36

Ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου ξεπερνά πλέον τον πληθυσμό της Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνει η πρώτη συνολική on-line μέτρηση επισκεψιμότητας για λογαριασμό του in.gr και επτά ακόμη δικτυακών τόπων. Η μέτρηση έγινε με τη συνεργασία της AGB Helllas και του Ιnteractive Advertising Bureau Hellas.

Τα στοιχεία της AGB, που παρουσιάστηκαν την Παρασκευή στην ημερίδα Interactive Marketing Conference, δείχνουν ότι τον Οκτώβριο πάνω από 1,5 εκατομμύριο υπολογιστές συνδέθηκαν με οκτώ δικτυακούς τόπους -in.gr, e-go.gr, e-one.gr, flash.gr, naftemporiki.gr, otenet.gr, pathfinder.gr και sport.gr. Το 82% από τους υπολογιστές αυτούς βρίσκονται στην Ελλάδα

Η μέτρηση αυτή αφορά τον αριθμό των συνδεδεμένων στο Διαδίκτυο υπολογιστών χρηστών. Το σύνολο των διαφορετικών χρηστών είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερο, καθώς στην Ελλάδα ο κάθε δικτυωμένος υπολογιστής χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο από 2,5 χρήστες, σύμφωνα με προηγούμενα στοιχεία της IDC.

Αλλες δειγματοληπτικές έρευνες δείχνουν ότι το Διαδίκτυο χρησιμοποιείται από το 26% των Ελλήνων από 15 έως 75 ετών, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια άτομα.

Η έρευνα της Focus (Β τρίμηνο 2003) κατέληξε σε ποσοστό 26,9% για τους Έλληνες 13 έως 70 ετών, ενώ η KResearch (Οκτώβριος 2003) αναφέρει ποσοστό 26,7% για την ηλικιακή ομάδα των 12 έως 74 ετών. Η VPRC, τέλος, δίνει εκτίμηση κοντά στο 23% για τους Έλληνες άνω των 15 ετών.

Η on-line μέτρηση της AGB πραγματοποιήθηκε με την εισαγωγή κοινού κώδικα καταμέτρησης στις ιστοσελίδες των δικτυακών τόπων, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξιοπιστία των δεδομένων και να εξασφαλιστεί η συγκρισιμότητά τους.

Ο συνδυασμός των ερευνών αυτών παρέχει μια εικόνα της συμπεριφοράς των χρηστών και προσφέρει στοιχεία για τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι δικτακοί τόποι, την αποτελεσματικότερη χρήση των διαφημίσεων, αλλά και για τεχνικά θέματα όπως ο σχεδιασμός των δικτύων πρόσβασης.

Εκπρόσωποι του ελληνικού Διαδικτύου έχουν μάλιστα ξεκινήσει συζητήσεις για την ίδρυση ανεξάρτητου φορέα που θα πιστοποιεί και θα δημοσιοποιεί τα συνολικά καταγραφικά στοιχεία, κατ΄αντιστοιχία της Επιτροπής Ερευνών Τηλεθέασης που συγκεντρώνει τα στοιχεία για την τηλεόραση.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