Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Skoda Yeti 1.8 4×4: Σε ρόλο πρωταγωνιστή

Skoda Yeti 1.8 4×4: Σε ρόλο πρωταγωνιστή

Το Yeti εγκαταλείπει το μετριοπαθές προφίλ της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έστω και αν πίσω από τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, διατηρείται το αυστηρό ύφος του γερμανικού ομιλού VW.

Γιάννης Αδάναλης

Έχουν γραφτεί πολλά για την πορεία της Skoda τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα για τη δυναμική που ανέπτυξε μετά την είσοδό της στον γερμανικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών VW.



Μια φίρμα που έδειχνε ανήμπορη να ακολουθήσει τα δυτικο-ευρωπαϊκά πρότυπα ανάπτυξης και να επιβιώσει σε μια ελεύθερη αγορά, βρέθηκε μόλις δύο δεκαετίες αργότερα από την… υιοθεσία της, όχι μόνο να έχει εξασφαλίσει τα προς το ζην, αλλά και να διεκδικεί με αξιώσεις ρόλο πρωταγωνιστή.




































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.798 κ.εκ.
Ισχύς:
160 ίπποι/ 250 σ.α.λ.
Ροπή:
250 Nm/ 1.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 8,4 δλ
Τελ. ταχύτητα:
200 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
23.990 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
27.190 ευρώ

Η υψηλή κατασκευαστική ποιότητα και οι προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές απογείωσαν την ούτως ή άλλως εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας των προτάσεών της, έστω και αν κάποιες φορές το συντηρητικό τους προφίλ οριοθέτησε εκ των υστέρων τις δυνατότητές τους.




Το τελευταίο δείγμα γραφής της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί ταυτόχρονα και το πρώτο καθαρόαιμο SUV στην σύγχρονη ιστορία της. Το Yeti ήρθε, όχι μόνο για να εισάγει την Skoda στο μαγικό κόσμο της τετρακίνησης -αυτό άλλωστε έχει γίνει εδώ και καιρό με τις αντίστοιχες εκδόσεις της Octavia Combi-, αλλά και για να επαναφέρει στις προτεραιότητες της φίρμας το design.



Πετυχημένα ή όχι, το μικρομεσαίων διαστάσεων SUV διαφοροποιείται από ότι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Skoda, επενδύοντας στον εξεζητημένο συνδυασμό των κυκλικών προβολέων με τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα.



Τους σχεδιαστικούς πειραματισμούς του μπροστινού τμήματος διαδέχονται οι καθαρές, επίπεδες επιφάνειες του πίσω, επαναφέροντας τις ισορροπίες και το αυστηρό ύφος ενός γερμανοθρεμμένου τετράτροχου.



Κατά τ΄άλλα οι σκουρόχρωμες επιφάνειες των προφυλακτήρων και η εμφανώς αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος δηλώνουν ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου, θυμίζοντας παράλληλα τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.



Πιστό στις βασικές κατασκευαστικές αρχές της φίρμας και συνολικά του ομίλου παρέμεινε το εσωτερικό. Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής συναντά την εξαιρετική εργονομία, μόνο που στην περίπτωση του Yeti θα πρέπει να προσθέσουμε και τις ανεπτυγμένες πολυχρηστικές του ιδιότητες.



Τα καθίσματα στην πίσω σειρά σύρονται και αναδιπλώνονται ανεξάρτητα μεταξύ τους, αυξομειώνοντας το χώρο που αντιστοιχεί στους επιβάτες και τις αποσκευές και προσαρμόζοντας με χαρακτηριστική ευκολία τις μεταφορικές δυνατότητες του Yeti στις εκάστοτε ανάγκες του οδηγού.



Σε επίπεδο εξοπλισμού ακόμη και η βασική εξοπλιστική έκδοση Active των 23.990 ευρώ δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, αν εξαιρέσει κανείς βέβαια τους αερόσακους οροφής, που προσφέρονται στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού.





























Υπέρ
Απόδοση κινητήρα
Πολυχρηστικός χαρακτήρας
Οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα
Κατά
Αμφιλεγόμενη σχεδίαση αμαξώματος
Κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον
Ανεση σε εκτός δρόμου διαδρομές

Στα εξοπλιστικά στοιχεία που αξίζει κανείς να αναφερθεί ανήκει η πανοραμική, γυάλινη οροφή και το εξαιρετικά εύχρηστο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που ενσωματώνει, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης.



Αποφεύγοντας τις υπερβολές και κάθε είδος περιττής πολυτέλειας, το Yeti καταφέρνει και παραμένει προσανατολισμένο στην ουσία των πραγμάτων. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει το ώριμο οδηγικό προφίλ ενός σύγχρονου SUV, που ξεχωρίζει για τις ικανότητες του στην ασφάλτο και όχι για τον χωμάτινο προσανατολισμό του.



Το «δάπεδο» και η διάταξη των αναρτήσεων παραπέμπουν στην πρόσφατα ανανεωμένη Octavia, συνεπώς κάθε ομοιότητα ανάμεσα στα χαρακτηριστικά κίνησης των δύο αυτοκινήτων μόνο τυχαία δεν είναι.



Από την πρώτη στιγμή το Yeti σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια συμβατική πρόταση που ραφινάρει αποτελεσματικά τη δεδομένη τραχύτητα της ελληνικής ασφάλτου.



Σε κάθε προσπάθεια…. απόσβεσης βοηθά και το 60άρι προφίλ των ελαστικών, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι λείπουν οι κραδασμοί που θα περάσουν στο εσωτερικό.



Θέλοντας να αποφύγει τις παρενέργειες που είναι ικανή να προκαλέσει η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το Yeti έχει μετριάσει την ανοχή του στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.



Παρόλα αυτά το ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης και το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης σε κάνουν να ξεχνάς όποιες παραχωρήσεις έχουν πραγματοποιηθεί, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το, ξεκάθαρα, ασφάλτινο προφίλ του.



Οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα δεν είναι ικανές να οδηγήσουν στην αποσταθεροποίησή του, ακόμη και αν επιλέξει κανείς να απενεργοποιήσει, μερικώς, το σύστημα δυναμικής ευστάθειας το οποίο ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.



Ας μην ξεχνάμε και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, που μεταβάλλει αυτόματα την κατανομή της ροπής, περιορίζοντας αποτελεσματικά τις όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης εμφανιστούν σε οριακές, πάντα, συνθήκες.



Κάτι παραπάνω από επαρκείς είναι και οι επιδόσεις. Οι 160 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του TSI κινητήρα των 1.800 κ.εκ. κινούν με ανταγωνιστικούς ρυθμούς τα 1.450 κιλά του Yeti, χωρίς μάλιστα να εκτοξεύουν τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σε δυσθεώρητα μεγέθη.



Μπορεί μέσα στην πόλη το πρώτο SUV στη σύγχρονη ιστορία της Skoda να καταναλώνει παραπάνω από 11 λίτρα, ωστόσο, στο εθνικό και στο επαρχιακό δίκτυο οι αριθμοί που θα συναντήσεις στον πίνακα οργάνων είναι σε κάθε περίπτωση μονοψήφιοι.



Καταλήγοντας στο… χώμα και διεκδικώντας επίμονα την ελευθερία κινήσεων που οι κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός τυπικού SUV εξασφαλίζουν, συνειδητοποιείς πως η απόσταση των 18 εκατοστών από το έδαφος αρκεί για τις εκτός δρόμου περιπλανήσεις σου.



Το ίδιο ισχύει και για το Haldex τέταρτης γενιάς, που μεταφέρει μέχρι και το 90% της ροπής στους πίσω τροχούς, μόλις η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου διαβάσει απώλεια πρόσφυσης στους μπροστινούς, ενώ -θεωρητικά τουλάχιστον- μπορεί να μεταβάλλει και την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του ίδιου άξονα.



Από την στιγμή, βέβαια, που κάποιος από τους τέσσερις τροχούς βρεθεί στον αέρα τα πράγματα δυσκολεύουν, επιβεβαιώνοντας το γεγονός πως δεν έχουμε να κάνουμε με έναν τετρακίνητο… οδοστρωτήρα, αλλά με ένα ικανότατο SUV που κινείται με ευκολία εκτός δρόμου, χωρίς ωστόσο να κρύβει τη συμπάθειά του στην άσφαλτο.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.798 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)160/4.500σ.α.λ.
Ροπή (Νm)250/1.500σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή82,7×81,4
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)88,9










































Μετάδοση
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/
:1/
:1/
:1/
:1/
:1/
Τελική σχέση διαφορικού  











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPheroson, αντριστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις7×16
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνGoodyear Excellence
Ελαστικά215/60/16
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού3,0
Διάμετρος στροφής





























Διαστάσεις
Μήκος4,223 μέτρα
Πλάτος1,793 μέτρα
Ύψος1,691 μέτρα
Μεταξόνιο2,578 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.541/1.537
Χώρος αποσκευών405 λίτρα
Βάρος1.520κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο9,5




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη
Εκτός
Μέση8,0
Ρεζερβουάρ (λίτρα)60
Αυτονομία750 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα200 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα8,4 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο