Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Porsche Panamera Turbo: Σημεία των καιρών

Porsche Panamera Turbo: Σημεία των καιρών

Επαναδιατυπώνοντας τους κανόνες στην κατηγορία της, η Panamera Turbo των 500 ίππων απαντά στην ανάγκη δημιουργίας τετραθέσιων υπερ-αυτοκινήτων.

Γιάννης Αδάναλης

Μία δεκαετία νωρίτερα όσοι μιλούσαν για μια Porsche που θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των πολυτελών SUV κινδύνευαν να χαρακτηριστούν γραφικοί, την ίδια στιγμή που οι παραδοσιακοί υποστηρικτές της φίρμας προεξοφλούσαν την εμπορική αποτυχία της δημοφιλέστατης, σήμερα, Cayenne.



Οι συζητήσεις για το αν μια πραγματική Porsche μπορεί να στέκεται ψηλότερα από το έδαφος, φλερτάροντας επικίνδυνα με τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού offroader δεν οδήγησαν πουθενά.



Αλλωστε πριν ακόμη προλάβει κανείς να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της διαφορετικότητάς της, στο πλευρό της θηριώδους Cayenne βρέθηκε ένα εξίσου εντυπωσιακό τετράτροχο.




































Ταυτότητα
Κινητήρας:
4.806 κ.εκ.
Ισχύς:
500 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
770 Nm/ 2.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 4,0 δλ
Τελ. ταχύτητα:
303 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
185.500 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:

Ανεξάρτητα, λοιπόν, από το αν ο σχεδιασμός της τετράθυρης Panamera ικανοποιεί τα αισθητικά σου κριτήρια, τα 4,9 μέτρα μετάλλου σε κάθε περίπτωση αρκούν για να προσελκύσουν το βλέμμα σου.



Στην προσπάθειά της να διατηρήσει άσβεστη τη σχεδιαστική ταυτότητα του Γερμανού κατασκευαστή, η Panamera δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει -κυρίως στο μπροστινό τμήμα- αρκετά από τα στοιχεία που συναντάς και σήμερα στις ήδη γνωστές προτάσεις του.



Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει και το καμπυλόγραμμο τελείωμα του αμαξώματος, που στους παλαιότερους ίσως θυμίσει τις 924 και 928.



Μεγαλύτερες πιθανότητες διάκρισης, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, διατηρεί το εσωτερικό τμήμα, όπου οι τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις δηλώνουν από την πρώτη στιγμή την ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου.



Εξίσου εκκεντρικό είναι και το σχεδιαστικό παράδειγμα της κεντρικής κονσόλας, η οποία φιλοξενεί δύο σειρές διακοπτών, καταλήγοντας με τον πλέον κομψό τρόπο στην πίσω σειρά καθισμάτων.



Θα ήταν περιττό σε μια Porsche που διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του Grand Turismo να αναζητήσεις κατασκευαστικές ατέλειες ή εξοπλιστικές ελλείψεις, πόσο μάλλον όταν εκ των προτέρων γνωρίζεις ότι για την απόκτηση της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης των 500 ίππων απαιτούνται κάτι παραπάνω από 190.000 ευρώ.



Πριν, λοιπόν, ξεκινήσει κανείς τους υπολογισμούς των τόκων του… στεγαστικού δανείου καλό θα ήταν να εκμεταλλευτεί τις ανέσεις που του προσφέρει το φιλόξενο και πάνω απ’ όλα πολυτελές εσωτερικό της τετραθέσιας Porsche.



Οι δερμάτινες επενδύσεις των ηλεκτροκίνητων καθισμάτων, ο ηλεκτρονικός κλιματισμός των τεσσάρων ζωνών, το σύστημα πλοήγησης με την οθόνη αφής 7 ιντσών, τα 14 ηχεία της BOSE και η επενδυμένη με Alcantara οροφή, φροντίζουν για την καλοπέραση των τεσσάρων τυχερών επιβατών.



