H Scuderia άφησε να εννοηθεί ότι αν δεν ανακάμψει ραγδαία στα τρία επόμενα Grands Prix της Formula 1 ίσως εγκαταλείψει το φετινό πρωτάθλημα και στρέψει την προσοχή της στο μονοθέσιο του 2012. Αισιοδοξεί, ωστόσο, ότι οι μαλακοί τύποι γόμας θα τη βοηθήσουν πολύ στο Monaco, στο Montreal και στη Valencia.
Η πίεση στο Maranello αυξήθηκε ασφυκτικά μετά την πολύ κακή της απόδοση στο GP Ισπανίας και η Ferrari πλέον παραδέχεται ότι τα επόμενα τρία Grands Prix, στο Monaco, το Montreal και τη Valencia, αποτελούν τις τελευταίες της ευκαιρίες για μείνει στο τρένο των φετινών τίτλων της Formula 1.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο διευθυντής της Scuderia, Stefano Domenicali, είχε στη Βαρκελώνη έντονο διάλογο με τον Emilio Botin, πρόεδρο της βασικής χορηγού της ομάδας, Santander. Αυτή η πίεση μεταφέρεται στο εργοστάσιο, για τη βελτίωση του μονοθεσίου της, ενώ παράλληλα η Ferrari ελπίζει σε ανάκαμψη με τη βοήθεια και των μαλακότερων τύπων ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν στους επόμενους τρεις αγώνες.
Η Ferrari «150ο Italia» είχε εμφανές πρόβλημα με τη σκληρή γόμα στο GP Ισπανίας και ο Fernando Alonso άσκησε έντονη κριτική στην Pirelli, αλλά στο Monaco και στον Καναδά θα χρησιμοποιηθούν οι πολύ μαλακοί και μαλακοί τύποι ελαστικών, ενώ στη Valencia η πολύ μαλακή και η μέση γόμα.
Ο Stefano Domenicali παραδέχθηκε την κρισιμότητα των επόμενων τριών αγώνων, λέγοντας πως «…μετά από αυτούς τους αγώνες, θα δούμε που βρισκόμαστε και ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουμε» και συνεπώς μην αποκλείοντας το ενδεχόμενο η Ferrari να στρέψει πρόωρα την προσοχή της στο μονοθέσιο του 2012, ουσιαστικά εγκαταλείποντας τη φετινή της προσπάθεια.
Ο Fernando Alonso εμφανίστηκε περισσότερο αισιόδοξος: «Κάναμε ένα βήμα μπροστά [στη Βαρκελώνη], αλλά την ίδια ώρα η McLaren και η Red Bull έκαναν δύο. Δεν παραδίδομαι, αλλά χρειαζόμαστε καλύτερο μονοθέσιο. Ας δούμε τι θα γίνει μέχρι τη Valencia, το αργότερο.
Καλώς ή κακώς γεννήθηκα πεισματάρης και πιστεύω ότι έχουμε ακόμα χρόνο, αρκεί να έχουμε καλό μονοθέσιο και να κερδίσουμε με την ταχύτητά μας. Προς το παρόν δεν το έχουμε και [η Red Bull Racing] είναι μπροστά στη βαθμολογία, αλλά έχουμε πολύ δρόμο.
Για πρώτη φορά φέτος, οι δοκιμές κατάταξης θα είναι η κρισιμότερη παράμετρος στο Monaco. Θα δούμε αν μπορούμε, με τη μαλακότερη γόμα, να έχουμε περισσότερη πρόσφυση. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως θα αποδώσουν τα μονοθέσια εκεί. Είμαι αισιόδοξος, διότι είναι ιδιαίτερο σιρκουί, με ειδικές ρυθμίσεις».
Πέραν των αγωνιστικών της ζητημάτων, η Ferrari κυκλώνεται και από διάφορα ζητήματα πολιτικής φύσεως, που της ασκούν επιπλέον πίεση. Τα δημοσιεύματα πληθαίνουν ότι ενόψει 2012 θα υπάρξουν αλλαγές στις διοικητικές θέσεις της ομάδας.
Επιπλέον, ο πρόεδρος της ιταλικής φίρμας, άφησε ανοικτό το ζήτημα της απαγόρευσης της νέας πίσω πτέρυγας (με υπερυψωμένο άνω οριζόντιο στοιχείο) που η Scuderia εισήγαγε στο μονοθέσιό της στη Βαρκελώνη, λέγοντας πως «…δεν θα πω τίποτα, αλλά θέλω να πάρω θέση για το θέμα τις επόμενες μέρες».
Και σαν να μην έφταναν αυτά, ο σύμβουλος της RBR, Helmut Marko, κατηγόρησε την ιταλική ομάδα ότι έχει βρει τρόπο να υποκλέπτει τις συνομιλίες, μέσω ραδιοεπικοινωνίας, της RBR με τους οδηγούς της στους αγώνες
«Έχουμε παρατηρήσει ότι η Ferrari κάνει κάποιου είδους κατασκοπεία. Καλέσαμε τον Mark [Webber] για pit-stop σχετικά αργά και εκείνοι κατάφεραν επίσης να βάλουν τον Alonso [την ίδια στιγμή]», δήλωσε ο H. Marko.