Προβληματισμός για τη χρηματοδότηση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Λόγω των περιορισμένων πόρων του νέου ΕΣΠΑ το έργο της γραμμής 4 του Μετρό θεωρείται πιθανό να κατευθυνθεί στα έργα προς παραχώρηση. Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης πάντως δήλωσε πως προς το παρόν δεν είναι έτοιμος, όμως σε μερικές ημέρες θα είναι σε θέση να προταθεί η ενδεδειγμένη λύση για την κατασκευή της γραμμής 4.
Λόγω των περιορισμένων πόρων του νέου ΕΣΠΑ το έργο της γραμμής 4 του Μετρό θεωρείται πιθανό να κατευθυνθεί στα έργα προς παραχώρηση.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδηςπάντως δήλωσε πως προς το παρόν δεν είναι έτοιμος, όμως σε μερικές ημέρες θα είναι σε θέση να προταθεί η ενδεδειγμένη λύση για την κατασκευή της γραμμής 4.
Το πρώτο τμήμα που είναι έτοιμο μελετητικά να δημοπρατηθεί είναι από το Άλσος Βεϊκου (Γαλάτσι) μέχρι τον Ευαγγελισμό στο κέντρο της Αθήνας. Θα διαθέτει 9 σταθμούς και 9χλμ διπλής υπόγειας σήραγγας. Το κόστος υπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ.
Το επόμενο τμήμα είναι από τον Ευαγγελισμό μέχρι το Μαρούσι (διαμέσω ανατολικών προαστίων και της λεωφόρου Κηφισίας) με 11 σταθμούς.
Το τρίτο τμήμα είναι ένας μικρός κλάδος από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη με 3 σταθμούς.
Τέλος τα πιο μελλοντικά έργα αφορούν τα άκρα της γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι τον Περισσό (2 σταθμοί) και από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό (4 σταθμοί).
Συνολικά στην πλήρη της μορφή η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 χιλιόμετρα διπλής σήραγγας, 29 σταθμούς, με κόστος άνω των 3,5 δισ. ευρώ.
Λειτουργικά θα μοιάζει με το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχοντας όλους τους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα και θύρες ασφαλείας ενώ οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και χωρίς οδηγό αλλά με «συνοδό».
Τα συστατικά του χυμού παντζαριού υποστηρίζουν την καρδιά και την κυκλοφορία του αίματος, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη φυσική ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.