για ισοπαλία, την οποία και αποδέχθηκε ο παγκόσμιος πρωταθλητής.

Μετά τη λήξη του αγώνα, ο Γκάρι Κασπάροφ υπεραμύνθηκε των επιλογών του λέγοντας: «Είχα μία προτεραιότητα σήμερα, να μην χάσω. Για αυτό θέλησα να είμαι απόλυτα ασφαλής. Αποφάσισα πως θα ήταν σοφότερο να σταματήσω το παιχνίδι».

Ανέφερε επίσης πως εάν σε ανάλογη περίπτωση ο αντίπαλος του ήταν άνθρωπος θα τον πίεζε ώστε να νικήσει, αλλά με αντίπαλο τον ηλεκτρονικό υπολογιστή φοβήθηκε ότι θα χάσει.

Ο Deep Junior είναι δημιούργημα μίας ομάδας Ισραηλινών προγραμματιστών και έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται περίπου 3 εκατ. κινήσεις το δευτερόλεπτο.

Υπενθυμίζεται ότι ο Γκάρι Κασπάροφ είχε ηττηθεί το 1997 από τον Deep Blue, τον υπερυπολογιστή της IBM που μπορούσε να υπολογίσει το αποτέλεσμα 200 εκατομμυρίων κινήσεων το δευτερόλεπτο.

Η ισόπαλη λήξη της αναμέτρησης προσέφερε στον Κασπάροφ και του προγραμματιστές του Deep Junior από 250.000 δολάρια. Ο Ρώσος πρωταθλητής εισέπραξε επίσης άλλα 500.000 δολάρια, τα οποία θα ελάμβανε ούτως ή άλλως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του παιχνιδιού.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press