Έστω και με τη δεύτερη προσπάθεια, η Boeing τα κατάφερε: η κάψουλα Starliner, σχεδιασμένη για μεταφορά πληρωμάτων στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), επέστρεψε στη Γη τα ξημερώματα της Πέμπτης μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης δοκιμαστικής αποστολής στο πολυεθνικό τροχιακό εργαστήρια.

Ένα ανδρείκελο ήταν ο μόνος επιβάτης της κάψουλας που έπεσε με αλεξίπτωτο λίγο μετά τα μεσάνυχτα ώρα Ελλάδας στο Νιου Μέξικο.

Με το ταξίδι της επιστροφής, διάρκειας μόλις πέντε ωρών, η Boeing ολοκληρώνει τις δοκιμές πριν από την πρώτη αποστολή με πλήρωμα, η οποία προγραμματίζεται για το 2023.

Τρία αλεξίπτωτα επιβράδυναν την κάθοδο του Starliner σε ερημική περιοχή του Νιου Μέξικο (NASA TV)

Η Boeing είχε κινδυνέψει να χάσει το σκάφος στην πρώτη δοκιμαστική πτήση το 2019, όταν ένα σφάλμα λογισμικού που εμπόδισε την πρόσδεσή του στον ISS.

Προβλήματα εμφανίστηκαν και αυτή τη φορά: τέσσερις από τους κινητήρες της κάψουλας παρουσίασαν βλάβη μετά την εκτόξευση της περασμένης Πέμπτης, ενώ δυσλειτουργία εκδηλώθηκε και στο σύστημα θερμικού ελέγχου λίγο πριν από την πρόσδεση στον σταθμό.

Παρά τα απρόοπτα, η επιτυχής ολοκλήρωση της δοκιμής είναι σημαντικό βήμα για τη Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει σειρά κρίσεων στις πωλήσεις αεροπλάνων και αμυντικών συστημάτων. Μόνο το πρόγραμμα του Starliner έχει κοστίσει στην εταιρεία σχεδόν 600 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δυόμισι χρόνια.

Μετά τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων το 2011, η NASA βασιζόταν στα ρωσικά σκάφη Soyuz για την αποστολή των αστροναυτών της προς και από τον ISS. Από το 2020 χρησιμοποιεί αποκλειστικά την κάψουλα Crew Dragon της SpaceX.

Η Boeing ελπίζει τώρα να γίνει ο δεύτερος εργολάβος της NASA για αποστολές πληρωμάτων, αφού πρώτα επιλύσει τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στους κινητήρες.

Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός φιλοξενεί αυτή την περίοδο τρεις αμερικανούς αστροναύτες, έναν Ιταλό της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA και τρεις ρώσους κοσμοναύτες.