Απαγορευμένες λέξεις το φλερτ και οι σχέσεις για τις Γιαπωνέζες ποπ σταρ
Η ζωή για τις Γιαπωνέζες ποπ σταρ είναι απρόσμενα πειθαρχημένη και αυστηρών ηθών σε σχέση με τις Δυτικές συναδέλφους τους: αφοσιωμένες στο επάγγελμα, το φλερτ και οι δημόσιες εκδηλώσεις μίας (έστω αθώας) σχέσης με αγόρια είναι σχεδόν απαγορευμένα και αιτία επαγγελματικής υποβάθμισης, αν όχι εξαφάνισης. Τα ιαπωνικά ποπ συγκροτήματα-γίγας όπου ανήκουν τα κορίτσια είναι από μόνα τους -και το καθένα από μόνο του- μια βιομηχανία και αποφέρουν τεράστια κέρδη.
Η ζωή για τις Γιαπωνέζες ποπ σταρ είναι απρόσμενα πειθαρχημένη και αυστηρών ηθών σε σχέση με τις Δυτικές συναδέλφους τους: αφοσιωμένες στο επάγγελμα, το φλερτ και οι δημόσιες εκδηλώσεις μίας (έστω αθώας) σχέσης με αγόρια είναι σχεδόν απαγορευμένα και αιτία επαγγελματικής υποβάθμισης, αν όχι εξαφάνισης.
Την Πέμπτη εφημερίδα ταμπλόιντ δημοσίευσε φωτογραφίες της Μινάμι Μινεγκίσι από τις εξαιρετικά επιτυχημένες AKB48 να βγαίνει από το σπίτι του φίλου της, χορευτή σε αγορίστικη μπάντα. Φυσιολογικό ίσως για μια 20χρονη κοπέλα. Όχι για μια ποπ σταρ ενός συγκροτήματος η οποία παραβίασε τον (άτυπο;) κανόνα που απαγορεύει τα ραντεβού.
Η Μινεγκίσι ξύρισε τα μαλλιά της, μια πράξη συντριβής για τους Ιάπωνες, και ανέβασε βίντεο στο YouTube όπου ζητά κλαίγοντας συγγνώμη για τη συμπεριφορά της καθώς «σαν βασικό μέλος του συγκροτήματος είμαι παράδειγμα για τα νεότερα μέλη», γράφει ο Guardian.
Πάντως η Μινεγκίσι –το λέει και η ίδια– δεν θέλει να φύγει από τις AKB48, ένα συγκρότημα με 230 μέλη, τέσσερις βασικές ομάδες τραγουδιστριών και κάποια παραρτήματα. Για την ώρα οι μάνατζερ την υποβίβασαν σε «μαθητευόμενη» παρότι ήταν από τις παλιές.
Πέρυσι το καλοκαίρι σε παρόμοιο περιστατικό, κάποιος άνδρας που ισχυρίστηκε ότι ήταν εραστής μιας άλλης κοπέλας από τις AKB48, της Ρίνο Σασιχάρα, προσέγγισε το ίδιο ταμπλόιντ και πούλησε ημίγυμνες φωτογραφίες της Ρίνο ενώ μίλησε με καυτές λεπτομέρειες για την σχέση τους.
Παρότι η Σασιχάρα αρνήθηκε τις κατηγορίες, οι μάνατζερ την υποβάθμισαν στο λιγότερο προβεβλημένο αδελφικό συγκρότημα HKT48.
Τα ίδια προβλήματα έχουν και τα αγόρια ποπ σταρ: όταν έγινε γνωστό ότι ο Τζιν Ακανίσι της αγορίστικης μπάντας KAT-TUN παντρεύτηκε χωρίς να ενημερώσει τους μάνατζερ του, κόπηκε από σίριαλ όπου θα πρωταγωνιστούσε, έκλεισαν το φαν κλαμπ του και η καριέρα του πήρε την κάτω βόλτα. Συγκροτήματα για όλα τα γούστα
Αδιανόητα για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, τα ιαπωνικά ποπ συγκροτήματα-γίγας είναι από μόνα τους και το καθένα από μόνο του μια βιομηχανία και, φυσικά, αποφέρουν τεράστια κέρδη, εξίσου αδιανόητα για τη Δύση.
Συγκροτήματα όπως οι AKB48 βρίσκουν τον τρόπο να καλύψουν όλα τα target group, κυρίως έφηβες και νέους άνδρες. Λολίτες με σχολικές ποδιές, κορίτσια «για να τα γνωρίσεις στη μαμά σου» για νύφες, σέξι κορίτσια, μαυροντυμένες γκοθ, όλα πακεταρισμένα σε πολύ εντυπωσιακά και εξαγώγιμα σόου με χαριτωμένη ποπ μουσική.
Η Ιαπωνία, έγραφε το Atlantic, «έχει μια μακρά παράδοση στο να προσποιείται ότι οι ποπ σταρ απλώς δεν έχουν ερωτικά ενδιαφέροντα και τις τιμωρεί όταν αυτή η ψευδαίσθηση διαλύεται». Αυτές οι παρθενικές εμφανίσεις (καμιά φορά συνοδεύονται από ανάλογες αμφιέσεις) κάνουν τα κορίτσια αντικείμενα φαντασίωσης για τους οπαδούς.
Κάποια στιγμή οι δυτικοί ποπ σταρ ενηλικιώνονται, βιολογικά πρώτα απ’όλα, μουσικά και ελπίζει κανένας και στη συμπεριφορά. Οι Ιάπωνες συνάδελφοί τους, αν δεν κάνουν το σπάνιο βήμα να σπάσουν την τεχνητή εικόνα αγνότητας, μένουν παγιδευμένοι σε μια εικόνα-στερότυπο που υπηρετούν με χαρακτηριστική αφοσίωση μέχρι το προϊόν να ξεθωριάσει. Ή να διαφύγουν (θέλοντας και μη) με ένα σκάνδαλο.