Στα top pick της Axia Ventures Group βρίσκεται η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η χρηματιστηριακή δίνει σύσταση αγοράς («buy») για την εταιρεία και ανεβάζει την τιμή-στόχο στα 18,20 ευρώ ανά μετοχή.

Όπως αναφέρει το σχετικό report, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι «ο μεγαλύτερος όμιλος υποδομών με ηγετικές θέσεις στην αγορά στις παραχωρήσεις, τις κατασκευές και την ενέργεια».

Υπογραμμίζει επίσης, ότι με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και τη διατήρηση της ζήτησης για έργα (ιδιωτικά και δημόσια, αξίας περίπου 30 δισ. ευρώ έως το 2030) ο όμιλος αναμένεται
να αυξήσει περαιτέρω τη βάση του ενεργητικού του.

Παράλληλα, το μεγάλο και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων παραχώρησης παρέχει ανθεκτικό cash flow για τα επόμενα χρόνια.

Η χρηματιστηριακή υπογραμμίζει ακόμη ότι αποτίμηση SOTP υποδηλώνει ότι υπάρχει έκπτωση περίπου 50% στην NAV, εκτιμώντας ότι η αγορά δεν έχει ακόμη ενσωματώσει την υποκείμενη αξία της δραστηριότητας παραχώρησης και των άλλων τμημάτων του ομίλου.

Μια πιθανή αποεπένδυση της θυγατρικής της στις ΑΠΕ θα μπορούσε να επιταχύνει την αποκρυστάλλωση της αξίας για τον όμιλο.

Ισχυρές ταμειακές ροές

Οι αυξανόμενες ταμειακές ροές από συμβατική βάση ενεργητικού φτάνουν τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα, αναφέρει στο report και προσθέτει ότι ο όμιλος έχει στο χαρτοφυλάκιό του τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους στη χώρα, ενώ άλλες παραχωρήσεις περιλαμβάνουν το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης (Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας) και το
Ellinikon Integrated Casino Resort (το πρώτο επώνυμο IRC στην ηπειρωτική Ευρώπη που αναπτύχθηκε μαζί με το Hard Rock).

Η μέση διάρκεια ζωής των παραχωρήσεων είναι περίπου 35 έτη.

Το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο του ομίλου που θα αναπτυχθεί ανέρχεται σε 0,9 δισ. ευρώ και αναμένει διανομές μερισμάτων ύψους 6,0 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια ζωής των έργων που έχουν υπογραφεί/ανατεθεί.

Σημειώνει επίσης, ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει σε νέους διαγωνισμούς παραχώρησης, συμπεριλαμβανομένου αυτού της Αττικής Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Βόρειας Κρήτης (συνολική εκτιμώμενη αξία >2,5 δισ. ευρώ).

Κατασκευαστικό ανεκτέλεστο

Σύμφωνα με την Axia, η εταιρεία έχει το μεγαλύτερο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο στη χώρα, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα.

Ήδη ο όμιλος διαθέτει κατασκευαστικά έργα ύψους 4,8 δισ. ευρώ, κυρίως στην Ελλάδα. Καθώς οι προσδοκίες είναι ότι έργα αξίας άνω των 30 δισ. ευρώ θα δημοπρατηθούν στην Ελλάδα το επόμενο έτος, το ανεκτέλεστο της εταιρείας αναμένεται να αυξηθεί.

Οι ΑΠΕ

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τονίζοντας ότι η Terna Energy είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ΑΠΕ στη χώρα αυτή τη στιγμή με 895 GW με στόχο να αυξηθεί στα 3,3 GW μέχρι το τέλος του 2025 και σε 6.4 GW τα επόμενα επτά χρόνια.

Ισχυρή κερδοφορία

Η Axia υπογραμμίζει επίσης την ισχυρή δυναμική κερδοφορίας στο πίσω μέρος του διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου της.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να δημιουργήσει EBITDA 477 εκατ. ευρώ το 2022 (από 294,1 εκατ. ευρώ το 2021) με 165 εκατ. ευρώ EBITDA να προέρχονται από τις δραστηριότητες ΑΠΕ (Terna Energy) και 180,5 εκατ. ευρώ από τη θυγατρική Thermal Energy.

Το προσαρμοσμένο  EBITDA CAGR για το διάστημα 2022-25 εκτιμάται σε 12,5% λόγω της αυξημένης κερδοφορίας από παραχωρήσεις, ΑΠΕ και κατασκευές, ενώ το EBITDA της Thermal Energy αναμένεται να επανέλθει σε κανονικά επίπεδα.

Η δομή του ισολογισμού υποστηρίζεται καλά από σταθερές και ορατές ταμειακές ροές: Ο καθαρός δανεισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμάται σε 1,6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2022 (περίπου 50% του οποίου αντιπροσωπεύει το καθαρό χρέος της Terna Energy) με ενοποιημένη μόχλευση περίπου 3,2x.

Επί του παρόντος, η εταιρεία έχει περίπου 600 εκατ. ευρώ μετρητά που επαρκούν για την πλήρη χρηματοδότηση των δεσμευμένων επενδύσεών της (συγκεκριμένα Εγνατία και Ελληνικό), επιτρέποντας πλεονάζουσα ρευστότητα 200 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση νέων έργων (η ρευστότητα θα αυξηθεί περαιτέρω με διανομές μετρητών από λειτουργικά περιουσιακά στοιχεία του γ. 100 εκατ. ευρώ ετησίως).

Το μέρισμα

Το μέρισμα αναμένεται να αυξηθεί από 0,12 ευρώ ανά μετοχή το 2022 σε 0,19 ευρω το 2023 και 0,25 ευρώ το 2024.