Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Και το όνομα αυτής: Ferrari F138

Και το όνομα αυτής: Ferrari F138

Η Ferrari F1 του 2013 ονομάζεται F138 και εμείς κοιτάζουμε την ιστορία των 69 ονομάτων από την 125 ως το τελευταίο μονοθέσιο.

Το παιχνίδι των 10 ερωτήσεων παίζει η Ferrari με τους δημοσιογράφους και το κοινό.

Αιτία; Η προβολή και η εντύπωση που δίνει αποκαλύπτοντας (δήθεν) τυχαία, στοιχεία και μικρές ιδιαίτερες λεπτομέρειες.

Μετράμε αντίστροφα πια για την παρουσίαση της νέας Ferrari και η Scuderia μας αποκάλυψε πως το «Project 664» θα λέγεται F138, όπου το «F» προέρχεται από το Ferrari, φυσικά, το «13» από το 2013 και το «8» από τον κινητήρα V8, ως φόρος τιμής στην τελευταία χρονιά του.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ferrari βάζει στο όνομα του αυτοκινήτου τον αριθμό των κυλίνδρων του. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και στην 248 F1 των M. Schumacher και F. Massa του 2006. Τότε ήταν ο κυβισμός (2400 κ.εκ.) και οι κύλινδροι (V8) όπου τότε καθιερώθηκαν.

Αριθμοί project, χρονιές, γράμματα, κυβισμός ακόμη και ιστορικοί επέτειοι όπως η F150° Italy, η οποία ως «F150» παραλίγο να φέρει μηνύσεις και δικαστική διαμάχη με την Ford.

Όλα τα ονόματα του κόκκινου στρατού

1950-52: 125 – 125 (χωρητικότητα κυλίνδρων 125 κ.εκ.)

1950-53: 166 – 166 (χωρητικότητα κυλίνδρων 166 κ.εκ.)

1950: 275 – 275 (χωρητικότητα κυλίνδρων 275 κ.εκ.)

1950: 166S -166 (χωρητικότητα κυλίνδρων 166 κ.εκ.) – S (Sport)

1950-51: 375 – 375 (χωρητικότητα κυλίνδρων 375 κ.εκ.)

1951-52: 212 – 2 (2.000 κ.εκ.), 12 (κύλινδροι V12)

1951: TW 375 – 375 (χωρητικότητα κυλίνδρων 375 κ.εκ.) – TW (Thin Wall: Διπλό πλαίσιο)

1952-57: 500 – 500 (χωρητικότητα κυλίνδρων 500 κ.εκ.)

1952-56: 375s -375 (χωρητικότητα κυλίνδρων 375 κ.εκ.) – S (Sport)

1953-54: 553 – 5 (χωρητικότητα κυλίνδρων 500 κ.εκ.) – 53 (1953)

1954-55: 625 – 625 (χωρητικότητα κυλίνδρων 625 κ.εκ.)

1955-56: 555 – 5 (χωρητικότητα κυλίνδρων 500 κ.εκ.) – 55 (1955)

1956-57: D50 – D (το όνομα του project από τη Lancia D50, το οποίο δανείστηκε ο μηχανικός Vittorio Jano γαι τη Ferrari)

1957: 801 – 8 (κινητήρας οχτώ κυλίνδρων V8 ) – 01 (το ένα αντιστοιχεί στην Formula 1)

1958-60: D246 – D (Dino) – 24 (ο κυβισμός 2.400 κ.εκ.) – 6 (V6 κύλινδροι)

1959: D156 – D (Dino) – 15 (ο κυβισμός 1.500 κ.εκ.) – 6 (V6 κύλινδροι)

1960: 246P – 24 (ο κυβισμός 2.400 κ.εκ.) – 6 ( V6 κύλινδροι) – P (πίσω)

1960: 156P – 15 (ο κυβισμός 1.500 κ.εκ.) – 6 ( V6 κύλινδροι) – P (πίσω)

1961-64: 156 – 15 (ο κυβισμός 1.500 κ.εκ.) – 6 ( V6 κύλινδροι)

1964-65: 158 – 15 (ο κυβισμός 2.400 κ.εκ.) – 8 (οι οχτώ κύλινδροι V8)

1964-65: 1512 – 15 (ο κυβισμός 2.400 κ.εκ.) – 12 (οι κύλινδροι V12)

1966: 246 -24 (ο κυβισμός 2.400 κ.εκ. ) – 6 (έτος )

