Οι γενναιόδωροι χώροι δεν αποτελούν το μοναδικό προσόν του Fluence, καθώς ο πλούσιος εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, συνοδεύεται από το εξαιρετικά προσιτό κόστος απόκτησής του.
Γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι το συμπαθές sedan που φέρει τα σήματα της Renault – χωρίς ωστόσο να παραπέμπει σχεδιαστικά σε κάποια πρόταση της γαλλικής φίρμας- ανήκει σε ένα άλλο, παράλληλο σύμπαν, οι διαδικασίες κρίσης ή σύγκρισης απλουστεύονται.
Το Fluence, όπως ονομάζεται, κατασκευάζεται στην Τουρκία, αναζητώντας την εμπορική του τύχη σε αναπτυσσόμενες αγορές, όπως αυτές της Ρωσίας, της Ρουμανίας κ.α.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.598 κ.εκ.
Ισχύς:
110 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
151 Nm/ 4.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 11,7 δλ
Τελ. ταχύτητα:
185 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
16.900 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
18.700 ευρώ
Στη χώρα μας οι γενναιόδωρες διαστάσεις του, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό των εκδόσεών του και την προσιτή τιμή του, σε κάνουν να ξεπερνάς τους όποιους ενδοιασμούς διατηρείς από την εποχή που το Thalia -ένα ακόμη προϊόν της γειτονικής χώρας που έφερε το έμβλημα της Renault- απέτυχε να πείσει με το μετριοπαθές προφίλ του.
Μπορεί το Fluence να μην ξεχωρίζει για τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του αποκλειστικά τετράθυρου αμαξώματός του, ωστόσο, απέχει από τον χαρακτηρισμό της παρωχημένης ή αναχρονιστικής μπερλίνας.
Συντηρητικό ή μη, καταφέρνει να σταθεί με αξιοπρέπεια απέναντι στις μικρομεσαίες προτάσεις του ανταγωνισμού, προσφέροντας όχι μόνο επιπλέον εκατοστά μετάλλου αλλά και τους χώρους μιας αξιοσέβαστης μπερλίνας οικογενειακών προδιαγραφών.
Αυτό άλλωστε είναι και σημαντικότερο προσόν του, καθώς οι χώροι στο εσωτερικό ξεπερνούν με ευκολία τα δεδομένα της κατηγορίας.
Υπέρ
Χώροι
Πλήρης εξοπλισμός
Προσιτή τιμή
Κατά
Θορυβώδης κινητήρας
Άνεση ανάρτησης
Θέση οδήγησης
Στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών η ευρυχωρία – όπως αυτή επιβεβαιώνεται απο τα 496 λίτρα του χώρου αποσκευών- συναντά την εντυπωσιακή εξοπλιστική πληρότητα.
Διαθέτοντας από την βασική έκδοση των 16.900 ευρώ έξι αερόσακους, ηχοσύστημα, air condition και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δείχνει ικανό να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ελληνικής αγοράς, αλλά και να ικανοποιήσει, σε μια απο τις εξοπλιστικές εκδόσεις Expression, Dynamic και Privilege, τις όποιες απαιτήσεις του οδηγού και των επιβατών.
Τον ίδιο σκοπό υπηρετεί και το δεκαεξαβάλβδιδο μοτέρ των 1,6 λίτρων. Αποδίδοντας 110 ίππους και 151 Nm ροπής, δεν μπορεί να συγκριθεί με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες που και η ίδια η Renault διαθέτει στην γκάμα της, ωστόσο διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ για να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις στο γαλλικό sedan.
Σύμφωνα με τη Renault, το Fluence επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ./ώρα.
Αντίστοιχα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 τα 155 γρ./χλμ.
Στην πράξη, βέβαια, η θορυβώδης λειτουργία του ατμοσφαιρικού μοτέρ σε συνδυασμό με την απουσία έκτης σχέσης από το αξιοπρεπές, κατά τ΄άλλα, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, υποβαθμίζουν την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το Fluence.
Aλλωστε ούτε η ποιότητα κύλισης ανήκει στα δυνατά χαρτιά της γαλλικής μπερλίνας, καθώς το τραχύ πέρασμα των αναρτήσεων πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αφήνει ερωτηματικά για την επιλογή των ρυθμίσεών τους.
Στο πρόσφατο παρελθόν της φίρμας και των προτάσεών της παραπέμπει επίσης και η λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης. Η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού έχει περιορίσει στο ελάχιστο τις πληροφορίες που καταλήγουν στα χέρια σου, με αποτέλεσμα να αναρωτιέσαι συχνά για την πραγματική θέση των μπροστινών τροχών.
Το μόνο σίγουρο είναι το Fluence δεν θα ενθουσιάσει στην άσφαλτο. Αναζητώντας μια ουδέτερη και συμβατή με τον χαρακτήρα του συμπεριφορά, οριοθετεί τις δυνατότητες του, διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο και τις απαραίτητες αποστάσεις από τη γραμμή πυρός του Γάλλου κατασκευαστή, όπου εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί το δημοφιλέστατο Megane.
Κινητήρας
Κυβισμός
1.598 κ.εκ.
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)
110/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
151/4.250σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή
79,5×80,5
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
68,8
Μετάδοση
Κίνηση
Εμπρός
Κιβώτιο
Μηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)