Στη σκιά της απίστευτης ταλαιπωρίας των επισκεπτών οι οποίοι είχαν μείνει εγκλωβισμένοι για αρκετές ημέρες στο νησί εξαιτίας προβλημάτων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, πραγματοποιείται σήμερα ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο Μαξίμου σε μία προσπάθεια να βρεθεί οριστική λύση.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να δρομολογηθεί οριστική λύση στο πρόβλημα που προέκυψε με την ακτοπλοϊκή σύνδεση στη Σαμοθράκη. Στη σύσκεψη στην οποία θα παρευρεθούν και οι υπεύθυνοι διαχείρισης των πλοίων ΣΑΟΣ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ που άφησαν την Σαμοθράκη χωρίς πλοίο εν μέσω τουριστικής περιόδου, θα συμμετάσχουν οι Υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

Ο κ. Πλακιωτάκης αναμένεται να ζητήσει εξηγήσεις από τους κατά το νόμο υπεύθυνους για την διαχείριση των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων της γραμμής Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης «για την μη εκτέλεση των δρομολογίων των εν λόγω πλοίων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου του υπουργείου.

Συνεχίζονται τα έκτακτα δρομολόγια

Εν τω μεταξύ, τα έκτακτα δρομολόγια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη επεκτείνει η SEAJETS τη Δευτέρα 19/8 και την Τρίτη 20/8 με το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο «ANDROS JET».

Τα δρομολόγια θα παραμείνουν τα ίδια για τη Δευτέρα 19/8 και την Τρίτη 20/8, όπως και στις προηγούμενες ημέρες.

Σε απόγνωση οι επαγγελματίες

Οι ακυρώσεις κρατήσεων λόγω της εικόνας που παρουσίασε η Σαμοθράκη, έχουν προκαλέσει οικονομική αιμορραγία στους επαγγελματίες της Σαμοθράκης, που περίμεναν τον Αύγουστο για να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους.

Το μείζον πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης είναι το λιμάνι της Καμαριώτισσας. Ο δήμαρχος Σαμοθράκης Θανάσης Βίτσας σε ανάρτησή του στο Facebook αναφέρει σχετικά:

«Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα. Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου.»

Ο κ. Βίτσας προσθέτει ότι το masterplan για το λιμάνι «περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, η/μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση. Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες).»

«Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου», καταλήγει ο δήμαρχος Σαμοθράκης.