Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποστολή στην ΓαλλίαCitroen DS3: Show off

Αποστολή στην ΓαλλίαCitroen DS3: Show off

Επιδεικνύοντας την κατασκευαστική του ποιότητα, την αυθεντικότητα του σχεδιασμού του και το οδηγοκεντρικό του προφίλ, το DS3 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της Citroen.

Γιάννης Αδάναλης

Η επιστροφή στην γαλλική πρωτεύουσα για χάρη μιας… DS είναι, όπως αποδείχθηκε, αρκετή για να σε ταξιδέψει -έστω και νοερά- στα μέσα του προηγούμενου αιώνα.



Μπορεί, βλέπετε, η Citroen να αποφεύγει του συνειρμούς με το πλούσιο σε επιτυχίες παρελθόν της, ωστόσο, η χρήση και μόνο του προσωνυμίου DS αποτελεί μια ξεκάθαρη παραπομπή σε αυτό.



Με φόντο, λοιπόν, το χιονισμένο Παρίσι η γαλλική φίρμα μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το νέο της δημιούργημα.



Παρατηρώντας την εκκεντρική του φιγούρα και πολύ περισσότερο τις συμπαγείς διαστάσεις του, εύκολα μπορείς να συμπεράνεις ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης.



Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι το DS3 βασίζεται στη δεύτερη γενιά του C3 και αυτό από μόνο του αρκεί για να το κατατάξεις, χωρίς ρίσκο, στην εν λόγω κατηγορία.



Με μήκος που φλερτάρει αλλά δεν ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα, το πρώτο δείγμα γραφής της σειράς DS ξαφνιάζει με το ρηξικέλευθο σχεδιασμό του.



Αν και το μπροστινό τμήμα του αποκλειστικά τρίθυρου αμαξώματος θυμίζει αρκετά το νέο C3, η προσθήκη των κάθετων φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED προδίδει τις ιδιαιτερότητές του.



Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για τις χρωμιομένες επιφάνειες, που δεν σπανίζουν στο premium περιτύλιγμα του μικρού Citroen, όπως και για το… περισσευούμενο κομμάτι μετάλλου -σε σχήμα πτερυγίου- που πρωταγωνιστεί στα πίσω παράθυρα.



Οι καλοσχεδιασμένοι τροχοί και η δυνατότητα πλήρους εξατομίκευσης των χαρακτηριστικών του αμαξώματος -ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα για την οροφή του αυτοκινήτου ή ακόμα και να την επενδύσει με σχηματισμούς που δημιουργούνται με αυτοκόλλητα- υπογραμμίζουν το εξεζητημένο προφίλ του DS3.



Σε αυτήν ακριβώς τη λογική κινείται και το εσωτερικό, έστω και αν τα βασικά του γνωρίσματα παραπέμπουν στο πολύ-αναμενόμενο C3.



Η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, όπως αυτή δηλώνεται από την αντικατάσταση των σκληρών πλαστικών του ταμπλό, οι γυαλιστερές (glossy) επιφάνειες που ακολουθούν το χρώμα του αμαξώματος ή της οροφής και ο πίνακας οργάνων κερδίζουν τις εντυπώσεις, την ίδια στιγμή που ο πλήρης εξοπλισμός, με τους έξι αερόσακους και το ESP από την βασική έκδοση, μόνο ως φυσική συνέχεια των παραπάνω μπορεί να χαρακτηριστεί.



Τα καλά νέα, βέβαια, για τον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών του DS3 δεν σταματούν εδώ, καθώς η άριστη εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων έχει περιορίσει την ένταση και τον αριθμό των χωροταξικών συμβιβασμών που τις περισσότερες φορές συνοδεύουν ένα αυτοκίνητο πόλης.



Μακριά από τις μίζερες προδιαγραφές της κατηγορίας κινείται και η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.598 κ.εκ. που εξοπλίζει την κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου.



Συνδυάζοντας την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με την παρουσία ενός twin scroll υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 156 ίππους και 240 Nm ροπής, που μεταδίδονται στον μπροστινό άξονα μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων.



Ένα σκαλί χαμηλότερα συναντάμε τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη των 120 ίππων, ενώ την βενζινοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνει ένας κινητήρας 1.400 κ.εκ. που αποδίδει 95 ίππους.



Ανεξάρτητα, πάντως από την έκδοση και την ισχύ της, το DS3 δείχνει και είναι προσανατολισμένο σε αυτόν που θα βρεθεί στο αριστερό του κάθισμα.



Για αυτόν ακριβώς το λόγο οι αναρτήσεις έχουν αποκτήσει νέες ρυθμίσεις και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης νέα χαρτογράφηση, πολλαπλασιάζοντας τις πληροφορίες που καταλήγουν στα χέρια σου.



Μπορεί η όποια σύγκριση με το MINI -σημείο αναφοράς στην κατηγορία σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς- να είναι μάλλον ατυχής, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι το DS3 θα αρκεστεί στο ρόλο του αμέτοχου θεατή.



Ο εξαιρετικός turbo κινητήρας των 1,6 λίτρων, οι ανταγωνιστικές επιδόσεις που ακολουθούν την συγκεκριμένη έκδοση και ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός της, επιτρέπουν στο νέο Citroen να αισιοδοξεί, πόσο μάλλον όταν απέναντί του βρεθούν προτάσεις από τον πάντα επιρρεπή σε λάθη ιταλικό βορρά.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο