Αυξημένος ο τζίρος και τα κέρδη του Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης το 2010
Με αύξηση τζίρου κατά 7,98% και καθαρών κερδών κατά 37,1%, έκλεισε τη χρήση του 2010 ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), χάρη κυρίως στη σημαντική άνοδο διακίνησης συμβατικών φορτίων.
Με αύξηση τζίρου κατά 7,98% και καθαρών κερδών κατά 37,1%, έκλεισε τη χρήση του 2010 ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), χάρη κυρίως στη σημαντική άνοδο διακίνησης συμβατικών φορτίων.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 49,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 6,1 εκατ., ενώ τα προ φόρων έφτασαν στα 9,2 εκατ. (+42,9%).
Μάλιστα, η αύξηση κερδών είναι ουσιαστικά πολύ μεγαλύτερη, αφού στις εισπράξεις του 2009 είχε συνυπολογιστεί το έκτακτο έσοδο των 5 εκατ. ευρώ από την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της Hutchinson, λόγω της αποχώρησής της από τον διαγωνισμό για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΘ.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2010 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, δήλωσε ότι «η μεγάλη κερδοφορία, η αύξηση της διακίνησης, αλλά και οι ευοίωνες συνθήκες που προβλέπονται για το 2011 τοποθετούν την ΟΛΘ ΑΕ σε δυναμική πορεία ανάπτυξης».
Αναλυτικότερα, η αύξηση του τζίρου της εταιρίας οφείλεται κυρίως στην άνοδο της διακίνησης συμβατικών φορτίων (+25,75% στο ξηρό φορτίο, +22,97% γενικό), που είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 26,20%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισαν μείωση 2,60%, παρά την αύξηση στη διακίνηση TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) κατά 1,15%, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση εσόδων από «λοιπές παροχές» (ψυγεία και αποθήκευση κοντέινερ) στο ΣΕΜΠΟ.
Το 2010 η ΟΛΘ ΑΕ τα έξοδά της κατά 10,10%. Από το σύνολο της μείωσης, το 14,46% οφείλεται στον περιορισμό αμοιβών και εξόδων του προσωπικού της εταιρίας, λόγω της εφαρμογής των νόμων 3833 και 3845/2010.
Υπενθυμίζεται ότι, προκειμένου να ενισχύσει την ελκυστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η διοίκηση του ΟΛΘ μείωσε πέρυσι τα τιμολόγια, τόσο για τη διακίνηση των in transit εμπορευματοκιβωτίων, όσο και για τα τέλη επιβίβασης/διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας.