Την ηγετική θέση της Mitsubishi στη δημοφιλέστερη, ίσως, κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων έρχεται να επιβεβαιώσει το πρόσφατα αναβαθμισμένο L200 των 178 ίππων.
Ο σκοπός κάθε νέου pick-up που λανσάρεται στην ελληνική αγορά είναι πλέον συγκεκριμένος. Όσο πιο κοντά βρεθεί στις προδιαγραφές ενός επιβατικού αυτοκινήτου, τόσο αυξάνει και τις πιθανότητες διάκρισής του.
Παράλληλα, βέβαια, θα πρέπει να διατηρήσει το σκληροτράχηλο προφίλ του και πολύ περισσότερο να περιφρουρήσει τις αυξημένες, κατά κανόνα, μεταφορικές του δυνατότητες, επιβεβαιώνοντας τον επαγγελματικό του χαρακτήρα.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
2.477 κ.εκ.
Ισχύς:
178 ίπποι/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή:
350 Nm/ 1.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 13,9 δλ
Τελ. ταχύτητα:
175 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
30.590 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
30.590 ευρώ
Στην περίπτωση του πρόσφατα αναβαθμισμένου Mitsubishi L200 τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς το ιαπωνικό pick-up έχει ήδη αποδείξει τις δεξιότητές του σε άσφαλτο και χώμα και έχει ξεχωρίσει για το ελκυστικό παρουσιαστικό του.
Μετουσιώνοντας την εμπειρία 60 ετών που διαθέτει η Mitsubishi στο συγκεκριμένο τύπο επαγγελματικών οχημάτων, το ανανεωμένο L200 εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία του.
Ο σύγχρονος σχεδιασμός του είναι σε κάθε περίπτωση ικανός να του προσφέρει ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό, την ίδια στιγμή που οι βελτιώσεις στο πλαίσιο, στο αμάξωμα, στον κινητήρα, στις αναρτήσεις και στον εξοπλισμό έχουν ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση του.
Συγκεκριμένα, το νέο L200, στην έκδοση Double Cab, έχει αυξήσει τον ωφέλιμο χώρο φόρτωσης κατά 18 εκατοστά, με τον τελευταίο να έχει ξεπεράσει, πλέον, το μήκος των 1,5 μέτρων.
Ευρύχωρος, άνετος και πλήρως εξοπλισμένος είναι και ο τετραθέσιος θάλαμος επιβατών, γεγονός που υποστηρίζεται επαρκώς από την ευκολία πρόσβασης σε αυτόν που προσφέρουν οι τέσσερις πόρτες του διπλοκάμπινου Mitsubishi.
Υπέρ
Σχεδιασμός αμαξώματος
Ευρυχωρία εσωτερικού
Εκτός δρόμου δυνατότητες
Πληρότητα εξοπλισμού
Κατά
Τριγμοί αμαξώματος
Κατανάλωση καυσίμου
Απουσία πέμπτης σχέσης από το αυτόματο κιβώτιο
Κατά τ΄άλλα η ποιότητα κατασκευής παραπέμπει σε ένα προσιτό αυτοκίνητο πόλης, μιας και τα σκληρά -με το αποδεκτό φινίρισμα πλαστικά- κυριαρχούν στις επιφάνειες του ταμπλό.
Το ίδιο και ο εξοπλισμός. Οι δύο αερόσακοι, το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων mp3, ο αυτόματος κλιματισμός, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και το σύστημα δυναμικής ευστάθειας της έκδοσης Intense καλύπτουν και με το παραπάνω τις απαιτήσεις του οδηγού και των επιβατών.
Σε επίπεδο εργονομίας, η συγκέντρωση της πλειοψηφίας των διακοπτών στην κεντρική κονσόλα έχει προστατεύσει το ιαπωνικό pick-up από σημαντικά λάθη, αν και η δυσανάγνωστη οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου εξακολουθεί να διαθέτει σαφή περιθώρια βελτίωσης.
Η προστασία… τεσσάρων αστέρων που προσφέρει το L200 στους επιβάτες του αποτελεί ένα, ακόμη, σημείο ξεκάθαρης υπεροχής, καθώς πρόκειται για το ασφαλέστερο -με διαφορά μάλιστα- pick up που έχει περάσει από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.
Οι βελτιωτικές παρεμβάσεις που έχει δεχτεί το επιβλητικό, σε διαστάσεις και χαρακτηριστικά, Mitsubishi βρίσκουν συνέχεια στα μηχανικά του μέρη και συγκεκριμένα στον turbo diesel κινητήρα των 2,5 λίτρων.
Τα ανθεκτικότερο κράμα μετάλλου που έχει χρησιμοποιηθεί στους θαλάμους καύσης και στα ρουλεμάν, ο ανασχεδιασμός του συστήματος ψεκασμού, ο νέος υπερσυμπιεστής και η βελτίωση του συστήματος ψύξης οδήγησαν στην αύξηση της απόδοσής του στους 178 ίππους και τα 350 Nm ροπής για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.
Το τελευταίο διαθέτει τέσσερις σχέσεις και λειτουργία overdrive, η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να διατηρείται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο το θόρυβο που παράγει και την κατανάλωση καυσίμου.
O ιδιότυπος, για τα δεδομένα της κατηγορίας, συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα των 178 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο, έχει προσδώσει στο L200 προηγμένα χαρακτηριστικά κίνησης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν ξεπεραστεί και οι όποιες αδυναμίες συνοδεύουν μια κατασκευή που βασίζεται σε πλαίσιο σκάλας.
Οι τριγμοί κάθε φορά που ο άκαμπτος άξονας των πίσω τροχών συναντήσει στο δρόμο του εγκάρσιες ανωμαλίες μαρτυρούν τους συμβιβασμούς που έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο στρεπτικής ακαμψίας, επιβάλλοντας την προσαρμογή των οδηγικών σου συνηθειών στις ιδιαιτερότητες ενός τυπικού pick-up.
Η βελτιωμένη αίσθηση του υδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού και το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης δεν αρκούν για να ανατρέψουν τη συμπεριφορά ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου, που μειονεκτεί στην άσφαλτο επιφυλάσσοντας τα καλύτερα για το χώμα.
Εκεί η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και πολύ περισσότερο οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού αναλαμβάνουν όλη την βρώμικη δουλειά, ισοπεδώνοντας οποιοδήποτε εμπόδιο φάνταζε μέχρι σήμερα ανυπέρβλητο.
Το L200 δεν χάνει την ευκαιρία να αποδείξει την εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή του, έστω και αν η άνεση σε εκτός δρόμου διαδρομές υπολείπεται των εν δυνάμει ανταγωνιστών του στην ευρύτερη κατηγορία των SUV.