Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Seat Leon 1.4 TSI 2009: H αυτοκρατορία των TSI

Seat Leon 1.4 TSI 2009: H αυτοκρατορία των TSI

Ο χρόνος για τη δεύτερη γενιά του Leon άρχισε να μετράει το 2005, έστω και αν την εποχή εκείνη οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 1.400 και 1.600 κ.εκ. κράτησαν το μικρομεσαίο Seat στη σκιά του ανταγωνισμού.

Γιάννης Αδάναλης

Ο χρόνος για τη δεύτερη γενιά του Leon άρχισε να μετράει το 2005, έστω και αν την εποχή εκείνη οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 1.400 και 1.600 κ.εκ. κράτησαν το μικρομεσαίο Seat στη σκιά του ανταγωνισμού.

Υπήρχε, βέβαια, και ο δίλιτρος FSI με τους 150 ίππους, που κουβαλούσε τα δικά του… φοροτεχνικά προβλήματα και μια τεχνολογία -αυτή του άμεσου ψεκασμού βενζίνης στους θαλάμους καύσης- στα σπάργανά της.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.390 κ.εκ.
Ισχύς:
125 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
200 Nm/ 1.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 9,8 δλ
Τελ. ταχύτητα:
197 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
17.600 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
18.400 ευρώ

Από τη στιγμή που o όμιλος VW προχώρησε με βήμα ταχύ στο λεγόμενο «downsizing», αντικαθιστώντας τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με υπερτροφοδοτούμενους μικρότερης χωρητικότητας, οι ισορροπίες άλλαξαν.

Το Leon βρέθηκε -έστω και καθυστερημένα- να φορά το TSI μοτέρ των 1.400 κ.εκ. και να προβάλει ως το απόλυτο φαβορί της κατηγορίας, με τους 125 ίππους και τα 200 Nm ροπής να υπογραμμίζουν τις ανεκμετάλλευτες, μέχρι τότε, δυνατότητες του πλαισίου.

Το «παιδί-θαύμα» του γερμανικού ομίλου με τη βοήθεια ενός και μόνο υπερσυμπιεστή καυσαερίων αναμόρφωσε την εικόνα του ισπανικού μικρομεσαίου, οδηγώντας το στην κορυφή.

Ως επιστέγασμα της εμπορικής και όχι μόνο επιτυχίας του ήρθε η αναβαθμισμένη εκδοχή του, που διατίθεται ήδη στη χώρα μας αποτελώντας ένα από τα ελάχιστα φωτεινά παραδείγματα, σε επίπεδο πωλήσεων, των ημερών μας.

Το μπροστινό τμήμα του αμαξώματος είναι αυτό που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες σε έκταση και αριθμό παρεμβάσεις, χωρίς ωστόσο να έχει μεταβληθεί σημαντικά η, μέχρι σήμερα γνωστή, εικόνα του.

Ανάλογο είναι και το παράδειγμα του πίσω τμήματος, όπου με δυσκολία μπορείς να απομονώσεις τις σχεδιαστικές τροποποιήσεις που παρουσιάζει.

Υπέρ
Διαχρονικός σχεδιασμός αμαξώματος
Απόδοση κινητήρα
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Χώροι στο εσωτερικό
Απουσία σχεδιαστικών διαφοροποιήσεων
Απλώς ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Leon παρέμεινε όλα αυτά τα χρόνια σύγχρονο και ελκυστικό, γεγονός που επέτρεψε στην ισπανική φίρμα να διατηρήσει αναλλοίωτα αρκετά από σχεδιαστικά του γνωρίσματα.

Ουσιαστικότερες είναι οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό. Το νέο, τριάκτινο τιμόνι, τα χειριστήρια που φιλοξενεί, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και ο πληρέστερος εξοπλισμός σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, προσάρμοσαν τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου στα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας.

Οι έξι αερόσακοι ανήκουν, πλέον, στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε ο ημι-αυτόματος κλιματισμός και το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3.

Το ίδιο ισχύει για τις ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, όχι όμως και για τους προβολείς ομίχλης ή τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, που συναντά κανείς στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Τα δυναμικό προφίλ του Leon δεν ακυρώνει τη χρηστική πτυχή ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback, που τις περισσότερες φορές καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.

Ξεκινώντας από τον χώρο αποσκευών -ο όγκος του οποίου ξεκινά από τα 341 λίτρα- και φτάνοντας μέχρι την πίσω σειρά καθισμάτων, γίνεται αντιληπτό πως οι διαστάσεις και πολύ περισσότερο ο σχεδιασμός του αμαξώματος λειτουργούν περιοριστικά, όχι όμως και αποτρεπτικά.

Κανείς άλλωστε δεν μπορεί επί της ουσίας να αμφισβητήσει τις δυνατότητες του πλαισίου ή του κινητήρα, από τη στιγμή μάλιστα που θα τις αντιπαραθέσει με αυτές αντίστοιχων προτάσεων του ανταγωνισμού.

Την αρχή κάνει το ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι μπορεί να μην εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή πληροφόρηση, παρόλα αυτά μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές σου στην άσφαλτο, κερδίζοντας από την πρώτη, κιόλας, στιγμή την εμπιστοσύνη σου.

Παράλληλα, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του μπροστινού και πίσω άξονα, υπογραμμίζουν την ισορροπημένη συμπεριφορά του Leon, χωρίς να κουράζουν σε έναν μέτριας ποιότητας ασφαλτοτάπητα και χωρίς να επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις.

Παρά την απουσία του ESP από τον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, το ισπανικό μικρομεσαίο δεν θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του. Οι κινητήριοι τροχοί δείχνουν ικανοί να διαχειριστούν τη μέγιστη ροπή των 200 Nm, την ίδια στιγμή που ο πίσω άξονας αποσταθεροποιείται μόνο όταν το επιδιώξεις.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η παρουσία του υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταφέρει τον πήχη πολύ ψηλότερα από τα… ατμοσφαιρικά επίπεδα του ανταγωνισμού, γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι τιμές που ανακοινώνει ο Ισπανός κατασκευαστής.

Σύμφωνα με τον τελευταίο, λοιπόν, τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα.

Στο αντίθετο «άκρο» κινείται η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου, που σε πραγματικές συνθήκες με δυσκολία ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., αποδεικνύοντας, στην πράξη πια, τα οφέλη που προκύπτουν από το συνδυασμό της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού με την παρουσία ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

Ακόμη και αν απέναντι στο μικρομεσαίο Seat τοποθετήσει κανείς ανάλογες προτάσεις του γερμανικού ομίλου, η ιδιαίτερα ελκυστική τιμή του -όπως αυτή διαμορφώνεται μετά και την έκπτωση της τάξης του 10% που διατηρεί η φίρμα στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες- απλοποιεί τις διαδικασίες σύγκρισης.

Κινητήρας
Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)125/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)200/1.500σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΧυτοσίδηρος/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαAμμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή76,5×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)89,92
Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικόέξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.615
:1/1.955
:1/1.281
:1/0.973
:1/0.778
:1/0.646
Τελική σχέση διαφορικού4.055
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις6 1/2 x 16
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνBridgestone Turanza
Ελαστικά205/55/16
ΡεζέρβαΒοηθητική
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού3,0
Διάμετρος στροφής10,7 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος4,315 μέτρα
Πλάτος1,768 μέτρα
Ύψος1,455 μέτρα
Μεταξόνιο2,578 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.541/1.517
Χώρος αποσκευών341 λίτρα
Βάρος1.249 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο9,92
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη8,1
Εκτός5,1
Μέση6,2
Ρεζερβουάρ (λίτρα)55
Αυτονομία887 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα197 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα9,8 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο