Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Porsche Cayenne 2010: Η νέα τάξη πραγμάτων

Porsche Cayenne 2010: Η νέα τάξη πραγμάτων

Την αναστροφή του... κλίματος επιχειρεί η Porsche λανσάροντας εν καιρώ κρίσης τη δεύτερη γενιά της πολλά υποσχόμενης Cayenne.

Γιάννης Αδάναλης

Παρατηρώντας την προσπάθεια καταξίωσης της Panamera στην εξεζητημένη κατηγορία των τετράθυρων ή μη υπεραυτοκινήτων, συνειδητοποιείς ότι η επιτυχία -ακόμη και για μια Porsche- δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη.

Την εποχή, μάλιστα, που οτιδήποτε φλερτάρει με την πολυτέλεια ή την υπερβολή κινδυνεύει να θεωρηθεί βάναυση προσβολή των κοινωνικών αγώνων ενός πολύπαθου λαού, η θέση ενός θηριώδους SUV στην γκρίζα ελληνική πραγματικότητα τίθεται υπό αμφισβήτηση.

Συνηθισμένη στα δύσκολα -ας μην ξεχνάμε ότι δεν ήταν λίγοι αυτοί που αμφισβήτησαν στο παρελθόν τις επιλογές της- η Porsche προσπερνά τις όποιες ενστάσεις με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο.

Η ωμή δύναμη της οκτακύλινδρης twin turbo Cayenne αρκεί για να καταβάλει οποιαδήποτε αναστολή, την ίδια στιγμή που το φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ ενός υβριδικό συνδυασμού προσφέρει ένα εξαιρετικό άλλοθι για τη συνέχιση της ενασχόλησής σου μαζί της.

Από την άλλη, η αισθητή αύξηση των επιβλητικών διαστάσεων του αμαξώματος -το συνολικό μήκος έχει κερδίσει 4,8 εκατοστά, φτάνοντας, πλέον, τα 4,85 μέτρα- δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το ποιόν του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο σχεδιασμού, παρότι δεν έχουν αποφευχθεί οι σαφείς αναφορές στο πρόσφατο παρελθόν, η Cayenne δείχνει να έχει χάσει την αυθεντικότητα που χαρακτήριζε την προγενέστερη εκδοχή της.

Η κριτική που ακολουθεί τον αμφιλεγόμενο σχεδιασμό των πίσω φωτιστικών σωμάτων μπορεί να θεωρηθεί έως ένα βαθμό δικαιολογημένη, καθώς η εικόνα του πίσω τμήματος θυμίζει εξαιτίας τους ασιατική πρόταση.

Αντίθετα, στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος οι σχεδιαστικές ομοιότητες με την Panamera γίνονται άμεσα αντιληπτές, στερώντας από το γερμανικό SUV την ευκαιρία να διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη γκάμα της φίρμας.

Καλύπτοντας με σχετική ευκολία την απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος, η είσοδός σου στο εμφανώς αναβαθμισμένο εσωτερικό αρκεί ώστε να αντικρούσει τις θεωρίες συνομωσίας περί κατασκευαστικής συγγένειας με τα αυτοκίνητα του… λαού.

Η Cayenne έπαψε να αποτελεί το φτωχό συγγενή των υπόλοιπων προτάσεων της Porsche, πείθοντας από την πρώτη στιγμή για την κορυφαία ποιότητα που διακρίνει τις επιφάνειες του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών.

Και σε αυτήν την περίπτωση ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας, με τις δύο παράλληλες σειρές διακοπτών, φωτογραφίζει την επιβλητική Panamera, διευκολύνοντας -εν μέρει- τη διαχείριση ενός μεγάλου αριθμού χειριστηρίων.

Όπως και να έχει τo αίσθημα εθνικής ανάτασης που σου δημιουργούν οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, του ταμπλό και της οροφή στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις, διακόπτει άκομψα ο βραχνός βρυχηθμός του υπερτροφοδοτούμενου ή μη V8 κινητήρα των 4,8 λίτρων.

Στην περίπτωση της ατμοσφαιρικής έκδοσης S η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 400 ίππους, ενώ τα 500 Nm ροπής καταλήγουν στους δύο άξονες μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κεντρικού διαφορικού.

Το περιορισμένο, σε σχέση με το παρελθόν, βάρος και η παρουσία του οκτατάχυτου, αυτόματου κιβωτίου φροντίζουν για τα υπόλοιπα, μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες του αυτοκινήτου εντός και εκτός δρόμου.

Οι ευχάριστες εκπλήξεις, ωστόσο, δεν σταματούν, καθώς στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας Cayenne ξεχωρίζει η αναβαθμισμένη αερανάρτηση με τα τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal, Sport) και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ροπής «Porsche Torque Vectoring Plus», στο οποίο ενσωματώνεται και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθηση του πίσω άξονα.

Αν και η νέα Cayenne δεν κατασκευάστηκε για να σκονίζει τους τροχούς στο χώμα της ελληνικής υπαίθρου, δεν θα απογοητεύσει αυτόν που θα αναζητήσει την άλλη όψη ενός υπερπολυτελούς SUV.

Άλλωστε, ο διακόπτης που ενεργοποιείτην εκτός δρόμου λειτουργίατου αυτοκινήτου σου υπενθυμίζει ότι μια Porsche μπορεί να αποδειχθεί εξίσου ικανή και πέρα από τα στενά όρια ενός ασφαλτόδρομου.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο επίπεδοτου off road modeμεταβάλλεται ο τρόπος λειτουργίας του ABS, του Traction Control και του οκτατάχυτου Tiptronic S, ενώ παράλληλα αυξάνεται και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σε περίπτωση που το αυτοκίνητο εξοπλίζεται μετην προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση.

Περνώντας στο δεύτερο επίπεδο, το κεντρικό διαφορικό κλειδώνει καιστη διαχείριση της παραγόμενης ροπής συμμετέχει το προαιρετικά διαθέσιμο Porsche Torque Vector Plus εμπλέκοντας και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Το τελευταίο θα κλειδώσει επιλέγοντας την τρίτη και τελευταία βαθμίδα του εκτός δρόμου προγράμματος.

Παρά τις εκτεταμένες εκτός δρόμου δυνατότητες η Cayenne παραμένει προσανατολισμένη στην άσφαλτο, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την ισχυρότερη-υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 500 ίππων και των 700 Nm ροπής.

Ο twin turbo V8 των 4,8 λίτρων δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης, προσφέροντας -όπως και στην Panamera- την απαιτούμενη ώθηση για θέσειςσε τροχιά ακόμη και ένα παροπλισμένο διαστημικό λεωφορείο.

Τα 4,7 δευτερόλεπτα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το καθιερωμένο 0-100 γίνονται πιστευτά από τη στιγμή που θα τερματίσεις τη διαδρομή του γκαζιού και οι θηριώδεις τροχοί -21 ιντσών στη δική μας περίπτωση- αφήσουν το ανεξίτηλοαποτύπωμά τους στην ελληνική άσφαλτο.

Στην υπερβολή των 500 ίππων και των 199.500 ευρώ –τόσο κοστίζει στην ελληνική αγορά η ισχυρότερη Cayenne- απαντά η υβριδική εκδοχή του αυτοκινήτου.

Συνδυάζοντας αρμονικά τη λειτουργία ενός υπερτροφοδοτούμενου V6 κινητήρα 3,0 λίτρων με την παρουσία ενός ηλεκτρινικού μοτέρ, αποδίδει συνδυαστικά 380 ίππους και 440 Nm, χωρίς ωστόσο να απαιτεί περισσότερα από 8,2 λίτρα καυσίμου για να διανύσει την απόσταση των εκατό χιλιομέτρων.

Τη νεοσύστατη γκάμα του γερμανικού SUV συμπληρώνει η μικρότερη, σε ισχύ και κυβισμό βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία εξοπλίζεται με εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 3,6 λίτρων, αποδίδοντας 300 ίππους και η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 3,0 λίτρων με ισχύ 240 ίππων.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο