30

Οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων μοιάζουν να αδιαφορούν για τις «μεγάλες» αγορές μέσω της συσκευής τους αποδεικνύει έρευνα που παρουσίασε η Wall Street Journal. Αντίθετα, το ενδιαφέρον στρέφεται στις «μικρές» αγορές, όπως εισιτήρια ή… αναψυκτικά.


Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις το 1% των κατόχων κινητών δείχνει ενδιαφέρον για τις on line αγορές μέσω κινητού, έναντι ποσοστού 12% το 2001 και 32% τον Ιούνιο του 2000. «Όσο περισσότερο χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες αυτές τόσο λιγότερο τις αγάπησαν» λέει χαρακτηριστικά ο Πολ Κόλινς της A.T. Kearney, της εταιρείας που πραγματοποίησε την έρευνα.


Είναι πλέον σαφές ότι οι συνδρομητές δεν ενδιαφέρονται να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να κάνουν όλα αυτά για τα οποία οι εταιρείες δαπάνησαν δισεκατομμύρια δολάρια. Αντίθετα, αυξάνεται το ενδιαφέρον για τη χρήση της συσκευής ως «υποκατάστατου των μετρητών», σε εκείνες δηλαδή τις περιπτώσεις όπου το να καλέσεις έναν αριθμό είναι ευκολότερο από το να ψάχνεις για χρήματα.


Ήδη αρκετές εταιρείες δείχνουν ενδιαφέρον για αυτό που ονομάστηκε m-cash. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Cingular Wireless, η Vodafone και η T-Mobile International AG. Οι δύο τελευταίες έχουν θέσει ήδη σε εφαρμογή ένα σύστημα που επιτρέπει στους κατόχους κινητού να αποθηκεύσουν τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας ή του τραπεζικού τους λογαριασμού και να πραγματοποιούν αγορές με το πάτημα ενός πλήκτρου.


Πάντως, ακόμα και αυτή η νέα τάση δεν έχει ακόμα επεκταθεί στο βαθμό που θα επιθυμούσαν οι ενδιαφέρομενοι. Ο λόγος είναι μάλλον απλός: Η εγκατάσταση του απαραίτητου hardware για αγορές τύπου m-cash είναι περίπλοκη και δαπανηρή.


«Οι συνδρομητές – πελάτες ασφαλώς διευκολύνονται. Το πάτημα ενός πλήκτρου είναι ευκολότερο από το να ψάχνεις για ψιλά όταν θέλεις να αγοράσεις ένα αναψυκτικό ή ένα εισιτήριο. Όμως το να βάλεις μια τέτοια τεχνολογία σε κάθε μηχάνημα πώλησης, δεν νομίζω ότι αυτό έχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον» λέει ο Μπράιαν Γκίρι, υπεύθυνος της Visa για την Ευρώπη.


Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