Η Ελλάδα πρέπει να γίνει το διαμετακομιστικό κέντρο των Βαλκανίων, λέει ο Κ. Χατζηδάκης
«Στόχος, είναι να γίνει η Ελλάδα το διαμετακομιστικό κέντρο των Βαλκανίων, τονώνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα όλης της ελληνικής επιχειρηματικής δραστηριότητας», τόνισε την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics και συμπλήρωσε ότι η συγκριμένη δυναμική αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην πρόσφατη έκθεση του διεθνούς οίκου συμβούλων McKinsey.
H πρακτική των αναπτυξιακών μέτρων οριζόντιου χαρακτήρα, έχει κλείσει τον κύκλο της, είπε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Χάρης Κυριαζής.
«Στόχος, είναι να γίνει η Ελλάδα το διαμετακομιστικό κέντρο των Βαλκανίων, τονώνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα όλης της ελληνικής επιχειρηματικής δραστηριότητας», τόνισε την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics και συμπλήρωσε ότι η συγκριμένη δυναμική αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην πρόσφατη έκθεση του διεθνούς οίκου συμβούλων McKinsey.
«Ο στόχος αυτός είναι πράγματι εφικτός για τη χώρα. Στο παρελθόν έγιναν προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά δυστυχώς απεδείχθησαν αποσπασματικές. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε άλλο χρόνο. Είναι σαφές τι πρέπει να γίνει», σχολίασε ο υπουργός και γνωστοποίησε τα βήματα που θα ακολουθήσει το υπουργείο για τις αναγκαίες διαδικασίες για τον καθορισμό της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics)
– Δημιουργείται ένα κεντρικό σημείο επαφής, με βάση το υπάρχον πλαίσιο, στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών, για όλα τα ζητήματα logistics και με αυτονόητη προϋπόθεση την ενδοσυνεννόηση στο υπουργείο.
– Ενεργοποιείται η Μόνιμη Επιτροπή Logistics, εντός του μηνός, διευρύνοντας παράλληλα τις αρμοδιότητές της και καθιστώντας πιο ουσιαστική τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα. Η Επιτροπή θα παρουσιάσει ένα σχέδιο νόμου που αντιμετωπίζει όλα τα σύγχρονα θέματα των logistics.
– Για την Εθνική Στρατηγική Logistics επιδιώκεται να υπάρξει περαιτέρω συνεργασία με την Ομάδα Πρωτοβουλίας του ΣΕΒ για την εφοδιαστική αλυσίδα και εντός των επόμενων δύο μηνών θα παρουσιαστεί το σχέδιο αυτό ώστε η υλοποίησή του να ξεκινήσει εντός του 2013. Μία δράση, ενδεικτικά σε αυτό το πλαίσιο, είναι η ανάπτυξη υποδομών και η βελτίωση μεταφορών.
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σειρά έργων υποδομών σε εξέλιξη. Π.χ. η σιδηροδρομική επέκταση στο λιμάνι του Ικόνιου, στον Πειραιά, που τελειώνει στο τέλος του έτους. Ένα άλλο παράδειγμα αποτελεί και η προώθηση των έργων σε κρίσιμους οδικούς άξονες. Σε λίγες ημέρες, θα έχουμε νέα και για τους μεγάλους οδικούς άξονες. Επιπλέον, εμείς ως υπουργείο, έχουμε ήδη παρουσιάσει την πολιτική μας για την αξιοποίηση των αεροδρομίων και το υπουργείο Ναυτιλίας το αντίστοιχο σχέδιο για τα λιμάνια. Εν πάσει περιπτώσει, χρειαζόμαστε έναν λειτουργικό συντονισμό, ώστε να μεγιστοποιούμε τα οφέλη από έργα που ούτως ή άλλως προχωράμε», είπε ο υπουργός.
– Διαμόρφωση του Θεσμικού Πλαισίου για την αδειοδότηση και χωροθέτηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Απλοποιώντας διαδικασίες και βελτιώνοντας το υφιστάμενο πλαίσιο για τα εμπορευματικά κέντρα ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής.
ΣΕΒ: Έκλεισε ο κύκλος των οριζόντιων μέτρων
«Τα Logistics μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό ανταγωνιστικό ισοδύναμο για την ελληνική οικονομία σήμερα», επισήμανε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Χάρης Κυριαζής, μιλώντας στο Συνέδριο που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Logistics.
Ο κ. Κυριαζής σημείωσε ότι η πρακτική των αναπτυξιακών μέτρων οριζόντιου χαρακτήρα, έχει κλείσει τον κύκλο της και σε περιόδους οικονομικής κατάρρευσης, η Πολιτεία θα πρέπει να χαράξει εξειδικευμένες τομεακές/κλαδικές βιομηχανικές πολιτικές, εστιάζοντας στους κρισιμότερους για την ελληνική οικονομία επιχειρηματικούς κλάδους όπως είναι τα Logistics.
Ο κλάδος των logistics, επισήμανε τέλος ο κ. Κυριαζής, αποτελεί μία υποδειγματική περίπτωση για τον τρόπο με τον οποίο πιστεύουμε ότι πρέπει να σχεδιαστεί το μέλλον, για να ξαναχτιστεί η οικονομία. «Η Πολιτεία, κατέληξε πρέπει να συνειδητοποιήσει και να αποζητήσει, και ο ιδιωτικός τομέας να αποδεχθεί, την πρόκληση για στενή και ουσιαστική συνεργασία και αντίστοιχη ανάληψη ευθύνης».
Μέσω της έννοιας Logistics νοείται ολόκληρη η εφοδιαστική, αποθηκευτική και διανεμητική αλυσίδα προϊόντων.
Μίχαλος: «Προσχηματική» μεταρρύθμιση στις μεταφορές
«Αναξιοποίητες παραμένουν, σε μεγάλο βαθμό, οι σπουδαίες δυνατότητες του κλάδου logistics στη χώρα μας. Μετά από μια δεκαετία δυναμικής ανάπτυξης, τα τελευταία τρία χρόνια η αγορά κινείται πτωτικά. Οι αρνητικοί ρυθμοί που σημειώνονται από το 2009 μέχρι σήμερα, οφείλονται κατά κύριο λόγο σε παράγοντες που σχετίζονται με την κρίση», επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος.
«Δυστυχώς, μετά από τρεις δεκαετίες και τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης, η Ελλάδα προσπαθεί ακόμη να φτιάξει ένα σοβαρό εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Είμαστε ακόμη στο σημείο να μιλάμε για την ανάγκη αξιοποίησης και ανάπτυξης των λιμένων. Είμαστε ακόμη στο σημείο να μιλάμε για την ανάγκη διασύνδεσης των εμπορευματικών κέντρων με το εθνικό και τα διεθνή εμπορευματικά δίκτυα», είπε.
«Δυστυχώς, μετά από χρόνια, καταλήξαμε τελικά σε μια προσχηματική μεταρρύθμιση στον χώρο των μεταφορών. Μια μεταρρύθμιση άτολμη, με μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς», σημείωσε ο κ. Μίχαλος και συμπλήρωσε ότι η δημιουργία συνθηκών ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, αποτελεί αίτημα του συνόλου της αγοράς.