1966-69: 312 – 3 (ο κυβισμός 3.000 κ.εκ. V12)

1969-71: 312B – 3 (ο κυβισμός 3.000 κ.εκ) – 12B (κύλινδροι Boxer κινητήρας V12)

1971-73: 312B2 – 2 (Εξέλιξη της 312B)

1973-75: 312B3 – 3 (Εξέλιξη της 312B2)

1975-76: 312T -T (αλλαγή θέσης κινητήρα)

1976-78: 312T2 – 2 (Εξέλιξη της 312T)

1978-79: 312T3 – 3 (Εξέλιξη της 312T3)

1980 312T5 – 5 (Εξέλιξη της 312T4)

1981: 126CK -126 (120° η γωνία του V6 κινητήρα) – CK (Comprex KKK turbo)

1982: 126C2 -2 (Εξέλιξη της 126C, αλλά και «2» από το «1982»)

1983 : 126C2B – B (Εξέλιξη της 126C2)

1983: 126C3 – 3 (Εξέλιξη της 126C2, αλλά και «3», «1983»)

1984: 126C4 – 4 (Εξέλιξη της 126C3, αλλά και «4», «1984»)

1985: 156/85 -15 (ο κυβισμός 1500 κ.εκ.) – 6 (εξακύλινδρο
V6) – 85 (1985)

1986: F186 – F1 (Formula 1) – 86 (1986)

1987: F187 – F1 (Formula 1) – 87 (1987)

1988: F187/88C-εξέλιξη της προηγούμενης χρονιάς – 88

(1988) – C (Compressed, με πίεση από το turbο)

1989: 640 – 640 (project No. 640)

1990: 641 – 641 (project No. 641)

1991: 642 – 642 (project No. 642)

1991: 643 – 643 (project No. 643)

1992: F92A – F (Ferrari) – 92 (η χρονιά 1992) A (Α=
εντελώς νέο)

1992: F92AT – Εξέλιξη του προηγούμενου F93A – T (αλλαγή θέσης κινητήρα)

1993: F93A – Εξέλιξη του προηγούμενου F93A – 93 (1993)

1994 412T1 – 4 (βαλβίδες ανά κύλινδρο) – 12 (οι κύλινδροι V12) – T (αλλαγή θέσης κινητήρα) – 1 (1η έκδοση του μονοθεσίου)

1994: 412T1B – B (Εξέλιξη του 412T1)

1995: 412T2 – 2 (Εξέλιξη του 2η συνέχεια του μονοθεσίου)

1996: F310 – F (Ferrari) – 3 (χωρητικότητα καυσίμου στον κύλίνδρο 300 κ.εκ.) – 10 (κύλινδροι V10)

1997: F310B – B (Εξέλιξη της F310)

1998: F300 – F (Ferrari) – 300 (χωρητικότητα καυσίμου στον κύλίνδρο 300 κ.εκ.)

1999: F399 – F (Ferrari) – 3 (η τρίτη εξέλιξη του αυτοκινήτου του 1998 της F300) – 99 ( η χρονιά του 99)

2000: F1-2000 – F1 (Formula 1) – 2000 (2000)

2001-02: F2001 – F (Ferrari) – 2001 (2001)

2002-03: F2002 – F (Ferrari) – 2002 (2002)

2003: F2003-GA – F (Ferrari) – 2003 (2003) – GA (Gianni Agnelli, ο πρόεδρος της εταιρείας ο οποίος πέθανε πριν την παρουσίαση του αυτοκινήτου)

2004: F2004 – F (Ferrari) – 2004 (2004)

2005: F2004M – M (Modified, εξέλιξη της F2004)

2005: F2005 – F (Ferrari) – 2005 (2005)

2006: 248 F1 – 24 (κυβισμός 2.400 κ.εκ.) – 8 (οι κύλινδροι του κινητήρα V8) – F1 (Formula 1)

2007: F2007 – F (Ferrari) – 2007 (2007)

2008: F2008 – F (Ferrari) – 2008 (2008)

2009: F60 – F (Ferrari) – 60 (60 χρόνια της Ferrari στην Formula 1)

2010: F10 – F (Ferrari) – 10 (χρονιά 2010)

2011: 150° Italy – 150ή Επέτειος από την Ίδρυση της Ιταλίας

2012: F2012 – F (Ferrari) – 2012 (χρονιά 2012)

2013: F138 – F (Ferrari) – 13 (2013) – 8 (οι κύλινδροι του V8 κινητήρα)

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο