Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
WRC – Ράλι Ακρόπολις 2011: Η συνέντευξη Τύπου πριν τον αγώνα

WRC – Ράλι Ακρόπολις 2011: Η συνέντευξη Τύπου πριν τον αγώνα

Οι Sebastien Loeb, Jari Matti Latvala, Kimi Raikkonen και Mads Ostberg μίλησαν για τις συνθήκες του φετινού ελληνικού αγώνα, για τις προσδοκίες τους και για τις εξελίξεις στο WRC, στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στο Λουτράκι.

Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου που προηγείται κάθε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, η FIA κάλεσε τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Sebastien Loeb, τον Jari Matti Latvala που διεκδικεί στην Ελλάδα την πρώτη του φετινή νίκη, τον Kimi Raikkonen που επιστρέφει στις Ειδικές Διαδρομές μετά από δύο μήνες, καθώς και τον Νορβηγό Mads Ostberg.

Sebastien, το WRC επέστρεψε στην Ελλάδα. Είσαι χαρούμενος που ο συγκεκριμένος αγώνας είναι και πάλι στο πρόγραμμα του θεσμού;
Sebastien Loeb: Ναι, σίγουρα! Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι και πάλι εδώ. Οι ειδικές είναι πολύ καλές, και αρκετά σκληρές.

Αυτός ο αγώνας είναι γνωστός, επειδή είναι δύσκολος και σκληρός. Πόσο σκληρές είναι οι ειδικές φέτος; Πως θα τις κρίνεις σε σχέση με των προηγούμενων ετών;
Sebastien Loeb:
Δεν θυμάμαι και πολλά και για αυτό δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι κάποια κομμάτια είναι ιδιαίτερα τόσο για τις αναρτήσεις, όσο και τα ελαστικά. Αυτό όμως ίσχυε και στο παρελθόν.

Από ότι μάθαμε έβρεξε κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων; Πως σας επηρέασε αυτό;
Sebastien Loeb:
Όταν περάσαμε εμείς από τις ειδικές, ο δρόμος ήταν στεγνός.

Θα μπορούσες να πεις ότι υπάρχει ένα σκέλος ή μία ειδική, που είναι το πιο δύσκολο στον αγώνα;
Sebastien Loeb:
Αν ο δρόμος είναι στεγνός, τότε η πρώτη ημέρα θα είναι η πιο δύσκολη. Στις αναγνωρίσεις είχε πολύ χώμα, και για αυτό ελπίζω να βρέξει! Αυτό που ξέρω είναι ότι έχει βρέξει αρκετά στις ειδικές, και για αυτό δεν πρόκειται να είναι τόσο δύσκολα όσο στις αναγνωρίσεις.

Μέχρι τώρα έχουμε δει μερικές συγκλονιστικές μάχες. Το περίμενες ότι αυτή η χρονιά θα ήταν τόσο δύσκολη;
Sebastien Loeb:
Είναι δύσκολο να πω κάτι τέτοιο, αλλά αυτό που έχουμε δει σίγουρα είναι ότι τα αυτοκίνητα έχουν μικρές διαφορές μεταξύ τους. Είναι πολύ δύσκολο να συγκρίνουμε τα δύο αυτοκίνητα (Ford και Citroen). Η ταχύτητα είναι παρόμοια και η μάχη είναι έντονη. Παλαιότερα, ήμασταν δύο οδηγοί που μονομαχούσαμε, και τώρα είμαστε πέντε. Ακόμα και αν ένας οδηγός έχει πρόβλημα, τότε εμφανίζεται κάποιος άλλος στη μάχη. Αυτό είναι καλό, όπως καλός είναι και ο τρόπος που κλείνουν οι αγώνες στην Power Stage.

Το πρόγραμμα του 2012 έχει επιβεβαιωθεί και σε αυτό περιλαμβάνεται και το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το οποίο και θα ανοίξει την αυλαία της νέας χρονιάς. Είσαι ικανοποιημένος που το Μόντε επέστρεψε και θα σε δούμε στον αγώνα με την ομάδα της Citroen Total World Rally Team;
Sebastien Loeb:
Δεν έχω ιδέα. Όπως σας είπα και την τελευταία φορά, δεν ξέρω τι θα κάνω τη νέα χρονιά. Αν αγωνίζομαι θα πάω στο Μόντε Κάρλο. Αν όχι, θα πάω ως θεατής. Παρόλα αυτά, είναι ένας από τους μαγικούς αγώνες του WRC. Είναι μία καλή κίνηση. Μπορεί η οργανωτική επιτροπή να αποφάσισε να φύγει από το θεσμό πριν από μερικά χρόνια, αλλά τώρα πήραν τη σωστή απόφαση και επιστρέφουν.

Jari Matti πως είναι η νυκτερινή ειδική;
Jari Matti Latvala:
Είναι ανοικτή, σε φαρδύ οδόστρωμα και γρήγορη. Στο τέλος είναι πιο τεχνική και έχει κάποια σημεία που χρειάζονται προσοχή. Επίσης στο μέσο της έχει ένα πολύ γρήγορο ασφάλτινο κομμάτι. Γενικά είναι καλή. Και δεν έχουμε πρόβλημα με τη σκόνη, αφού είναι ανοικτό το κομμάτι. Βλέπετε, πάντα υπάρχει ένα ρίσκο όταν αγωνίζεσαι στο χώμα τη νύκτα στις χώρες με υψηλές θερμοκρασίες, αφού όταν η θερμοκρασία πέφτει, δεν έχει πολύ άνεμο και η σκόνη μένει στον αέρα.

Τι πιστεύεις ότι είναι αυτό που θα σου επιτρέψει να κερδίσεις στην Ελλάδα;
Jari Matti Latvala:
Από αυτή την άποψη, οι τελευταίοι αγώνες ήταν πολύ δύσκολοι για εμάς. Ήμασταν επικεφαλής στην Αργεντινή πριν το πρόβλημα, στην Ιορδανία και πάλι προβλήματα, ενώ στην Αργεντινή ήμασταν λίγο άτυχοι με κάποια άλλα πράγματα. Και αυτός ήταν και ένας από τους αγαπημένους μου αγώνες. Κάποιες φορές αν θέλεις τόσο πολύ να κερδίσεις, τίποτα δεν πηγαίνει όπως πρέπει. Πρέπει να οδηγείς όσο καλύτερα εσύ ο ίδιος μπορείς και να μην πιέζεις την τύχη σου.

Η Αργεντινή ήταν ένας σκληρός αγώνας, αλλά εδώ αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολα. Είσαι αισιόδοξος ότι το Fiesta RS WRC θα αποδώσει καλά εδώ; Πως τα πήγατε κατά τη διάρκεια των δοκιμών;
Jari Matti Latvala:
Κάναμε δοκιμές πριν την Αργεντινή, περίπου πριν τέσσερις εβδομάδες. Όλα πήγαν καλά, χωρίς να έχουμε κανένα πρόβλημα. Σε εκείνη τη δοκιμή επέλεξα μία διαφορετική ανάρτηση και τότε ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή. Όμως, τελικά ο χρόνος δεν ήταν καλός και επιστρέψαμε στις αρχικές μας ρυθμίσεις.

Με τι set up θα αγωνιστείς εδώ;
Jari Matti Latvala:
Το ίδιο με τη Σαρδηνία, την Ιορδανία και την Αργεντινή. Δοκίμασα κάτι διαφορετικό. Στις δοκιμές ήταν καλό, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να δουλεύει και στις ειδικές.

Μία από τις αποφάσεις που πήρε η επιτροπή Ράλλυ, ήταν να καταστήσει τη διαδικασία του shakedown ως κατατακτήρια δοκιμή για την επιλογή της σειράς εκκίνησης. Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί ενδιαφέρον!
Jari Matti Latvala:
Είναι καλό ότι με αυτόν τον τρόπο δεν θα βλέπουμε πλέον αγώνες τακτικής στα Ράλλυ. Κατά τη διάρκεια του shakedown αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί ενδιαφέρον τόσο για τους θεατές, όσο και για την τηλεόραση. Όμως, αυτό θα σημαίνει και περισσότερη δουλειά για τους οδηγούς. Εκείνη τη μέρα, ίσως και να δείτε περισσότερες κινήσεις τακτικής. Σίγουρα, θα είναι μία έντονη διαδικασία για τους οδηγούς και θεωρώ ότι θα είναι καλό.

Sebastien εσύ τι νομίζεις;
Sebastien Loeb:
Θεωρώ ότι είναι καλή κίνηση. Όλοι θα εκκινούν στους αγώνες με ίσες πιθανότητες. Δεν θα έχει σημασία αν είσαι νεαρός οδηγός και είναι ο πρώτος σου αγώνας, ή αν κάνεις μερικούς αγώνες το χρόνο, στην εκκίνηση του κάθε αγώνα, όλοι θα εκκινούν με τις ίδιες πιθανότητες να είναι επικεφαλής του αγώνα. Από εκεί και πέρα δεν θα υπάρχουν τακτικές στον αγώνα και αυτό θα είναι καλό.

Οι θερμοκρασίες εδώ, είναι από τις υψηλότερες που θα συναντήσετε. Πιστεύω ότι ήδη έχεις κάνει ένα είδος προπόνησης την προηγούμενη εβδομάδα. Από ποια απίστευτα ζεστή χώρα έρχεσαι;
Jari Matti Latvala:
Ξεκινάει με το γράμμα Φ και είναι η Φινλανδία! Την προηγούμενη εβδομάδα, ο υδράργυρος έδειξε 33 βαθμούς! Είχα λάβει μέρος σε έναν αγώνα του εθνικού μας Πρωταθλήματος. Ήμουν πλοηγός του αγώνα με ένα Ford Escort MKII. Η εξάτμιση περνάει κάτω από την πλευρά του οδηγού, με το πάτωμα φυσικά να μην έχει προστασία. Κάποια στιγμή ένιωθα ότι τα πόδια μου καίγονταν! Δεν υπήρχε αεραγωγός για αέρα στην οροφή, όπως στα σημερινά αυτοκίνητα, ενώ δεν μπορούσαμε να ανοίξουμε τα παράθυρα αφού θα έμπαινε η σκόνη μέσα. Έμοιαζε με ιδανική προπόνηση για αυτόν τον αγώνα, αλλά παράλληλα το διασκεδάσαμε.

Mads ξεκίνησες δυναμικά τη φετινή χρονιά, τερματίζοντας δεύτερος στη Σουηδία, αλλά προβλήματα από εκεί και έπειτα δεν σου επέτρεψαν να ανέβεις και πάλι στο βάθρο. Είσαι απογοητευμένος από αυτό το γεγονός;
Mads Ostberg:
Σίγουρα είναι δύσκολα, και ξέρω ότι πρέπει να είμαι λίγο πιο γρήγορος. Είχαμε κάποια προβλήματα σε αγώνες από τη Σουηδία και έπειτα, και δεν ήμασταν γρήγοροι. Χρειάζομαι περισσότερο χρόνο στο αυτοκίνητο και να αποκτήσω λίγο περισσότερη ταχύτητα.

Πως καταφέρνεις, έτσι ώστε η πρώτη ημέρα του αγώνα να μην είναι μία διαδικασία δοκιμών για σένα;
Mads Ostberg:
Στη Σαρδηνία, ήμασταν για πρώτη φορά τόσο κοντά στην πρώτη πεντάδα, μετά τον αγώνα της Σουηδίας. Πρέπει και εδώ να κάνουμε το ίδιο. Έχουμε κάνει κάποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο, οι οποίες ελπίζουμε να βοηθήσουν, όπως και σε κάποιες από τις σημειώσεις μας. Βέβαια, αυτό είναι δύσκολο για εμάς, αφού κλάπηκε η τσάντα του συνοδηγού μου και χρειάστηκε να κάνουμε νέες σημειώσεις από την αρχή για όλες τις ειδικές. Εντάξει, οι περισσότερες ειδικές είναι ίδιες, αλλά αυτό δεν μας βοηθάει. Ελπίζαμε να έρθουμε με τις δικές μας σημειώσεις και να μπορέσουμε να πιέσουμε. Όμως, τώρα πρέπει να αναθεωρήσουμε και να πάμε προσεκτικά στο πρώτο πέρασμα, και μετά να οδηγήσουμε στο όριο στο δεύτερο πέρασμα.

Δοκιμές πριν τον αγώνα δεν έκανες, αλλά το γεγονός ότι αγωνίζεσαι στο Πρωτάθλημα Νορβηγίας δεν σε βοηθάει καθόλου στην προετοιμασία σου;
Mads Ostberg:
Όχι ιδιαίτερα. Εντάξει, σίγουρα τα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο βοηθάνε, αλλά είναι προδιαγραφών S2000 και δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Όμως, μας βοηθάει στο να κάνω αναγνωρίσεις, ενώ οι αγώνες στο να κάνω αγωνιστικά χιλιόμετρα. Όμως, στη Νορβηγία οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές. Πρέπει να κοιτάμε ειδική ειδική και να βελτιώσουμε την ταχύτητα μας.

Θα αγωνιστείς σε όλους τους υπόλοιπους αγώνες φέτος;
Mads Ostberg:
Δεν νομίζω ότι θα καταφέρουμε να αγωνιστούμε σε όλους. Πιστεύω ότι θα είμαστε σε Φινλανδία και Γερμανία, αλλά δεν είναι εύκολο να συγκεντρώσεις όλα τα λεφτά που χρειάζονται για πλήρης εμπλοκή. Είναι πιθανό να βρούμε κάποια χρήματα και να κάνουμε μερικούς ακόμα αγώνες, αλλά σίγουρα δεν θα πάμε στην Αυστραλία. Θα προσπαθήσουμε να φέρουμε κάποια καλά αποτελέσματα, τα οποία και θα μας βοηθήσουν να συγκεντρώσουμε περισσότερα χρήματα.

Kimi, η Ιορδανία ήταν η τελευταία φορά που σε είδαμε στο τιμόνι του Citroen DS3. Έχει περάσει αρκετός καιρός! Αισθάνεσαι καλά που επιστρέφεις;
Kimi Raikkonen:
Ναι. Είναι καλό που είμαι πίσω.

Την προηγούμενη εβδομάδα οδήγησες το αυτοκίνητο. Πόσα χιλιόμετρα έκανες και είσαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα;
Kimi Raikkonen:
Ήταν την προηγούμενη εβδομάδα στη Γαλλία. Όλα πήγαν καλά και δοκιμάσαμε κάποιες αλλαγές. Το βασικό ήταν να μπω και πάλι το αυτοκίνητο. Κάναμε περίπου 100 χιλιόμετρα, με στόχο να συνηθίσω και πάλι την αίσθηση του DS3.

Και πως είναι αυτή η αίσθηση;
Kimi Raikkonen:
Μια χαρά! Σίγουρα, ο αγώνας είναι καινούργιος για μένα, όπως φυσικά και οι ειδικές. Αυτές δεν δείχνουν εύκολες, αλλά θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε.

Τι προσπαθείς να βελτιώσεις στις επιδόσεις σου;
Kimi Raikkonen:
Γενικά, προσπαθώ να βελτιώνομαι συνεχώς. Η Αυστραλία θα είναι επίσης ένα νέο μέρος για εμάς, ίσως να είναι λίγο πιο εύκολα για εμάς, αλλά στόχος μου είναι να βελτιώνομαι συνέχεια.

Τι σκέφτεσαι για το μέλλον; Θα συνεχίσεις στο WRC;
Kimi Raikkonen:
Δεν ξέρω. Θα δω στο τέλος της χρονιάς. Πάντως, ακόμα τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Στους σκληρούς αγώνες είχες σημειώσει καλές επιδόσεις. Έκτος στην Ιορδανία, και πέμπτος στην Τουρκία πέρσι. Πιστεύεις ότι σου ταιριάζουν;
Kimi Raikkonen:
Δεν νομίζω. Κάποιοι αγώνες, όπως η Τουρκία, ήταν καινούργιοι για μένα, αλλά και για τους υπόλοιπους! Οι υπόλοιποι έχουν ξανάρθει εδώ και εγώ δεν έχω αγωνιστεί για ένα διάστημα, και θα είναι δύσκολα. Οι ειδικές είναι σκληρές αλλά αυτό θα είναι το ίδιο για όλους. Το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο και δυνατό, αλλά και πάλι αν έχουμε προβλήματα αυτό είναι κάτι που συμβαίνει. Σε κάθε περίπτωση θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για σένα σε αυτόν τον αγώνα;
Kimi Raikkonen:
Νέος αγώνας με νέες ειδικές. Αυτό είναι το πιο δύσκολο για εμάς.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ
Martin Holmes (Martin Holmes Rallying, Βρετανία): Ερώτηση σε όλους τους οδηγούς. Το shakedown δεν είναι η τελευταία σας δοκιμή να προετοιμάσετε το αυτοκίνητο για τον αγώνα; (Σημειώστε, ότι ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί ακριβώς η διαδικασία για το 2012).
Sebastien Loeb:
Δεν ξέρω ποια είναι ακριβώς η ιδέα και ποιος την πρότεινε, αλλά θεωρώ ότι αν ξεκινάμε στις 08:00 πμ και έχουμε ελεύθερα περάσματα, τότε στις 10:00 πμ μπορούμε να ξεκινήσουμε τις κατατακτήριες. Στο shakedown, τώρα περνάμε τέσσερις φορές, επειδή πρέπει. Τη νέα χρονιά, πιστεύω ότι θα έχουμε έναν πραγματικό λόγο να περάσουμε από τα shakedown.

Jari Matti Latvala: Είναι πολύ σημαντικό το πρωί να έχουμε ελεύθερα περάσματα. Κάποιοι οδηγοί, όπως και εγώ παλαιότερα, ερχόμαστε στους αγώνες χωρίς προηγουμένως να έχουμε κάνει δοκιμές, και οι δύο πρώτες ώρες είναι απαραίτητες για να δοκιμάσουμε κάτι στο αυτοκίνητο. Αλλά μετά από αυτό, όπως και ο Sebastien είπε, στις 10:00 πμ μπορούμε να ξεκινήσουμε. Νομίζω ότι μπορεί να δουλέψει.

Kimi Raikkonen: Δεν ξέρω ακριβώς τις λεπτομέρειες των κανονισμών, αλλά δεν δείχνει ότι θα αλλάξουν και πολλά. Κάνε το πέρασμα σου, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σου και μετά διάλεξε σειρά εκκίνησης. Δεν αλλάζουν και τόσα πολλά.

Mads Ostberg: Πιστεύω ότι είναι μία καλή ιδέα, αρκεί να έχουμε χρόνο το πρωί να προετοιμαστούμε. Εγώ χρησιμοποιώ το shakedown ως δοκιμή σε πολλούς αγώνες και είναι πολύ σημαντικό να έχω αυτό το χρόνο στο αυτοκίνητο.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο