Συνεχίζονται οι έρευνες για το πολύνεκρο δυστύχημα στη Βουλγαρία, το οποίο -σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις- οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Αυτή τη στιγμή, όπως, οι ερευνητές βρίσκονται αντιμέτωποι με στοιχεία που δημιουργούν νέα δεδομένα.

Σύμφωνα με το Reuters, οι αρχές ανέφεραν 45 θύματα του τροχαίου, αλλά οι ερευνητές βρήκαν 44 πτώματα. Προσπαθούν να διακριβώσουν αν ένας επιβάτης, το όνομα του οποίου βρισκόταν στη λίστα των επιβατών, είχε επιβιβαστεί σε άλλο λεωφορείο που συμμετείχε στην ίδια εκδρομή ή επέζησε του δυστυχήματος.

Ένας επιζών, ο οποίος έσπασε το πίσω παράθυρο του λεωφορείου, κατέθεσε ότι οκτώ επιβάτες πήδηξαν έξω από το φλεγόμενο όχημα, όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του επικεφαλής της εισαγγελίας.

Ωστόσο, μόνο επτά επιβάτες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο και βρίσκονται σε σταθερή κατάσταση.

Τώρα, η Βουλγαρία στέλνει δύο αξιωματούχους στη Βόρεια Μακεδονία για να λάβουν δείγματα DNA από τους συγγενείς που απαιτούνται για την αναγνώριση των θυμάτων.

Το φλεγόμενο λεωφορείο μετέφερε παρανόμως 30.000 κροτίδες

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου infomax.mk, το λεωφορείο κάηκε ολοσχερώς σε λιγότερο από δύο με τρία λεπτά, γεγονός που εξηγεί τον μεγάλο αριθμό των νεκρών.

Βάσει των ευρημάτων της βουλγαρικής αστυνομίας, η φωτιά ξεκίνησε στο μπροστινό μέρος του λεωφορείου. Στο σημείο εκείνο -χωρίς ωστόσο να υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση- υπήρχε παράνομη δεξαμενή λαδιού χωρητικότητας 1.000 λίτρων, που συνέβαλε καθοριστικά στην τραγωδία.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα «το πιο συγκλονιστικό είναι ότι το λεωφορείο μετέφερε μεγάλη ποσότητα πυροτεχνημάτων, τα οποία επρόκειτο να καταλήξουν στην αγορά της Βόρειας Μακεδονίας πριν από τις γιορτές της Πρωτοχρονιάς. Πέρα από την πρόσθετη δεξαμενή, το λεωφορείο διέθετε ειδική αποθήκη για λαθρεμπόριο εμπορευμάτων και στην προκειμένη περίπτωση μεταφέρθηκε πυροτεχνικό υλικό ή περίπου 30.000 κροτίδες».

Η πληροφορία αυτή, σημειώνει το δημοσίευμα, εξηγεί και τη μαρτυρία δημοσιογράφου από τη Βουλγαρία, σύμφωνα με την οποία όλα τα θύματα εντοπίστηκαν στη μεσαία πόρτα του λεωφορείου, καθώς προσπαθούσαν να απεγκλωβιστούν.

«Αν μετά την πυρκαγιά στο μπροστινό μέρος, που εκδηλώθηκε λόγω της πρόσθετης δεξαμενής λαδιού, το πυροτεχνικό υλικό εξερράγη, είναι σαφές γιατί κανείς από τους επιβάτες δεν κατάφερε να διαφύγει» αναφέρεται.

Τέλος, σύμφωνα με τον ιστότοπο, ο οδηγός του λεωφορείου λίγο πριν από το δυστύχημα αισθάνθηκε αδιαθεσία και στο συνοριακό πέρασμα Τουρκίας-Βουλγαρίας ζήτησε από τον συνάδελφό του να τον αντικαταστήσει.