Ακόμη και οι αποσκευές έχουν τη σπάνια -για τα δεδομένα της φίρμας- ευκαιρία να περιπλανηθούν στα 432 λίτρα του διαμερίσματος που τους αντιστοιχεί, θυμίζοντας σε όλους την πρακτική διάσταση ενός επιβλητικού, σε διαστάσεις, τετράθυρου coupe.






























Υπέρ
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Ευρυχωρία
Κατά
Σχεδιασμός αμαξώματος
Ανεση ανάρτησης
Κατανάλωση
Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης



Μιλώντας, ωστόσο, για Porsche και ειδικότερα για ένα αυτοκίνητο που αποδίδει με την βοήθεια δύο υπερσυμπιεστών 500 ίππους και 770 Nm μέγιστης ροπής, η συζήτηση περί άνεσης, πρακτικότητας, πολυτέλειας και άλλων καλλωπιστικών στοιχείων είναι μάλλον άσκοπη.



Αυτό που καλείσαι να μετρήσεις και σε τελική ανάλυση να αξιολογήσεις είναι η σχέση του με την άσφαλτο, όπως αυτή αναπτύσσεται μέσω μιας σύνθετης τεχνολογικής παλέτας.



Αν θες να εκμεταλλευτείς στο μέγιστο τις δυνατότητες της Panamera θα πρέπει πρωτίστως να εξοικειωθείς με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που τη συνοδεύουν και να κατανοήσεις τον τρόπο με τον οποίο μεταβάλλουν τη συμπεριφορά της.



Πριν φτάσεις μέχρι εκεί, βέβαια, θα έχεις νωρίτερα αντιμετωπίσει την ωμή δύναμη του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα των 4,8 λίτρων.



Σε πρώτη ανάγνωση ο ήχος του δεν πείθει. Για την ακρίβεια δεν εντυπωσιάζει, καθώς στο ρελαντί τίποτα δεν προμηνύει το εκρηκτικό ξέσπασμα που ακολουθεί μερικές χιλιάδες στροφές ψηλότερα.



Παρόλα αυτά η εθιστική κλοτσιά που αργά ή γρήγορα θα δεχτεί η πλάτη σου μετά από κάθε αποφασιστικό βύθισμα του δεξιού πεντάλ, αρκεί και με το παραπάνω για ορίσει τις πραγματικές του δυνατότητες.



Από νωρίς, λοιπόν, το περίσσευμα ισχύος που εξασφαλίζει το οκτακύλινδρο μοτέρ γίνεται αισθητό, μεταφέροντας το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού στην αποτελεσματική ή όχι διαχείρισή του.



Η αλήθεια είναι ότι η παρουσία της τετρακίνησης και των σύνθετων ηλεκτρονικών της Panamera απλοποιεί τις διαδικασίες.



Ουσιαστική είναι και η συνεισφορά του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, του εξαιρετικά αποτελεσματικού συστήματος πέδησης και της αερανάρτησης, που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.



Μια πραγματική Porsche με ένα κλικ ελαφρύτερο τιμόνι και διαστάσεις που ξεπερνούν κατά πολύ ακόμη και αυτές τηςCayenne, καλείται να ανταποκριθεί στο ρόλο ενός άνετου και πολυτελούς GT, χωρίς ωστόσο να κινδυνεύει να χάσει το χρίσμα του εν δυνάμει supercar.



Μπορεί το πλαίσιο να ταλαιπωρείται, καθώς η ενεργή ανάρτηση δεν καταφέρνει να αντισταθμίσει τη δεδομένη τραχύτητα της ελληνικής ασφάλτου, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι θα πρέπει να αρκεστείς στο μετριοπαθές setup που προσφέρει, για πρώτο πιάτο, η υπερτροφοδοτούμενη Panamera.



Επιλέγοντας τη ρύθμιση Sport Plus η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος περιορίζεται, η γεωμετρία της πίσω αεροτομής μεταβάλλεται, η σκληρότητα των αμορτισέρ αυξάνεται, οι αλλαγές στο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη γίνονται πιο άμεσες και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας δείχνει μεγαλύτερη ανεκτικότητα στις τάσεις αποσταθεροποίησης του πίσω άξονα.



Ο τελευταίος, μάλιστα, καλείται να διαχειριστεί, πλέον, το 70 % της παραγόμενης ροπής, καθώς μεταξύ άλλων μεταβάλλεται και η λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.



Τη μεταμόρφωση της Panamera σε ένα ακριβές και κατά συνέπεια αποτελεσματικό οπλικό σύστημα ολοκληρώνουν τα 70 Nm επιπλέον ροπής, που προσφέρει η λειτουργία overboost του V8 κινητήρα και το Launch Control (προαιρετικός εξοπλισμός), περιορίζονταςτο χρόνο που απαιτείται για τη διαδικασία του 0-100 από τα 4,2 στα τέσσερα δευτερόλεπτα.



Μακριά από τους αριθμούς και την αλήθεια που αυτοί πρεσβεύουν, η τετράθυρη Porsche δεν χάνει την ευκαιρία να αποδείξει ότι πρόκειται για την κορυφαία πρόταση της κατηγορίας της.



Ο τρόπος με τον οποίο πατά στην άσφαλτο αρχικά ξενίζει, ειδικά αν σταθείς στους τριγμούς-κραδασμούς που κάνουν την εμφάνισή τους από τα πρώτα κιόλας μέτρα, δημιουργώντας δικαιολογημένα ερωτηματικά για τις δυνατότητες του πλαισίου.



Αργότερα, βέβαια, οι ίδιες οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου σε αποζημιώνουν, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες -για τη συνέχεια- δόσεις αυτοπεποίθησης.



Χωρίς να ρισκάρεις το παραμικρό κινείσαι ταχύτατα, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι σε οριακές συνθήκες θα κληθείς να αντιμετωπίσεις την ελεγχόμενη υπερστροφή του πίσω άξονα.



Κατά τ΄άλλα τίποτα δε δείχνει ικανό να ανακόψει το δαιμονιώδη ρυθμό σου. Έχοντας από νωρίς εξοικειωθεί με το θηριώδες εκτόπισμα της τετράθυρης Porsche και την εξωπραγματική ευκολία με την οποία ο twin turbo V8 κινεί τους δύο τόνους του γερμανικού συνόλου, είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις κάθε πρόκληση άλλα και να υπερκεράσεις κάθε εμπόδιο που θα βρεθεί στο δρόμο σου.



Μπορεί το ζητούμενο σε ένα πολυτελές Grand Turismo να μην είναι οι επιδόσεις ή το απόλυτο οδηγοκεντρικό προφίλ, ωστόσο, η Panamera βρίσκει τον τρόπο να υπενθυμίσει σε όλους ότι η υπογραφή της Porsche δεν κοσμεί τυχαία τις μεταλλικές επιφάνειες του εκκεντρικού, σχεδιαστικά, αμαξώματός της.







































Κινητήρας
Κυβισμός4.806 κ.εκ.
Κύλινδροι8 σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι)500/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)770/2.250σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/στο διαμήκη άξονα 
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΑμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή96,0×83,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)104















































Μετάδοση
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΗμι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/5.97
:1/3.31
:1/2.01
:1/1.37
:1/1.00
:1/0.81
:1/0.59
Τελική σχέση διαφορικού 3.15 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις Ε/Π9×19/10×19
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνMichelin Pilot Sport
Ελαστικά E/Π255/45/19-285/40/19
ΡεζέρβαΚιτ επισκευής

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΥδραυλική
Στροφές τιμονιού
Διάμετρος στροφής





























Διαστάσεις
Μήκος4,97 μέτρα
Πλάτος1,931 μέτρα
Ύψος1,418 μέτρα
Μεταξόνιο2,92 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.656/1.646
Χώρος αποσκευών432 λίτρα
Βάρος1.970 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο3,94




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη18,0
Εκτός8,9
Μέση12,2
Ρεζερβουάρ (λίτρα)100
Αυτονομία819 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα4,2 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα303 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο