Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mazda2 2011: Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες

Mazda2 2011: Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες

Το πριγκιπάτο του Μονακό δεν παρέσυρε στην υπερβολή το ανανεωμένο Mazda2, που με ουσιαστικές παρεμβάσεις βελτίωσε το σύνολο των χαρακτηριστικών του.


Γιάννης Αδάναλης

Tο 2007 το ολοκαίνουργιο, τότε, Mazda2 δεν θέλησε να ακολουθήσει το παράδειγμα του ανταγωνισμού. Γυρνώντας την πλάτη στα γιγαντόσωμα «μικρά» της ευρωπαϊκής αγοράς, που το ένα μετά το άλλο άγγιζαν σε μήκος τα τέσσερα μέτρα, περιόρισε τις διαστάσεις του, μείωσε το βάρος του και ξόρκισε το συντηρητικό προφίλ ενός αυτοκινήτου που άσκοπα ισορροπούσε ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός supermini και ενός MPV.

Τρία χρόνια μετά και έχοντας «γράψει» στην Ευρώπη περισσότερες από 200.000 πωλήσεις (σε διάστημα 5 ετών η πρώτη γενιά του αυτοκινήτου είχε φτάσει μόλις τις 161.000 μονάδες), το μικρό Mazda δικαίως συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο πετυχημένες προτάσεις της κατηγορίας του.

Ο «φρέσκος» σχεδιασμός του και πολύ περισσότερο η δυναμική συμπεριφορά του στην άσφαλτο κέρδισαν τις εντυπώσεις, υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα τις όποιες αδυναμίες επέβαλε η ιαπωνική του καταγωγή.

Αδυναμίες που η ανανεωμένη εκδοχή του αυτοκινήτου επιχειρεί να αφήσει στο παρελθόν, προσαρμόζοντας το σύνολο των χαρακτηριστικών του στο σήμερα.

Αφορμή για τις σχεδιαστικές και όχι μόνο διαφοροποιήσεις που θα παρατηρήσει κανείς στο Mazda2 του 2011 αποτέλεσαν οι αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων (EU5) και η εναρμόνιση των τεσσάρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου σε αυτές.

Αλλαγές που έχουν να κάνουν με το λάδι του κινητήρα, τη λειτουργία του δυναμό και την κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των πέντε σχέσεων, επέτρεψαν στους κινητήρες βενζίνης των 1,3 λίτρων (με 75 και 84 ίππους) να περιορίσουν τις εκπομπές CO2 κατά 5%, στα 119 γρ. CO2/χλμ. και τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κατά 2%, στα 5,1 λίτρα/100 χλμ.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση μια σειρά ουσιαστικότερων βελτιώσεων (ένας εκκεντροφόρος και 8 βαλβίδες αντί της 16βάλβιδης κυλινδροκεφαλής του πρόσφατου παρελθόντος) οδήγησαν στην αύξηση τις ισχύος κατά 5 ίππους.

Αντιθέτως, σχεδόν αμετάβλητα παρέμειναν τα χαρακτηριστικά του ισχυρότερου βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και είναι ο μοναδικός στην γκάμα του Mazda2 που συνδυάζεται, έστω και προαιρετικά, με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Με επαρκείς επιδόσεις -ποτέ η ιαπωνική πρόταση δεν διέθετε την έκδοση που θα κοιτούσε στα μάτια τα ουκ ολίγα GTi της κατηγορίας- νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και ενισχυμένο πλαίσιο, το Mazda2 υπόσχεται βελτιωμένα χαρακτηριστικά κίνησης.

Η αλήθεια είναι ότι η αντικατάσταση των ελαστικών συνδέσμων του πίσω άξονα σε συνδυασμό με τη μεταβολή της σκληρότητας των αμορτισέρ και στους τέσσερις τροχούς, βελτίωσε την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και ειδικότερα τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη και την ηλεκτρική υποβοήθηση, συμπληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που εξακολουθεί να διακρίνεται, τόσο για την ευελιξία του και την ευκολία χρήσης του μέσα στην πόλη όσο και για τη δυναμική και άκρως ελκυστική συμπεριφορά του έξω από αυτήν.

Αν στα παραπάνω, μάλιστα, προσθέσουμε και τις καλοδεχούμενες παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, τότε το Mazda2 θα πρέπει να κοιτά με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον του στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η βελτίωση στο φινίρισμα των επιφανειών του ταμπλό και κυρίως της κεντρικής κονσόλας, ωραιοποιεί την εικόνα των σκληρών πλαστικών, την ίδια στιγμή στον εξοπλισμό συναντάμε, πλέον, υποδοχές σύνδεσης φορητών συσκευών αναπαραγωγής μουσικών αρχείων και όλες τις ανέσεις που θα θελήσει κανείς να προσθέσει στο πενταθέσιο εσωτερικό του ιαπωνικού μοντέλου.

Άκομψος και εξαιρετικά άβολος παραμένει, αντιθέτως, ο τρόπος με τον οποίο αναδιπλώνονται τα μπροστινά καθίσματα στις τρίθυρες εκδόσεις, τα οποία μάλιστα δεν επιστρέφουν στην αρχική τους θέση.

Κλείνοντας το κεφάλαιο του ανανεωμένου Mazda2 δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και τις λιγοστές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο σχεδιασμό του αμαξώματός του.

Συγκεκριμένα, η κεντρική μάσκα και το τμήμα του μπροστινού προφυλακτήρα που φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης έχουν διαφοροποιηθεί, ενώ δύο επιπλέον επιλογές έχουν προστεθεί στη χρωματική παλέτα του ιαπωνικού «μικρού».

Το ανανεωμένο Mazda2 αναμένεται στην ελληνική αγορά το Μάρτιο του 2011 σε τιμές που δεν θα διαφοροποιούνται από τα επίπεδα του σημερινού μοντέλου.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο