Την έκτη δεκαετία λειτουργίας του συμπλήρωσε η ιστορική μονάδα παραγωγής της Porsche στα προάστια της Στουτγάρδης, αποτελώντας -δικαίως- τη φυσική έδρα της γερμανικής φίρμας.
Όλα ξεκίνησαν το Ιούνιο του 1938, όταν το τμήμα σχεδιασμού και συναρμολόγησης της άσημης, τότε, Porsche μεταφέρθηκε από το κέντρο της Στουτγάρδης στα προάστια μιας γοργά αναπτυσσόμενης μεγαλούπολης.
Οι νέες εγκαταστάσεις στο Zuffenhausen έμελλε να αποτελέσουν την αρχή μιας συναρπαστικής περιπέτειας για τον Αυστριακό, με τις ουγγρικές ρίζες και τις αμφιλεγόμενες πολιτικές πεποιθήσεις, μηχανολόγο και τους απογόνους του.
Εκεί o Ferdinand Porsche δημιούργησε το 1938 την πρωτότυπη εκδοχή του θρυλικού VW Beetle και ένα χρόνο αργότερα μια αυθεντική σπορ κατασκευή που όρισε, έστω και άθελά της, το μέλλον της άσημης, τότε, φίρμας.
Κατασκευασμένη ώστε να συμμετάσχει στο μαραθώνιο αγώνα Βερολίνο-Ρώμη, η Τype 64 αποτέλεσε, με το χαρακτηριστικό σχήμα της ανάποδης μπανιέρας, το σχεδιαστικό πρότυπο ακόμη και για τις σημερινές προτάσεις της Porsche.
Μεταπολεμικά η μονάδα παραγωγής του Zuffenhausen βρέθηκε υπό τη συμμαχική κατοχή και μόλις το 1950 η Porsche κατάφερε να κατασκευάσει εκεί την πρώτη 356.
Μέχρι το τέλους του ίδιου χρόνου 369 μονάδες είχαν παραχθεί στα προάστια της Στουτγάρδης, ενώ δύο χρόνια αργότερα είχε ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο επέκτασης των εγκαταστάσεων.
Η προσθήκη μιας επιπλέον παραγωγικής μονάδας, όπως άλλωστε και των σημείων πώλησης και εξυπηρέτησης πελατών, αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων στους 1.000 και ως ένα βαθμό οι εγκαταστάσεις του Zuffenhausen απέκτησαν τη σημερινή του μορφή.
Το εργοστάσιο της Porsche χωρίζεται σε έξι διαφορετικά τμήμα. Αυτό της κατασκευής αμαξωμάτων, της βαφής, της συναρμολόγησης, της κατασκευής κινητήρων, των ταπετσαριών και των δοκιμαστικών δυναμομετρήσεων.
Στις γραμμές παραγωγής του Zuffenhausen δεν θα συναντήσουμε μόνο τις πολιτικές εκδόσεις των 911 και Boxster, αλλά και τις αγωνιστικές εκδοχές των αυτοκινήτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Παράλληλα μια νέα, φιλική προς το περιβάλλον μονάδα βαφής πρόκειται σύντομα να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις της φίρμας, επιταχύνοντας την εναρμόνιση της παραγωγικής διαδικασίας με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Αναπόσπαστο τμήμα της ιστορίας της Porsche και ένα πολύτιμο εφόδιο για το πολλά υποσχόμενο μέλλον της, αποτελεί ο νέος μουσειακός χώρος που άνοιξε τις πύλες του το 2009.
Εντυπωσιάζοντας με τις εμφανέστατες αρχιτεκτονικές του ιδιομορφίες, φιλοξενεί περισσότερα από 80 οχήματα του Γερμανού κατασκευαστή σε μια έκταση που φτάνει τα 5.600 τετραγωνικά μέτρα.
Το μουσείο της Porsche θα τιμήσει τα 60 χρόνια παραγωγής στις εγκαταστάσεις του Zuffenhausen μια ξεχωριστεί έκθεση φωτογραφίας, αλλά και με την έκθεση της πρώτης Porsche 356 Coupe που κατασκευάστηκε στα προάστια της Στουτγάρδης.