Διεύρυνση ζημίων για τη NEΛ το πρώτο εξάμηνο παρά την αύξηση εσόδων
Ζημία ύψους 13.204 χιλ. ευρώ κατέγραψε το εξάμηνο η ΝΕΛ ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν στα 20.894 χιλ. ευρώ, όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα. Πέρυσι η ζημία είχε φτάσει τα 7.062 χιλ. ευρώ (αν και τα μεγέθη των δύο περιόδων δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα) ενώ οι πωλήσεις ανέρχονταν σε 15.560 χιλ. ευρώ.
Ζημία ύψους 13.204 χιλ. ευρώ κατέγραψε το εξάμηνο η ΝΕΛ ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν στα 20.894 χιλ. ευρώ, όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα. Πέρυσι η ζημία είχε φτάσει τα 7.062 χιλ. ευρώ (αν και τα μεγέθη των δύο περιόδων δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα) ενώ οι πωλήσεις ανέρχονταν σε 15.560 χιλ. ευρώ.
Το αντίστοιχο λειτουργικό μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημία 2.428 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 1.883 χιλ. ευρώ. Η εταιρεία αποδίδει την επιβάρυνση του μικτού αποτελέσματος κατά κύριο λόγο στην αύξηση των τιμών των καυσίμων σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η ανακοίνωση σημειώνει ότι για λόγους συγκρισιμότητας πρέπει να ληφθούν υπόψιν τα έκτακτα έσοδα και δαπάνες που έχουν περιληφθεί στα ανωτέρω αποτελέσματα: τα αποτελέσματα του 2009 είχαν ωφεληθεί με ποσό 3.319 χιλ. ευρώ λόγω αντιστροφής πρόβλεψης απομείωσης της αξίας του πλοίου «Θεόφιλος» μετά την αποκατάσταση της λειτουργικής του ικανότητας και με 1.700 χιλ. ευρώ από αποζημίωση για την ζημιά του ίδιου πλοίου, όπως και με 452 χιλ. ευρώ κέρδος από την πώληση του πλοίου «Παναγία Τήνου».
Αντιστρόφως, τα αποτελέσματα του 2010 έχουν επιβαρυνθεί με ποσό 490 χιλ. ευρώ που αφορά ζημιά από την πώληση του πλοίου «Παναγία Χοζοβιώτισσα». Για λόγους συγκρισιμότητας, σημειώνει η ανακοίνωση, τα συνολικά αποτελέσματα της παρούσης περιόδου ανήλθαν σε ζημία 12.714 χιλ. ευρώ έναντι ζημίας 12.533 χιλ. ευρώ πέρυσι.
Η ΝΕΛ ανέφερε πως ερευνά την παγκόσμια αγορά προκειμένου να βρει το πιο προσοδοφόρο τρόπο εκμετάλλευσης των ταχύπλοων πλοίων της είτε εκμεταλλευόμενη η ίδια τα πλοία αυτά σε νέες γραμμές στο εξωτερικό, είτε παραχωρώντας σε τρίτους την εκμετάλλευση τους όπως το πλοίο «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι» το οποίο κρίνεται και προσφορότερο. Η εκμετάλλευση των πλοίων αυτών στην εγχώρια αγορά κρίνεται ασύμφορη «κυρίως λόγω του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου και έχει επιβαρύνει σημαντικά τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης του ομίλου στο παρελθόν».
Η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να υπάρξει βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας και του αντίστοιχου χρηματοοικονομικού κόστους. ενώ βρίσκεται επίσης σε διαδικασία αναδιάταξης και αναδιοργάνωσης των εσωτερικών δομών της προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη και να μειωθεί το λειτουργικό της κόστος.
Στο πλαίσιο των παραπάνω στρατηγικών η Γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας κατά την συνεδρίαση της 27/7/2010 αποφάσισε : α) την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά ποσό 97.926 χιλ. ευρώ, την κεφαλαιοποίηση αποθεματικών ποσού 8.515.χιλ ευρώ και την διαγραφή ζημιών προηγουμένων χρήσεων κατά ποσό 46.834.χιλ. ευρώ με συμψηφισμό ισόποσου μετοχικού κεφαλαίου. Τα αποτελέσματα των παραπάνω προσπαθειών αναμένεται να ασκήσουν ουσιώδη επίδραση στα αποτελέσματα του Ομίλου από το δεύτερο τρίμηνο του 2011.