Την προσοχή των καταναλωτών για την αποστολή κακόβουλων (phising) μηνυμάτων μέσω SMS εφιστά η ΕΥΔΑΠ, τονίζοντας ότι οι επιτήδειοι προσπαθούν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές μέσω της εξόφλησης υποτιθέμενων οφειλών.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, συνήθως ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:

  • Αρχικά αποστέλλεται ένα μήνυμα τύπου SMS στο οποίο ο αποστολέας υποδύεται έναν έμπιστο οργανισμό.
  • Το SMS είναι σύντομο και περιέχει ένα σύνδεσμο (link).
  • Κάνοντας κλικ ο χρήστης ανακατευθύνεται σε παραπλανητική ιστοσελίδα, όπου του ζητείται να παραχωρήσει δεδομένα του (π.χ. αριθμός τηλεφώνου, στοιχεία πιστωτικής κάρτας και άλλα).

Τι να (μην) κάνουν οι παραλήπτες κακόβουλων SMS

Η ΕΥΔΑΠ εφιστά την προσοχή των πελατών, καθώς πρόκειται για απόπειρα εξαπάτησης.

Καλεί τους παραλήπτες τέτοιων μηνυμάτων:

  • Να μην εισάγουν εμπιστευτικά στοιχεία τους σε link που μπορεί να αποσταλεί μέσω sms / viber/ ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.α.
  • Να μην ανοίξουν κανένα συνημμένο αρχείο τέτοιου μηνύματος
  • Να διαγράψουν αμέσως το μήνυμα, καθώς είναι πλαστό και περιέχει κακόβουλο περιεχόμενο

«Συνιστούμε να είστε επιφυλακτικοί και να ελέγχετε με πολλή προσοχή παρόμοια παραπλανητικά μηνύματα ή sms που τυχόν λάβετε στο μέλλον.  Υπενθυμίζεται ότι διαδικτυακές πληρωμές λογαριασμών ή οφειλών γίνονται μόνο από τα επίσημα κανάλια της ΕΥΔΑΠ  ή διατραπεζικά», καταλήγει η εταιρεία.