Προκαταρκτική συμφωνία για την υποθαλάσσια σύνδεση Αφρικής-Ευρώπης
Με τρένο θα μπορεί κανείς στο μέλλον να ταξιδέψει από την Ευρώπη στη Βόρειο Αφρική. Ισπανία και Μαρόκο υπέγραψαν συμφωνία για τη μηχανική και γεωλογική μελέτη υποθαλάσσιας σήραγγας στο Στενό του Γιβραλτάρ, η κατασκευή της οποίας ίσως ξεκινήσει το 2008.
36
Με τρένο θα μπορεί κανείς στο μέλλον να ταξιδέψει από την Ευρώπη στη Βόρειο Αφρική. Ισπανία και Μαρόκο υπέγραψαν συμφωνία για τη μηχανική και γεωλογική μελέτη υποθαλάσσιας σήραγγας στο Στενό του Γιβραλτάρ, η κατασκευή της οποίας θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2008.
Το υποθαλάσσιο τμήμα του προτεινόμενου τούνελ έχει μήκος 27 χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό μήκος φτάνει τα 38,5 χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει το Reuters, το ένα άκρο της σήραγγας θα βρίσκεται στην Πούντα Παλόμα, 40 χιλιόμετρα δυτικά του Γιβραλτάρ και το άλλο στην Πούντα Μαλαμπάτα κοντά στην Ταγγέρη.
Το ελάχιστο πλάτος του πορθμού είναι μόλις 19 χιλιόμετρα, ωστόσο στο σημείο αυτό το βάθος της θάλασσας φτάνει τα 900 μέτρα. Στη διεύθυνση που θα ακολουθεί η σήραγγα το βάθος δεν υπερβαίνει τα 300 μέτρα, διευκολύνοντας σημαντικά την κατασκευή της.
«Η τελική πορεία και το βάθος της σήραγγας θα εξαρτηθούν στις γεωλογικές μελέτες, οι οποίες απαιτούν μια σειρά από περίπλοκες δοκιμές» αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών της Ισπανίας.
Το Σάββατο Μαδρίτη και Ραμπάτ υπέγραψαν συμφωνία ύψους 27 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα τέσσερα πέμπτα τα διατεθούν σε μελέτες σεισμικότητας.
Η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας είχε προταθεί για πρώτη φορά το 1980, ωστόσο οι διενέξεις μεταξύ της Ισπανίας και του Μαρόκου ανέστειλαν τις συζητήσεις.
Τον Ιούλιο του 2002 οι δύο χώρες έφτασαν στα πρόθυρα σύρραξης, όταν ισπανικές δυνάμεις εκδίωξαν Μαροκινούς στρατιώτες από το μικρό, ακατοίκητο νησί Περεχίλ, μερικές εκατοντάδες μέτρα από τις ακτές του Μαρόκου.
Το Ραμπάτ διεκδικεί όχι μόνο το Περεχίλ, αλλά και τις ισπανικές περιοχές Θέουτα και Μελίγια στη Βόρειο Αφρική.
Όπως και η Σήραγγα της Μάγχης, το προτεινόμενο έργο στο Γιβραλτάρ θα αποτελείται από δύο επιμέρους τούνελ αντίθετης κυκλοφορίας συρμών με μια μικρή βοηθητική σήραγγα ανάμεσά τους.
Η Σήραγγα της Μάγχης, πάντως, είναι αρκετά μακρύτερη, με συνολικό μήκος 49 χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει το NewScientist.com, μέχρι το 2020 η Γαλλία και η Ιταλία σκοπεύουν να έχουν ολοκληρώσει τη σήραγγα που θα διαπερνά τα βουνά ανάμεσα στη Λιόν και το Τορίνο, μήκους 54 χιλιομέτρων, ενώ η προτεινόμενη υποθαλάσσια σήραγγα που θα συνδέει την Ταϊβάν με την ηπειρωτική Κίνα θα έχει μήκος 125 χιλιόμετρα.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ο Ολυμπιακός ανακοίνωσε την Κένια Καρκάσες με ένα εντυπωσιακό βίντεο
- Γιατί δεν προχωρούν οι εκταφές των θυμάτων στα Τέμπη – Τι λένε οι Αρχές για τα εργαστήρια και ο ρόλος των τεχνικών συμβούλων
- Γάζα: Για «αποδεκτά από όλες τις πλευρές κράτη» μιλά ο Ρούμπιο για τη Διεθνή Δύναμη Σταθεροποίησης
- FIFA: Οι 16 Ευρωπαίοι διαιτητές που είναι υποψήφιοι για το Μουντιάλ 2026
- Αερομαχίες στο Αιγαίο: Εμπλοκή οπλισμένων τουρκικών F-16 με ελληνικά μαχητικά
- ΕΕ: Πώς κατέρρευσε το σχέδιο της για τη χρησιμοποίηση των παγωμένων ρωσικών στοιχείων – Οι μεγάλοι χαμένοι





